Panzerholz op maat

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Ik ben op zoek naar iemand (of tips) om een stuk Panzerholz (combinatie kunsthars met hardhout) op maat te krijgen.

Ik heb een stuk van 700x370mm en dit moet 500x370 worden, het betreft dus slechts 1 zaagsnede. (dikte 37mm)

Mijn normale houtleverancier wil zich hier niet aan wagen vanwege het risico dat zijn zaag springt.
Op zijn advies naar een kunsstofboer maar ook deze wilde zich er na beraad niet aan wagen.

Heb op internet gelezen dat het met een zaagtafel op hoge toeren en langzame aanvoer wel zou moeten lukken.

Iemand hier nog tips over of iemand die me hierbij kan/wil helpen? (voorkeur regio Eindhoven)
Laatst gewijzigd door knubbe op di 03 nov 2015, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Panzerholz op maat

Bericht door pappaleo »

Even een berichtje naar Arno of FreesKees.
Ze wonen alleen niet in de buurt, vrees ik, maar daar hebben we PostNL of koeriersdiensten voor.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Panzerholz op maat

Bericht door ray5150 »

+1
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Dankjewel. Heb beide heren een PM gestuurd.

Stukje is overigens best zwaar, versturen (retour) loopt dan al tegen de 30euro aan.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Panzerholz op maat

Bericht door Arno »

Is het een mooi vlak stuk materiaal? Door de dikte van 37mm vind ik het niet zo'n prettig idee om het te zagen, maar ik zou het wel op de cnc kunnen affrezen, in stapjes.
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Ga ik vanavond thuis even checken !
Voor me gevoel is het een vlak stuk, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel :D
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Even foto toegevoegd van het materiaal.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Panzerholz op maat

Bericht door Arno »

Wat ga je ermee doen? :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Panzerholz op maat

Bericht door pappaleo »

Snijplankje voor de tomaatjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Panzerholz op maat

Bericht door ray5150 »

:shock: :shock:

Dat moeten me dan beste tomaatjes zijn... :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Panzerholz op maat

Bericht door pappaleo »

Met halloween past er dan ook nog wel een pompoen op.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Panzerholz op maat

Bericht door ray5150 »

En een kettingzaag... :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Panzerholz op maat

Bericht door AatV »

Mooie plank voor de vleesbereiding! Handig ook, die bloedgleuven.. :mrgreen:

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Panzerholz op maat

Bericht door ds23man »

Blijven we wel een beetje on topic heren?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Panzerholz op maat

Bericht door pappaleo »

Spreken over de maat en de toepassing van een plank in een topic over de maat en de toepassing van een plank kan toch moeilijk als offtopic aangemerkt worden :think:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Panzerholz op maat

Bericht door ds23man »

Tomaten zijn een B-woord op dit forum. :mrgreen:
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Hij is voor onder de versterker, decoratief.
Als mn vloer recht is dan is deze plaat ook recht trouwens :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Panzerholz op maat

Bericht door Arno »

Ik kan het wel voor je doen, en misschien meteen rondom een dun schilletje eraf halen om de randen een beetje op te frissen.

Kan dat ding niet hierheen carpoolen?
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Zou heel tof zijn. Dordrecht moet wel een keer te doen zijn! Zal je straks een pm sturen!
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Panzerholz op maat

Bericht door Gijs »

knubbe schreef:
Als mn vloer recht is dan is deze plaat ook recht trouwens :)
Bedoel je dat je hier een vloer vol van hebt liggen? De tandjes, en ik maar zoeken naar een stuk voor een platenspeler plint....
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Bedoel dat als ik hem op mn vloer leg hij recht lijkt te zijn :)

Geen panzerholz vloer hier, haha :)
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: Panzerholz op maat

Bericht door Gijs »

Kreeg al visioenen van een bomvrij penthouse :-)

Waar heb je dit stuk gevonden?
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Panzerholz op maat

Bericht door knubbe »

Ik werk in Duitsland en was daar een beetje op zoek. Zelfs daar is het niet zo heel makkelijk te vinden.

Er lag nog wel een stukje van 370x370 wat ik heb laten liggen :)
Plaats reactie