Je moet ook geen waterpomptang gebruiken hèray5150 schreef:Anders ga ik krijgen dat de pootjes zo kort omgebogen moeten worden dat ze zowat uit het keramische huisje scheuren/barsten.
Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
En geen gekloot met een buigmalletje...... 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Het oogt wel mooier als het draadje met een fraaie boog naar de print gaat ipv zo plat tegen de weerstand
Anne
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Nog effe, en ik ga met 0805 aan de slag.

Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ja, en dan ook op speciale weerstandvoetjes gemonteerd zekerAh!buis schreef:Het oogt wel mooier als het draadje met een fraaie boog naar de print gaat ipv zo plat tegen de weerstand![]()
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Weet je 't zekerds23man schreef:Het is geen buizenbak Anne.
En voetjes
OMO, geen draad aan !
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Als je de voetjes er maar lekker in masseert Anne. 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Zullen we dat maar aan de Chinees(e) overlatends23man schreef:Als je de voetjes er maar lekker in masseert Anne.
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Met dat slechte weer kom ik niet buiten.Dan binnen maar de verveling tegen gegaan
.
Wel ook twee draadbruggen
,maar verstopt onder 't IC
Anne
Wel ook twee draadbruggen
Anne
- Bijlagen
-
- Pkled.zip
- (58.66 KiB) 47 keer gedownload
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Mocht je nog Hitachi's nodig hebben ik heb er volgens mij nog wel wat liggen.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ik heb een foto bijgevoegd
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ik heb in principe genoeg mosfets nu, als het goed is heb ik een paartje in reserve.
Je foto is niet helemaal duidelijk maar ik heb de indruk dat er een behoorlijk grote spoel op zit ?
Je foto is niet helemaal duidelijk maar ik heb de indruk dat er een behoorlijk grote spoel op zit ?
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Je mag de printen gratis van me hebben, ik doe er niets meer mee.
Ik kan ze via Leo evt. bij jou laten komen.Wellicht kun je er een ander een plezier mee doen. Groet Rob
Ik kan ze via Leo evt. bij jou laten komen.Wellicht kun je er een ander een plezier mee doen. Groet Rob
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Je bedoelt pappaleo ? http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/membe ... ile&u=6041
Ik kom daar wel eens over de vloer, ja goed, komt altijd wel van pas.
Ik kom daar wel eens over de vloer, ja goed, komt altijd wel van pas.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Familieportret van de Neutrikjes...XLR, RCA, en Speakon. 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Mooie verzameling aansluitingen
Ziet er nou niet echt 1983 uit
Anne
Ziet er nou niet echt 1983 uit
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat zeg je nu wel, Anne. maar als ik het goed heb is de RCA stekker ergens in de jaren '40 van de vorige eeuw uitgevonden. de XLR stamt uit de jaren '60.
En de IEC en de 9-polige sub-D zag je in de jaren '70 ook al langskomen.
De Speakon is nog een jonkie, ik gok dat die uit de jaren '90 is, maar dat weet ik niet zeker.
En de IEC en de 9-polige sub-D zag je in de jaren '70 ook al langskomen.
De Speakon is nog een jonkie, ik gok dat die uit de jaren '90 is, maar dat weet ik niet zeker.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Cinch stamt uit de jaren '50 en was een super low cost blikken plugje van RCA voor de aansluitingen aan hun pick-upjes. Het heette oorspronkelijk Phono plugray5150 schreef:Dat zeg je nu wel, Anne. maar als ik het goed heb is de RCA stekker ergens in de jaren '40 van de vorige eeuw uitgevonden. de XLR stamt uit de jaren '60.
En de IEC en de 9-polige sub-D zag je in de jaren '70 ook al langskomen.![]()
De Speakon is nog een jonkie, ik gok dat die uit de jaren '90 is, maar dat weet ik niet zeker.
XLR stamt ook uit de jaren '50. Dat was oorspronkelijk de X-plug van Cannon/ITT. Die werd veel in studio's gebruikt. Vanuit die hoek kwam de vraag of daar geen vergrendeling op kon komen en zo ontstond de XL plug XL(atch) plug. Later kwam daar voor microfoonpluggen een rubber isolatie in om de ruis t.g.v. ruw gebruik te verminderen en werd het de XL(atch)R(ubber) plug
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 21 aug 2015, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ach ja, misschien haal ik de jaren wat door elkaar, er is zoveel "vroeger"
Achterop een versterker zaten meestal 5-polige DINstekkers en soms RCA bijv. voor het doorverbinden voor-eind-versterker.
LSers met zo'n DIN met platte en ronde pin of gewoon schoeven of veerklemmen.
Anne
Achterop een versterker zaten meestal 5-polige DINstekkers en soms RCA bijv. voor het doorverbinden voor-eind-versterker.
LSers met zo'n DIN met platte en ronde pin of gewoon schoeven of veerklemmen.
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
De layout van de controller, ten opzichte van die van afgelopen week zijn er heel veel kleine dingetjes aangepast.
Ik ben er zelfs in geslaagd een paar draadbruggen weg te werken.

Ik ben er zelfs in geslaagd een paar draadbruggen weg te werken.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Heb je je VU-meter al getest?
Zo kan je het nog beter zien:
Zo kan je het nog beter zien:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Deze al gezien Ray, wappers 155mm groot: http://www.audiophonics.fr/en/screens-v ... -8343.html kun je vast een kaars mee uitblazen 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat heb je mis Barry,Barry2001 schreef:Deze al gezien Ray, wappers 155mm groot: http://www.audiophonics.fr/en/screens-v ... -8343.html kun je vast een kaars mee uitblazen
ze zijn maar 32 mm hoog, samen zijn ze 155 mm breed.
