eerste buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
-
audioholic
eerste buizenversterker
Hallo ik kan via via een buizenversterker overnemen.
Graag wil ik jullie om advies vragen of er "gekke"dingen zijn in het schema.
Het betreft een dual mono opgebouwde buizenversterker waarvan alles is apart gevoed.
Ook beschikt hij over een gemotoriseerde alps volume pot.
Er zitten modules in voor de VU buizen
Bias 10salgs potmeters
Een module die zorgd dat er eerst 1 min lang gloeispanning op komt een daarna pas hoogspanning.
Geheel aparte voeding en stuurt apart
Draait op Siemens F2A buizen.
Vermogen zal zo op 40w liggen volgens verkoper.
Hieronder wat documentatie..
voedingsgedeelte is van trode dick monobill 2
en het schema lijkt gebasseerd te zijn op kt88 van menno van der veen maar dan met een siemens klangfilm f2a.
Graag wil ik jullie om advies vragen of er "gekke"dingen zijn in het schema.
Het betreft een dual mono opgebouwde buizenversterker waarvan alles is apart gevoed.
Ook beschikt hij over een gemotoriseerde alps volume pot.
Er zitten modules in voor de VU buizen
Bias 10salgs potmeters
Een module die zorgd dat er eerst 1 min lang gloeispanning op komt een daarna pas hoogspanning.
Geheel aparte voeding en stuurt apart
Draait op Siemens F2A buizen.
Vermogen zal zo op 40w liggen volgens verkoper.
Hieronder wat documentatie..
voedingsgedeelte is van trode dick monobill 2
en het schema lijkt gebasseerd te zijn op kt88 van menno van der veen maar dan met een siemens klangfilm f2a.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: eerste buizenversterker
Net het interessantste ontbreekt, schema van de versterker zelf. Maar het zal goed zitten, ben alleen zelf niet bekend met de F2A buizen. Verder, de bouw is in elk geval redelijk volgens de standaard versterker-bouw-regels gedaan, had netter gekund maar een puinhoop is het ook niet.
Heb je 'm gehoord, klinkt íe goed? Oortje even tegen de luidspreker, brom? Die chassisdelen direkt naast de tulp entry's, is dat voeding vanaf het losse kastje? Het is daar al DC dus veel problemen zou het niet moeten opleveren (brom). Vertraging zit in de voeding, tenminste ik neem aan dat dit het kleine printje is en dat er AC geschakeld wordt, geen DC. Laten me raden, geperforeerde behuizing voedingstrafo, AE trafo's?? Alhoewel, het zou ook een ringkern kunnen zijn.
Echt rare dingen, neen dus, maar als ik al een zelfbouwversterker zou kopen van iemand zou ik in elk geval een sinus/blok op een scoop willen zien. Maar dat is je eigen beslissing natuurlijk.
Heb je 'm gehoord, klinkt íe goed? Oortje even tegen de luidspreker, brom? Die chassisdelen direkt naast de tulp entry's, is dat voeding vanaf het losse kastje? Het is daar al DC dus veel problemen zou het niet moeten opleveren (brom). Vertraging zit in de voeding, tenminste ik neem aan dat dit het kleine printje is en dat er AC geschakeld wordt, geen DC. Laten me raden, geperforeerde behuizing voedingstrafo, AE trafo's?? Alhoewel, het zou ook een ringkern kunnen zijn.
Echt rare dingen, neen dus, maar als ik al een zelfbouwversterker zou kopen van iemand zou ik in elk geval een sinus/blok op een scoop willen zien. Maar dat is je eigen beslissing natuurlijk.
-
audioholic
Hoi barry bedankt voor je input.
Aanstaande maandag ga ik ernaar luisteren.
Wat voor prijsindicatie zouden jullie het zo 1 2 3 geven?
De f2a is gebruikt door siemens in bioscopen vroeger. Zie klangfilm op google
Aanstaande maandag ga ik ernaar luisteren.
Wat voor prijsindicatie zouden jullie het zo 1 2 3 geven?
De f2a is gebruikt door siemens in bioscopen vroeger. Zie klangfilm op google
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Prijs is altijd moeilijk bij zelfbouw he, zit ook een stukje emotie bij, de kast zit veel werk in, dat is best mooi gemaakt. Laat ik het zo zeggen, misschien heb je er iets aan, Bill KT88 heb ik gebouwd en ik schat dat ik daar EUR 1.000,- aan uitgegeven heb, trafo's behuizing en buizen, totaal. In dit geval zouden die F2A buizen bijzonder (prijzig) kunnen zijn, durf dat even niet te zeggen.
Nog wel dit, zelfbouw raak je bijna aan de straatstenen niet kwijt, maw ga zeker niet de hoofdprijs betalen. De verkoper is vermoedelijk blij dat íe uberhaupt een geinteresseerde heeft
Nog wel dit, zelfbouw raak je bijna aan de straatstenen niet kwijt, maw ga zeker niet de hoofdprijs betalen. De verkoper is vermoedelijk blij dat íe uberhaupt een geinteresseerde heeft
Buitenkant is keurig. binnenkant is het net niet helemaal...
Had wat netter en strakker gekund. de bedrading en plaatsing van onderdelen
Maar als ie niet bromt en goed werkt hoef het niet echt een probleem te zijn.
Zou me inderdaad wel even inlezen in de verkrijgbaarheid van betreffende buizen.
Sommige typen worden niet meer nieuw gemaakt, en prijzen kunnen hoog liggen.
Had wat netter en strakker gekund. de bedrading en plaatsing van onderdelen
Maar als ie niet bromt en goed werkt hoef het niet echt een probleem te zijn.
Zou me inderdaad wel even inlezen in de verkrijgbaarheid van betreffende buizen.
Sommige typen worden niet meer nieuw gemaakt, en prijzen kunnen hoog liggen.
-
audioholic
Ik heb toch maar besloten om het niet te doen..
Bedankt voor het meedenken..
Topic mag in feite dicht.
Bedankt voor het meedenken..
Topic mag in feite dicht.
-
audioholic