Spotify/Qobuz
Moderator: Beheerdersteam
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Spotify/Qobuz
De hele muziekbranche is één van de meest behoudende branches die er is. Toen de LP kwam werd moord en brand geschreeuwd omdat dat het einde van de live muziek zou betekenen. Is niet gebeurd. Toen de cassette kwam weer hetzelfde gezeik. Het einde van de LP. Is ook niet gebeurd. CD is daar voor in de plaats gekomen. CD was een mooie uitkomst omdat het een tijdje moeilijk te kopiëren was in min of meer dezelfde kwaliteit en kon men mooi CD-tjes verkopen waarvan je eigenlijk maar 1 of 2 nummers wilde hebben maar waar je de overige 11 k.u.t.-nummers bij moest kopen, zoals met de LP ook het geval was. Gouden tijden die niet meer terug gaan komen.
Deze branche heeft zeer zelden naar de eindgebruiker geluisterd wat hij of zij nou daadwerkelijk wil. Eigenlijk een wonder dat een branche die zo slecht naar zijn klanten luistert, überhaupt nog bestaat.
En nog is men terughoudend met het aanbieden van streams in hoge kwaliteit, want men zou toch eens de CD niet meer gaan kopen. En iTunes e.d. heb ik altijd een waardeloos alternatief gevonden. Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom een CD in de winkel 7 euro kostte terwijl hij via iTunes 10 of 12 euro en dan ook nog eens voor een mindere geluidskwaliteit. Zelfde nu ook weer met ebooks. Waarom kosten die vaak meer dan de hardback in de winkel? Echt onzin.
Met streaming (zowel muziek als film) zie je dus dat consumenten best bereid zijn een redelijke prijs te betalen voor content mits deze van een evenredige kwaliteit is. Maar dat is voor bepaalde artiesten uiteraard te weinig dus krijg je dat soort fijne diensten als Tidal met exclusieve artiesten tegen een dubbele prijs. En surprise....... het loopt niet bepaald storm. Wat gek hè? Taylor Swift, Madonna, Jaz-Z....zak erin.
Gelukkig maar want fragementering van artiesten over de verschillende diensten zou de doodsteek voor streaming betekenen. Welke mafkees gaat er nou 50-60 euro per maand betalen voor een aantal verschillende muziekdiensten waarbij je nog eens moet bijbetalen om je kinderen alsjeblieft ook nog eens af en toe een muziekje te kunnen laten afspelen. 20 euro per maand (dubbele van Spotify nu dus) voor een dienst die alles aanbiedt in CD-kwaliteit en waar je met je hele gezin naar kan luisteren zou ik redelijk vinden. Draag ik nog steeds 240 per jaar af (of iets van grofweg 24 aangeschafte cd's per jaar).
Om over de filmindustrie nog maar te zwijgen. Reis nogal eens voor werk en kijk veel Neflix in verschillende landen. Echt een uitkomst. Waarom heb ik in het ene land veel meer en veel up-to-dater aanbod dan het andere terwijl het tarief overal praktisch hetzelfde is. En dan heb ik niet over films die net uit de bios zijn maar van een paar jaar geleden of zelfs 20 jaar geleden. Wederom onzin.
Scanspeakman
Deze branche heeft zeer zelden naar de eindgebruiker geluisterd wat hij of zij nou daadwerkelijk wil. Eigenlijk een wonder dat een branche die zo slecht naar zijn klanten luistert, überhaupt nog bestaat.
En nog is men terughoudend met het aanbieden van streams in hoge kwaliteit, want men zou toch eens de CD niet meer gaan kopen. En iTunes e.d. heb ik altijd een waardeloos alternatief gevonden. Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom een CD in de winkel 7 euro kostte terwijl hij via iTunes 10 of 12 euro en dan ook nog eens voor een mindere geluidskwaliteit. Zelfde nu ook weer met ebooks. Waarom kosten die vaak meer dan de hardback in de winkel? Echt onzin.
Met streaming (zowel muziek als film) zie je dus dat consumenten best bereid zijn een redelijke prijs te betalen voor content mits deze van een evenredige kwaliteit is. Maar dat is voor bepaalde artiesten uiteraard te weinig dus krijg je dat soort fijne diensten als Tidal met exclusieve artiesten tegen een dubbele prijs. En surprise....... het loopt niet bepaald storm. Wat gek hè? Taylor Swift, Madonna, Jaz-Z....zak erin.
Gelukkig maar want fragementering van artiesten over de verschillende diensten zou de doodsteek voor streaming betekenen. Welke mafkees gaat er nou 50-60 euro per maand betalen voor een aantal verschillende muziekdiensten waarbij je nog eens moet bijbetalen om je kinderen alsjeblieft ook nog eens af en toe een muziekje te kunnen laten afspelen. 20 euro per maand (dubbele van Spotify nu dus) voor een dienst die alles aanbiedt in CD-kwaliteit en waar je met je hele gezin naar kan luisteren zou ik redelijk vinden. Draag ik nog steeds 240 per jaar af (of iets van grofweg 24 aangeschafte cd's per jaar).
Om over de filmindustrie nog maar te zwijgen. Reis nogal eens voor werk en kijk veel Neflix in verschillende landen. Echt een uitkomst. Waarom heb ik in het ene land veel meer en veel up-to-dater aanbod dan het andere terwijl het tarief overal praktisch hetzelfde is. En dan heb ik niet over films die net uit de bios zijn maar van een paar jaar geleden of zelfs 20 jaar geleden. Wederom onzin.
Scanspeakman
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Spotify/Qobuz
Sorry. Ik vertel denk ik niets nieuws maar moest dit even kwijt.
Scanspeakman
Scanspeakman
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Spotify/Qobuz
Misschien begin ik met de 40 in zicht nu al een grumpy old man te worden.....
Scanspeakman
Scanspeakman
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify/Qobuz
Je bent in de war met de mid-life-crisis of eventueel een uitloper van de pubertijd...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify/Qobuz
Voor hen die een Qobuz abonnement hebben is het tijd om even vinger aan de pols te houden...
http://www.audiostream.com/content/qobu ... e2c53Pf.97
http://www.audiostream.com/content/qobu ... e2c53Pf.97
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Spotify/Qobuz
Potjandorie, dat zou toch wel jammer zijn als Qobuz over een paar dagen het loodje gaat leggen.

Re: Spotify/Qobuz
Inderdaad. Heb er al anderhalf jaar lol van gehad, kocht een bluenode streamer waar kennelijk een lifetime abonnement op Qubuz bij hoorde. Ik snap in ieder geval wel dat ze zo niet veel verdienen aan hun muziek.
Sorry

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Spotify/Qobuz
Mmmm, kan vandaag geen tracks afspelen via Qobuz. Iemand anders ook problemen?
