Volgens mij triode maar het is lang geleden dat ik erin gerommeld heb dus??!
Wel even kijken of je trafo de extra gloeistroom aan kan. Kt66 heeft iets meer gloeistroom nodig.
Bij mij klaarde het hele geluid op en zijn die kt66 er nooit meer uit gegaan.
Dennis
Elekit TU-879S: de tweaks
Moderator: Beheerdersteam
Re: Elekit TU-879S: de tweaks
Je kan ook nog een beetje proberen met je terugkoppeling.
Meer of minder , dit zijn r7 en r8.
Bij mij heb ik dit eruit gehaald.
Dennis
Meer of minder , dit zijn r7 en r8.
Bij mij heb ik dit eruit gehaald.
Dennis
Ben ik nu aan het doen met de 807. Vanmiddag de standaard 120 ohm er weer in gezet. De scherpte is vrijwel verdwenen. Helaas geldt dat deels ook voor de frisheid en soundstage...
In dat stuk dat ik ingekopieerd had wordt gesproken van twee feedback circuits. De gNFB heb ik nu dus weer 'aangezet'. Maar de 'local NFB' nog niet. Probleem, oh nee uitdaging
, is dat ik niet goed begrijp hoe deze er in te zetten, ook nog met de juiste waarde.... Zal ik nog in moeten duiken. 
In dat stuk dat ik ingekopieerd had wordt gesproken van twee feedback circuits. De gNFB heb ik nu dus weer 'aangezet'. Maar de 'local NFB' nog niet. Probleem, oh nee uitdaging
Paar weken uit de running geweest door wat 'lichamelijke ongemakken', om maar een understatement te gebruiken...
Nu weer wat aan het terugkomen. Solderen lukt nog niet helemaal door wat trillende handjes, maar een paar lampjes verwisselen wel. Dus de genalex Gold Lion kt88 in de Elekit geplugt. Nfb weer op zero, uiteraard tiode strapped. Serieuse verbetering! Feestje!
Klinkt 't niet gewoon beter omdat je jezelf ook beter voelt
Gelukkig heb je een juffer om zonder bibberen de plaat op te zetten
Om ongelukken te vermijden moet ze wel aan de goeie kan zitten en hopen dat ze links is
Anne
Gelukkig heb je een juffer om zonder bibberen de plaat op te zetten
Om ongelukken te vermijden moet ze wel aan de goeie kan zitten en hopen dat ze links is
Hey, heb je nu een beetje aan mijn meissie lopen frobelen?
Nee, ik heb best de mogelijkheid om een aantal verschillende buizen te vergelijken. Daar waar de 807's echt niet zonder nfb konden, kan dat wel met de kt88. Die levert een heel klein beetje in op 'soundstage', maar de precisie van de 807 blijft, zonder vermoeiend te worden. Tov de 6v6's is de dynamiek en ruimte duidelijk toegenomen. Overigens zijn het conclusies die niet alleen ik, maar ook wat audiogekke vrienden beamen.
Wel denk ik dat de best wel behoorlijke verschillen flink versterkt worden door de tangband. Wat is dat ding gevoelig voor de versterking die er aan gehangen wordt...
Nee, ik heb best de mogelijkheid om een aantal verschillende buizen te vergelijken. Daar waar de 807's echt niet zonder nfb konden, kan dat wel met de kt88. Die levert een heel klein beetje in op 'soundstage', maar de precisie van de 807 blijft, zonder vermoeiend te worden. Tov de 6v6's is de dynamiek en ruimte duidelijk toegenomen. Overigens zijn het conclusies die niet alleen ik, maar ook wat audiogekke vrienden beamen.
Wel denk ik dat de best wel behoorlijke verschillen flink versterkt worden door de tangband. Wat is dat ding gevoelig voor de versterking die er aan gehangen wordt...