af en toe gekraak in rechterkanaal
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Contacteer:
af en toe gekraak in rechterkanaal
Nou,
de Annastasia heeft quasi twee jaar probleemloos en prachtig gespeeld, maar nu ga ik 'm toch een keer op z'n rug moeten leggen. Sinds een week hoorde ik de rechterluidspreker een vrij luide "krak". Tot eergisteren beperkte zich dat tot één "krak" per dag, maar gisteren waren het er dus twee binnen de paar minuten. Ik wou even controleren of de luidsprekerkabels nog goed vast zaten maar daaraan komen leverde dus een héleboel gekraak op. Dan heb ik 'm maar uitgeschakeld om dat later op de week even te onderzoeken. Heb ik gelijk met het vermoeden dat het massa-gerelateerd is?
Paul
de Annastasia heeft quasi twee jaar probleemloos en prachtig gespeeld, maar nu ga ik 'm toch een keer op z'n rug moeten leggen. Sinds een week hoorde ik de rechterluidspreker een vrij luide "krak". Tot eergisteren beperkte zich dat tot één "krak" per dag, maar gisteren waren het er dus twee binnen de paar minuten. Ik wou even controleren of de luidsprekerkabels nog goed vast zaten maar daaraan komen leverde dus een héleboel gekraak op. Dan heb ik 'm maar uitgeschakeld om dat later op de week even te onderzoeken. Heb ik gelijk met het vermoeden dat het massa-gerelateerd is?
Paul
Re: af en toe gekraak in rechterkanaal
Ik zou de buizen voor links en rechts even omwisselen.
Verhuisd het probleem mee, dan is er een buis niet goed meer.
Verhuisd het probleem mee, dan is er een buis niet goed meer.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Wel verdacht dat als je aan de luidsprekerkabels zit het gekraak toeneemt. En die buizen, al veel uren gemaakt? Welk merk zijn de buizen?
- Muug
- Contacteer:
Meerdere keren per week spelen ze toch, al sinds begin vorig jaar. Reken 5-10 uur per week. Merk is JJ Electronics als ik me niet vergis.Barry2001 schreef:Wel verdacht dat als je aan de luidsprekerkabels zit het gekraak toeneemt. En die buizen, al veel uren gemaakt? Welk merk zijn de buizen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ok, JJ staat wel bekend om z’n minder lange levensduur, maar stel 10 uur p/week is 1000 op de 2 jaar, is ook weer niet echt lang. De symptomen komen overeen met wat ik met KT88’s heb gehad. Begon ook met wat gekraak, met een luide knal was het einde buis.
Maar zoals hiervoor gezegd buizen wisselen dan weet je het. En dus of december dit jaar een extra dure maand wordt….
Maar zoals hiervoor gezegd buizen wisselen dan weet je het. En dus of december dit jaar een extra dure maand wordt….
- Muug
- Contacteer:
Als we onze Viano Marco Polo verkocht krijgen dan is er wel een centje over voor nieuwe buizenBarry2001 schreef:En dus of december dit jaar een extra dure maand wordt….
Hier het zoekertje : http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
Als dat eenzelfde kraak is als eerst dan zit er wel iets niet goed met die kabels.Muug schreef:Ik wou even controleren of de luidsprekerkabels nog goed vast zaten maar daaraan komen leverde dus een héleboel gekraak op.
Loopt er soms een kat of hond rond ? (of cavia's
Anne
- Muug
- Contacteer:
Even dit draadje afwerken : de luidsprekerkabels van het rechterkanaal zaten dus gewoon erg slecht in de versterker, dus het was nog rap opgelost.Ah!buis schreef:Als dat eenzelfde kraak is als eerst dan zit er wel iets niet goed met die kabels.Muug schreef:Ik wou even controleren of de luidsprekerkabels nog goed vast zaten maar daaraan komen leverde dus een héleboel gekraak op.
Anne
Ach ja, driekwart jaar is idd met sneltreinvaartMuug schreef:Even dit draadje afwerken : de luidsprekerkabels van het rechterkanaal zaten dus gewoon erg slecht in de versterker, dus het was nog rap opgelost.Ah!buis schreef:Als dat eenzelfde kraak is als eerst dan zit er wel iets niet goed met die kabels.Muug schreef:Ik wou even controleren of de luidsprekerkabels nog goed vast zaten maar daaraan komen leverde dus een héleboel gekraak op.
Anne
Anne
- Muug
- Contacteer:
Deze winter - eerlijk ! - bouw ik mijn Phonodude, de componenten liggen hier al twee jaar