Ontwerpen van Troels Gravesen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

FR_Aad

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door FR_Aad »

Weleens een filter van Tony G gezien? :mrgreen:
Shadow

Bericht door Shadow »

Die kan er ook wat van idd :shock:
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Shadow schreef:
Ja idd maar het lijkt wel alsof er zoveel mogelijk filter componenten verkocht moeten worden...
Eh... dit zijn gewoon 2e orde filteringen met de meestal noodzakelijke kleine correcties tegen opslingeren, een weerstandje extra t.b.v. fase/optelling en niet meer dan 1 correctie met een zuigkring per tak. Een speaker is uiteraard zo goed als z'n ontwerp, en zelfs met zulke units ontkom je niet aan een zorgvuldig filter.

Ze doen me een beetje denken aan de nieuwe Beolab 90, een soort kleine versie. Die kasten vind ik wel geinig, stukje vakmanschap en een stukje jatwerk van Wilson Audio. Maar vorm volgt functie en hij laat dit allemaal heel mooi zien. Toppertje om te lezen die Troels :mrgreen:
Shadow

Bericht door Shadow »

wouter schreef:
Shadow schreef:
Ja idd maar het lijkt wel alsof er zoveel mogelijk filter componenten verkocht moeten worden...
Eh... dit zijn gewoon 2e orde filteringen met de meestal noodzakelijke kleine correcties tegen opslingeren, een weerstandje extra t.b.v. fase/optelling en niet meer dan 1 correctie met een zuigkring per tak. Een speaker is uiteraard zo goed als z'n ontwerp, en zelfs met zulke units ontkom je niet aan een zorgvuldig filter.

Ze doen me een beetje denken aan de nieuwe Beolab 90, een soort kleine versie. Die kasten vind ik wel geinig, stukje vakmanschap en een stukje jatwerk van Wilson Audio. Maar vorm volgt functie en hij laat dit allemaal heel mooi zien. Toppertje om te lezen die Troels :mrgreen:
Ik zat net te lezen en te walgen van die Beolab 90 =D>
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Dat vond ik nou ook van die Beolab 90, totdat je alle interviews en ontwikkelingsberichten leest. Okee, dan nog steeds... wat een gedrocht maar wat een gaaf bedrijf en leuk team aan ontwikkelaars zeg....

http://www.tonmeister.ca/wordpress/2015 ... he-scenes/
Berndt Timmermans heeft het volgens mij gejat van B&O, zo'n dipole breedbandertje haaks bovenop de kast...

Grootste uitdaging? Check rond 14 minuten... https://www.youtube.com/watch?v=EC9WkFLb7n4

Een heel andere manier van presenteren dan toen het product klaar was, briljante uitleg over luidsprekers en akoestiek effecten:
https://www.youtube.com/watch?v=yC0hjRHCYs0
richard

Bericht door richard »

Het filter ziet er complexer uit dan het eigenlijk is.
De vormgeving is erg gestoeld op de Wilson audio luidsprekers. Is weer eens wat anders dan Avalon klonen.

Beide vind ik persoonlijk niet zo fraai; een erg hoog testosteron gehalte. Doe mij dan maar Sonus Faber of iets van Diapason.
Laatst gewijzigd door richard op za 31 okt 2015, 0:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Shadow

Bericht door Shadow »

wouter schreef:
Dat vond ik nou ook van die Beolab 90, totdat je alle interviews en ontwikkelingsberichten leest. Okee, dan nog steeds... wat een gedrocht
Daar blijft het bij, geen WAF, geen MAF :rofl:
Terug naar Troels; ik vind het hoe langer hoe gekker worden...het zal accoustisch wel kloppen maar toch...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

troels.jpg
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

:rofl: :rofl: :rofl:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Vind het best wel meevallen...
Bijlagen
next-4.JPG
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Me like
Bijlagen
image.jpg
Shadow

Bericht door Shadow »

Zo lijkt het idd wel mee te vallen, krijgen deze wel een mooie laklaag Jan? (want ik begin in te zien dat het blanke hout de speakers geen recht doet in mijn ogen)
Leeuwarden

Hij krijgt een laklaag. Of dat mooi wordt laat ik in het midden want de dag dat ik tevreden ben over mijn eigen schilderwerk moet nog komen...
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Leeuwarden schreef:
Hij krijgt een laklaag. Of dat mooi wordt laat ik in het midden want de dag dat ik tevreden ben over mijn eigen schilderwerk moet nog komen...
Waren de Tony's door jou geschilderd?
Shadow

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php? ... gglans_lak

:beer:
Leeuwarden

Ja de Tony's waren door mijzelf geschilderd. Maar dat was in zijdeglans en dat is een stuk eenvoudiger. Plan is om deze ook in zijdeglans te doen omdat dat een stuk eenvoudiger is... Heb jij de Tony's indertijd nog gezien/gehoord Aad?
Leeuwarden

Shadow schreef:
Leeuwarden schreef:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php? ... gglans_lak

:beer:
Nu alleen nog even een stofvrije ruimte...
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Leeuwarden schreef:
Ja de Tony's waren door mijzelf geschilderd. Maar dat was in zijdeglans en dat is een stuk eenvoudiger. Plan is om deze ook in zijdeglans te doen omdat dat een stuk eenvoudiger is... Heb jij de Tony's indertijd nog gezien/gehoord Aad?
Ik heb ze gezien en gehoord en het lakwerk was volgens mij prima in orde. (Zelf zie je altijd de fouten he?)

En met het geluid was ook helemaal niets mis. :mrgreen:
Shadow

Re: Ontwerpen van Troels Gravesen

Bericht door Shadow »

Ben voor een vriend aan het kijken voor een mooi bouwpakket, hij heeft een grote woonkamer waar nu mijn Jamo's S606 staan te spelen en die staan niet echt in de weg zeg maar :bakkie:
Ik bekijk van alles en blijf toch wel een beetje bij het grote spul uitkomen, net als hijzelf. De grote Visaton bouwpaketten, de grote jongens van Troels spreken hem wel aan. Kwam net deze tegen; SBA10 mooi ontwerp, spreekt me meer aan dan de Jentzen speakers, alleen ik heb nog nooit van SB acoustics gehoord?! :think:
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

Shadow schreef:
alleen ik heb nog nooit van SB acoustics gehoord?! :think:
Erg goed voor de prijzen die ze hanteren.
En de voormalige scan speak ''unit ontwerpers'' hebben daar een vinger in de pap dus ervaring en kennis is aanwezig.
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Jep, SB Acoustics maken erg mooie drivers. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding imho :!:
Laat je niet weerhouden door de prijs, de afwerking en het motor ontwerp doet denken aan units van een veel hogere prijsklasse.
Daarnaast is de consistentie ook prima.
Met name de nieuwe aluminium conus serie is erg interessant, 17cm alu midbass met een breakup pas rond 9kHz (dat was tot nu tot ongekend).

Het is ook niet voor niets dat Troels de laatste jaren ook met SB acoustics units aan de gang is.
tearitup

Bericht door tearitup »

Zit zelf al een tijdje te kijken naar de sb acoustics 3 way classic. Alleen buiten de informatie van Troels zelf vrij weinig over te vinden. Stomtoevallig iemand ervaring met dit ontwerp of een van de andere 3 way classic varianten?
Shadow

Bericht door Shadow »

tearitup schreef:
Zit zelf al een tijdje te kijken naar de sb acoustics 3 way classic. Alleen buiten de informatie van Troels zelf vrij weinig over te vinden. Stomtoevallig iemand ervaring met dit ontwerp of een van de andere 3 way classic varianten?
Gezien de status van de man zou ik ieder ontwerp wat me aan spreekt zo durven bouwen...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Shadow schreef:
tearitup schreef:
Gezien de status van de man zou ik ieder ontwerp wat me aan spreekt zo durven bouwen...
Gezien het feit dat hij alleen maar ontwerpen bouwt met spullen die hij gratis over de schutting krijgt geworpen, zet ik daar toch enige vraagtekens bij. Als je alle bedragen optelt van de drivers en filtercomponenten in de ontwerpen op zijn website, bouw je daar een paar leuke villa's voor........

:mrgreen:
Shadow

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Gezien het feit dat hij alleen maar ontwerpen bouwt met spullen die hij gratis over de schutting krijgt geworpen, zet ik daar toch enige vraagtekens bij. Als je alle bedragen optelt van de drivers en filtercomponenten in de ontwerpen op zijn website, bouw je daar een paar leuke villa's voor........

:mrgreen:
Misschien moet je Jantzen Audio even bellen om te vertellen waar jouw schutting staat, dan kan je het ff voordoen hoe het moet :mrgreen:
(Maar goedkoop is het niet, vooral omdat hij altijd met duur spul filters bouwt, er is in de pdf met bestelgegevens ook altijd wel een middle of the road en goedkopere variant opgenomen hoor, scheelt soms best veel)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”