superdome
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
Re: superdome
Ja, het resultaat van anodiseren.
Het ziet er uit als een budget Peerless chassis.
Het ziet er uit als een budget Peerless chassis.
Gaaf ding!bas focal m180 schreef:Wie kent deze 5,25 inch dome.
Geoxideerd aluminium dome.
Zal niet goedkoop zijn.
...en kwetsbaar...
Tymphany chassis lijkt het idd.
Ik vond :
"Peerless GBS-135F25AL02-04 5" Slim Woofer"
Is niet echt een dome, want spreekspoel is kleinere diameter.
Ik vond :
Hmmm, nog geen 40 Euri bij Rumoh.
http://www.rumoh.eu/peerless-gbs-135f25al02-04
X max is 3,3 mm, dus geen subwoofer.
http://www.rumoh.eu/peerless-gbs-135f25al02-04
X max is 3,3 mm, dus geen subwoofer.
En dan de Snow Goose draaien?pappaleo schreef:En dan wijs je hem de naam Camel toe.
- bas focal m180
- Contacteer:
En we hebben een winnaar.Jerommel schreef:Tymphany chassis lijkt het idd.
Ik vond :
Niets, kijken naar onze driver kennis.ray5150 schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling van de vraag van Bas ?
Ik kon dit moeilijk in de zandbak plaatsen dan was het al gelijk duidelijk dat er geen bal van klopt.
toen ik het ding zag dacht ik wel gelijk dit is een mooie grote dome, maar helaas een gewone speakert unit met ''apparte vorm en weinig x-max.
Met een echte dome mid / tweeter wel een leuk geheel van te maken.
Grote midrange dome's worden niet meer gemaakt.
Dat is ook niet zo verwonderlijk. Grotere domes van 5cm en groter met alleen de spreekspoel aan de rand zijn inherent instabiel. Laat staan een 5"bas focal m180 schreef:Met een echte dome mid / tweeter wel een leuk geheel van te maken.
De ATC is 75 mm. Maar heeft wel een dubbele ophanging om de boel te stabiliseren.Pjotr schreef:Dat is ook niet zo verwonderlijk. Grotere domes van 5cm en groter met alleen de spreekspoel aan de rand zijn inherent instabiel. Laat staan een 5"bas focal m180 schreef:Met een echte dome mid / tweeter wel een leuk geheel van te maken.
http://atcloudspeakers.co.uk/technology ... mid-range/
Hee, meer Camel liefhebbers op het forum
!
Leuk ding. Maar wat zou nou toch de reden zijn, voor deze konusvorm ? Kan echt niets bedenken...(wat niets met marketing van doen heeft
). Maybe I'm wrong....
Edit. bedoel natuurlijk die peerless. Die ATC....ik zou willen dat ik heb zelf bezat....
Leuk ding. Maar wat zou nou toch de reden zijn, voor deze konusvorm ? Kan echt niets bedenken...(wat niets met marketing van doen heeft
Edit. bedoel natuurlijk die peerless. Die ATC....ik zou willen dat ik heb zelf bezat....
Oh ja! Ook hier een aardige verzameling van hun werk.MarcoSQ schreef:Hee, meer Camel liefhebbers op het forum!
Ik dacht altijd dat een dome een iets beter rondstraalgedrag had bij hogere frequenties dan een conus, maar als ik de grafiek zie wordt ik niet heel enthousiast.MarcoSQ schreef:Leuk ding. Maar wat zou nou toch de reden zijn, voor deze konusvorm ? Kan echt niets bedenken...(wat niets met marketing van doen heeft). Maybe I'm wrong....
In principe is een dome een erg stabiele vorm. De krachtlijnen zitten in de doorsnede van het materiaal. Dat hadden de Romeinen al bedacht toen ze het Pantheon bouwden. Maar de praktijk is soms anders als de theorie.
Later werden het spitsbogen / parabolen, wat je eigenlijk nooit terug ziet in luidspreker-domes.
Zou toch break-up voorkomen, zou je zeggen.
Som zie je weleens een kegelvormige stofdop op een breedbander (fungerend als tweeter-dome), maar verder niet.
Zou toch break-up voorkomen, zou je zeggen.
Som zie je weleens een kegelvormige stofdop op een breedbander (fungerend als tweeter-dome), maar verder niet.
- bas focal m180
- Contacteer:
In de PA wereld zijn ze er nog 10 cm dome.
Nu zijn er mensen die halen een deel van een pa driver los en de andere kant dicht.
Weleens gezien bij triple m audio dat ze daarmee bezig waren.
Nu zijn er mensen die halen een deel van een pa driver los en de andere kant dicht.
Weleens gezien bij triple m audio dat ze daarmee bezig waren.