Dit is genoeg reden voor mij om ook weer eens naar mijn geboortegrond terug te keren.Tubeamp schreef:Scan speak units, twee weg, 18cm mid/woofer en 2,5cm tweeter beide Illuminator types, tweede orde butterworth filter met overgang op ~1800Hz en resonantie demping op de tweeter bij ~600Hz. Demping met ongewassen schapenwol en van 18mm multiplex, 1000mm x 300mm x 200mm maten. Fase lineair op gebouwd en defractie vermijding.
Foto komt later, heb ik niet zo voorhanden.
5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Toch raar spul dat ongewassen schapenwol......ovni schreef:Dit is genoeg reden voor mij om ook weer eens naar mijn geboortegrond terug te keren.Tubeamp schreef:Scan speak units, twee weg, 18cm mid/woofer en 2,5cm tweeter beide Illuminator types, tweede orde butterworth filter met overgang op ~1800Hz en resonantie demping op de tweeter bij ~600Hz. Demping met ongewassen schapenwol en van 18mm multiplex, 1000mm x 300mm x 200mm maten. Fase lineair op gebouwd en defractie vermijding.
Foto komt later, heb ik niet zo voorhanden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Kom je nou wel ovni?ovni schreef:Dit is genoeg reden voor mij om ook weer eens naar mijn geboortegrond terug te keren.
-
rdv300b833
Goedenavond Barry,
zet mij ook maar op de lijst.
Ik neem mee een complete set: 2 monoblokken (Eimac 35TG) (achterliggend verhaal zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... hilit=35tg ) maar er is al wat in verandert. Daarnaast een paartje Reference 3A luidsprekers en een combinatie cd-loopwerk en DAC (TDA1541 NOS met uitgangstrafo's en dus geen actieve trap na de DAC).
Uitkijkend naar 6 februari.
Met muzikale groet,
Reinout
zet mij ook maar op de lijst.
Ik neem mee een complete set: 2 monoblokken (Eimac 35TG) (achterliggend verhaal zie: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... hilit=35tg ) maar er is al wat in verandert. Daarnaast een paartje Reference 3A luidsprekers en een combinatie cd-loopwerk en DAC (TDA1541 NOS met uitgangstrafo's en dus geen actieve trap na de DAC).
Uitkijkend naar 6 februari.
Met muzikale groet,
Reinout
Als Reinout komt ga ik er heel erg hard over denken om ook te komen...
Hoi Reinout dat ziet er erg imposant uit.
Ben erg benieuwd ik zie je 6 februari.
Dennis
Ben erg benieuwd ik zie je 6 februari.
Dennis
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hoi Reinout, daar kan ik als buizenliefhebber wel enthousiast van worden, de foto's zijn in elk geval al fantastisch. Heb je toegevoegd bij de deelnemers, welkom!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
De finale van de ZBA luisterdag ontwerpwedstrijd zal ook op de luisterdag in Hengelo plaatsvinden. Ik maak bij de deelnemerslijst een aparte lijst aan voor deelnemers aan de wedstrijd, verdere details over de wedstrijd volgen, of zal Wouter in z'n eigen topic bekend maken.
- pappaleo
- Contacteer:
MooiBarry2001 schreef:De finale van de ZBA luisterdag ontwerpwedstrijd zal ook op de luisterdag in Hengelo plaatsvinden. Ik maak bij de deelnemerslijst een aparte lijst aan voor deelnemers aan de wedstrijd, verdere details over de wedstrijd volgen, of zal Wouter in z'n eigen topic bekend maken.
Over de lijst:
Dat "Onder voorbehoud" kan weg.Barry2001 schreef:Deelnemers Finale ZBA luidspreker ontwerpwedstrijd :
metabaron 2 weg Hoornluidspreker
pappaleo Inimini Onder voorbehoud
Dit betekent overigens wel dat de auto goed volgeladen wordt, want de Mission Impossible komt dus ook mee.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Prima Leo, ik zet de MI's ook bij de wedstrijdspeakers.
"Mooie schakelkastjes! Mooie schakelkastjes! Wie maakt me los... "
Bij een goede speakerverbinding waar het op aan komt ga je er toch geen schakelaars tussen zetten? Maar dat terzijde.
Barry, zet mij ook maar op de lijst.
En wie weet is de composiet ZBA amp dan ook klaar
Dennis heeft er al belangstelling voor getoond dus misschien in combinatie met zijn hoorns. Maar dat moet Dennis zelf maar aangeven (per PB).
Bij een goede speakerverbinding waar het op aan komt ga je er toch geen schakelaars tussen zetten? Maar dat terzijde.
Barry, zet mij ook maar op de lijst.
En wie weet is de composiet ZBA amp dan ook klaar
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
@ mtb, PB verstuurd.
@Pjotr: Leuk dat je erbij bent Peter. Denk dat Dennis niet de enige is die belangstelling heeft, een understatement
Dennis komt ook nog met z'n buizenbakken naar ik dacht. Ik zet de ZBA Composiet versterker er gewoon onder voorbehoud bij, kijk maar of het demoklaar is tegen die tijd.
Verder pb-tje gehad van John met Klankplank die de barre tocht vanuit het zuiden gaat ondernemen
Toegevoegd.
@Pjotr: Leuk dat je erbij bent Peter. Denk dat Dennis niet de enige is die belangstelling heeft, een understatement
Verder pb-tje gehad van John met Klankplank die de barre tocht vanuit het zuiden gaat ondernemen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Maar goed, om een serieuze bijdrage aan dit forum te geven de volgende dienstmededeling:
Ik zou graag een workshop willen geven meten, DSPen met de Hypex DLCP. Daar heb ik dan wel een slachtoffer voor nodig met een twee weg systeem ( zonder passief filter) of een drieweg systeem als iemand nog een Ncore kan mee brengen. Onder het motto s'ochtends meten en instellen en s'middags luisteren.
Ik zou graag een workshop willen geven meten, DSPen met de Hypex DLCP. Daar heb ik dan wel een slachtoffer voor nodig met een twee weg systeem ( zonder passief filter) of een drieweg systeem als iemand nog een Ncore kan mee brengen. Onder het motto s'ochtends meten en instellen en s'middags luisteren.
Hoi ds23 , zo een mini uitleg is zeker een toevoeging op een luisterdag.
Ik weet nog niet hoe de luisterdag loopt , maar ik zou zeker ff willen aanschuiven.
Ps mijn passieve filter ligt nog los op de kast........2weg hoorntje
Dennis
Ik weet nog niet hoe de luisterdag loopt , maar ik zou zeker ff willen aanschuiven.
Ps mijn passieve filter ligt nog los op de kast........2weg hoorntje
Dennis
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Linkje naar je project?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Gelukkig hebben we onze archivaris nog. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mooi initiatief Gerhard
ik noteer het bij de deelnemers. Voor 2 weg heb je zelf 2 NCore´s dus, als iemand een 3 weg wil meten moet er een versterker bij. Dennis, jou filter is (nog) passief toch?
Ja filter is passief en ligt nog buiten de kast.
Je zou zo een vergelijk kunnen maken.
Misschien is het toch handiger als ds23man iemand anders helpt mijn filter is af.
En ik wil de luidsprekers showen met de wedstrijd en met me eigen buizenversterkers.
als hij niemand kan vinden help ik uiteraard......
Je zou zo een vergelijk kunnen maken.
Misschien is het toch handiger als ds23man iemand anders helpt mijn filter is af.
En ik wil de luidsprekers showen met de wedstrijd en met me eigen buizenversterkers.
als hij niemand kan vinden help ik uiteraard......
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Een tweewegsysteem met een extern filter is wel handig, kunnen we inderdaad een vergelijk maken.
Het sterft hier van de hoarders op het forum, er zal er toch wel een zijn die nog een paar kastjes en een set drivers heeft ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ray5150 schreef:Het sterft hier van de hoarders op het forum, er zal er toch wel een zijn die nog een paar kastjes en een set drivers heeft ?
ja hoor, geen probleem. is wel met gewone RCA, en dus niet gebalanceerd, maar dat soldeer jij er toch zo aan?ds23man schreef:.... als iemand nog een Ncore kan mee brengen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik zit op xlr met de dlcp, maar laten we eerst maar eens van een tweewegsysteem uit gaan.Henkjan schreef:ray5150 schreef:Het sterft hier van de hoarders op het forum, er zal er toch wel een zijn die nog een paar kastjes en een set drivers heeft ?![]()
ja hoor, geen probleem. is wel met gewone RCA, en dus niet gebalanceerd, maar dat soldeer jij er toch zo aan?ds23man schreef:.... als iemand nog een Ncore kan mee brengen.
- pappaleo
- Contacteer:
Mijn zolder gezien laatst, zeker ?ray5150 schreef:Het sterft hier van de hoarders op het forum, er zal er toch wel een zijn die nog een paar kastjes en een set drivers heeft ?
Troost je, Leo. er zijn er nog veel meer hier.