ongeveer 515 euro incl .voedings trafo
EVA board van Metrum acoustics
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
EVA board van Metrum acoustics
Heeft er hier iemand ervaring met EVA geleverd door Metrum acoustics , het board kost
ongeveer 515 euro incl .voedings trafo
ongeveer 515 euro incl .voedings trafo
Re: EVA board van Metrum acoustics
Nu zit ik even naar die datasheet te kijken, en wat me opvalt is dat er één klein chipje linksonder zit dat dan de eigenlijke DAC zou moeten zijn. ik vraag me af welke dat dan is. AKM, Cirrus ?
Er vlakbij zo te zien een opamp, en wat perifirie. onder de sjieke koelblokjes een 317 - 337 tandem.
Ik kan er gruwelijk naast zitten, maar afgezien van de zwarte trafotje voor de input, zie ik niks dat niet op een ebay DAC van 4 tientjes voorkomt.

Er vlakbij zo te zien een opamp, en wat perifirie. onder de sjieke koelblokjes een 317 - 337 tandem.
Ik kan er gruwelijk naast zitten, maar afgezien van de zwarte trafotje voor de input, zie ik niks dat niet op een ebay DAC van 4 tientjes voorkomt.
Re: EVA board van Metrum acoustics
En dat voor een 16 bits DACpappaleo schreef:Dat is ook een rib uit je lijf.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: EVA board van Metrum acoustics
Die opmerking van mij sloeg meer op Eva. Het schijnt dat zij geen Hex wasPjotr schreef:En dat voor een 16 bits DACpappaleo schreef:Dat is ook een rib uit je lijf.
Re: EVA board van Metrum acoustics
Op dat bordje zitten 2 van deze dingen Ray, dat zijn de DAC sjips: http://www.transient-audio.nl/Dac_One.html. Dat bordje is alleen een vloerkleedje daarvoorray5150 schreef:Nu zit ik even naar die datasheet te kijken, en wat me opvalt is dat er één klein chipje linksonder zit dat dan de eigenlijke DAC zou moeten zijn. ik vraag me af welke dat dan is. AKM, Cirrus ?
Er vlakbij zo te zien een opamp, en wat perifirie. onder de sjieke koelblokjes een 317 - 337 tandem.
Ik kan er gruwelijk naast zitten, maar afgezien van de zwarte trafotje voor de input, zie ik niks dat niet op een ebay DAC van 4 tientjes voorkomt.![]()
Re: EVA board van Metrum acoustics
Oh, het is een soort moederbord waarop je de eigenlijke DAC modules dan plaatst.
Gelukkig had ik in mijn vorige bericht al een voorbehoud ingebouwd.
en is die 515 euro dan voor het kale bordje, of is die compleet met 2 DAC modules erbij ?
Gelukkig had ik in mijn vorige bericht al een voorbehoud ingebouwd.
en is die 515 euro dan voor het kale bordje, of is die compleet met 2 DAC modules erbij ?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: EVA board van Metrum acoustics
Voor zover ik uit het gebrabbel van dmitri kan opmaken is het inclusief 2 DAC modules.dmitri schreef:Чтобы предоставить производителям исключительные условия, все модули будут доступны только OEM-производителям. Исключение составит только EVA-модуль. Самодельщики (DIYer) смогут заказать этот модуль за 395 Евро (без учета налога с продаж VAT). EBA-модуль включает пару чипов DAC One, используемые в топовом ЦАПе Pavane.
EVA-модуль спроектирован для OEM-производителей, чтобы оценить чипы ЦАПа DAC One. После того, как мы разослали несколько плат в ряд голландских сообществ самодельщиков, мы получили воодушевляющие отзывы, звучание значительно превосходило старые NOS чипы Philips TDA 1541 и 1543.
Несмотря на недостаток гибкости, эти платы платы можно использовать как платы апгрейда для CD-плееров или как платы для самодельных аудио-стриммеров. Плата поддерживает аудио разрешения 24/192Khz через S/PDIF, но также можно сконфигурировать для работы по I2S с частотами до 384kHz.
Все что нужно для работы — подать питание 10–12 VAC. Платы поставляются без разъемов.
Het schijnt beter te klinken dan de oude NOS chips Philips TDA 1541 en 1543.
Re: EVA board van Metrum acoustics
Dan zijn de nieuwe Soekris wel een stuk leuker.
Maar op de vraag terug te komen, evaluatie board, daar zou een opvolger voor komen meen ik?
Heb het al wel gezien en gehoord met de Transient modules.
Maar op de vraag terug te komen, evaluatie board, daar zou een opvolger voor komen meen ik?
Heb het al wel gezien en gehoord met de Transient modules.
Re: EVA board van Metrum acoustics
Jawel Hans, maar die Soepkris is niet NOS, die oversampled. En daar zou nu juist die geweldige klank in zitten.
Re: EVA board van Metrum acoustics
Heeft iemand ooit objectief bewijs gevonden voor hoorbare verschillen tussen verschillende DACs? Of is dat vloeken in de kerk hier
?
Re: EVA board van Metrum acoustics
Tja, ik heb hier aan mijn installatie een echte NOS ladder, samen met mijn laddertje gehad.
Aankomende avond met de AVMN gaan we dan naar die NOS ook luisteren, met een hele beste set er achter.
Ik heb het dan misschien aan mijn oren want ik kon de verschillen niet echt goed waarnemen.
Beide op de gebalanceerde ingangen van de RelaiXed en dan op 1 streamer hetzelfde signaal op de S/PDIF naar de NOS, en via de USB poort naar de Amanero en mijn LADDER.
uiteraard dan wel 16/44.1 materiaal gebruikt.
Aankomende avond met de AVMN gaan we dan naar die NOS ook luisteren, met een hele beste set er achter.
Ik heb het dan misschien aan mijn oren want ik kon de verschillen niet echt goed waarnemen.
Beide op de gebalanceerde ingangen van de RelaiXed en dan op 1 streamer hetzelfde signaal op de S/PDIF naar de NOS, en via de USB poort naar de Amanero en mijn LADDER.
uiteraard dan wel 16/44.1 materiaal gebruikt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: EVA board van Metrum acoustics
ik heb zelf de HKDAC vergeleken met de interne DACs in mn apparatuur, en daar hoorde je duidelijk verschillen. soms groot, soms subtielJag schreef:Heeft iemand ooit objectief bewijs gevonden voor hoorbare verschillen tussen verschillende DACs? Of is dat vloeken in de kerk hier?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: EVA board van Metrum acoustics
Hier idem maar dan met gewoon losse DAC's. Er zijn verschillen. Soms groot, soms klein.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EVA board van Metrum acoustics
Inderaad, juist de dac's kunnen het verschil geven bij streamers. De streamer zelf moet een apparaat zijn dat goed en eenvoudig te benaderen is (wifi, iPad/tlf) zonder IT nerd te zijn en juist op dat punt gaan veel fabrikanten nat op het moment. Er was een interessant verhaal op de X-Fi van een ex pcm journalist die hier een presentatie over hield. Omdat op dit moment de behoefte aan streamen groter is dan vooraf gedacht (wie had een paar jaar geleden gedacht dat er nauwelijks meer cd's gedraaid/verkocht zouden worden) zijn veel fabrikanten met een gedegen hardware afdeling ook 'even snel' aan de streamers geslagen. Software is hierbij onderbelicht, wordt 'even' een freelancer aangetrokken om dit te fixen, updates naar bestaande klanten die er snel flauw van zijn. Alleen de merken die dit vooraf gezien hebben en hun interface voor elkaar hebben zullen overleven. Streamen is gewoon bitjes van A naar B brengen op de voor de klant te behappen manier.
De dac's daartegen kunnen nogal verschillen in geluidskwaliteit. Heb bij een vriend op een gelijke installatie een 3 tal dac's achter elkaar gehoord, dit verschilt best veel van elkaar.
De dac's daartegen kunnen nogal verschillen in geluidskwaliteit. Heb bij een vriend op een gelijke installatie een 3 tal dac's achter elkaar gehoord, dit verschilt best veel van elkaar.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: EVA board van Metrum acoustics
Daarom draai ik gewoon met Sonos, spdif de Hypex DLCP in. De interface is gewoon perfect en zeer stabiel.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EVA board van Metrum acoustics
Sonos is een voorbeeld van een merk die de streamer belangstelling voorzien heeft. Een vriend heeft een Sonos set gekocht, met 2 tienerdochters in huis moet er iets zijn dat gewoon werkt zonder gezeik. Eigen RF bandje, geen interferentie met Wifi. Hij heeft van die all-in speakers die je gewoon ergens neerpleurt, bedienen via je tlf. En dat klinkt best aardig. Het is geen high end maar dat hoeft ook niet, de dames nemen de speaker mee naar waar ze naar muziek willen luisteren. Hoeft íe zelf ook niet naar Beyonce en aanverwanten te luisteren
Het kost een paar cent, dat klopt. Maar dan heb je ook een uitontwikkeld product dat werkt.
Het kost een paar cent, dat klopt. Maar dan heb je ook een uitontwikkeld product dat werkt.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: EVA board van Metrum acoustics
Van: https://www.wifimedia.eu/nl/auralic-aries-mini-wit.html
Streaming Services
Lokale uPnP/DLNA bibliotheek
Qobuz en WiMP online streaming
Internet Radio
AirPlay en Songcast
USB harde schijf
Optionele interne HDD/SSD
Dus geen Spotify? Of is dat te kort door de bocht?
Streaming Services
Lokale uPnP/DLNA bibliotheek
Qobuz en WiMP online streaming
Internet Radio
AirPlay en Songcast
USB harde schijf
Optionele interne HDD/SSD
Dus geen Spotify? Of is dat te kort door de bocht?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: EVA board van Metrum acoustics
Ik heb er niet eens naar gekeken of Spotify er op draait. Heeft niet echt mijn interesse om dat op mijn set te draaien (Doe ik wel achter mijn werk-Mac).
Ik draai nu met een headless MacMini en Audirvana. Gaat op zich heel goed maar het headless gebruik vind ik niet optimaal. Deze Aries Mini bedien je met een Aaiped en kan ook internetradio weergeven. Het is de bedoeling om het ding te gebruiken met mijn Bufallo3SE DAC als die weer gerepareerd is
Een en ander zou qua sq ook weer een stap vooruit moeten zijn. Voordeel is dan tevens dat ik een reserve DAC heb.
Ik draai nu met een headless MacMini en Audirvana. Gaat op zich heel goed maar het headless gebruik vind ik niet optimaal. Deze Aries Mini bedien je met een Aaiped en kan ook internetradio weergeven. Het is de bedoeling om het ding te gebruiken met mijn Bufallo3SE DAC als die weer gerepareerd is
Re: EVA board van Metrum acoustics
Kun je op die Macmini geen Squeezeserver (LMS) draaien, kun je ook met een aipad bedienen dan.
De muziek kan het zelfde zijn uiteraard, en heb je een USB poort in op je DAC?
Gaat super naar ik begreep.
De muziek kan het zelfde zijn uiteraard, en heb je een USB poort in op je DAC?
Gaat super naar ik begreep.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: EVA board van Metrum acoustics
Los van het feit dat ik me afvraag of Squeezeserver dezelfde sq heeft als Audirvana, vind ik de insteek meer van hetzelfde. Vroeg of laat moet je toch even naar je MacMini voor een update oid. Uiteraard heb ik een USB aansluiting op mijn DAC
Overigens heeft Audirvana een uitstekende app voor de iPad.
