[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Het laag klinkt overtuigend, het hoog en midden laat wat te wensen over 
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Dan eerst maar eens nameten of het klopt met de simulatie...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Shitpappaleo schreef:Die daytons van €7 klinken net iets sprankelender.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Krijg ik toch gelijk, heb ik geen H&H of K&T voor nodig!

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nogal beperkt referentiekader.......Walt schreef:dat kunnen jeroen_d en Dre nog wel beamen.
Gr. Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Toch wel 2 van de forumleden die ik zeer hoog in het vaandel heb staan als het gaat over luisterervaring en hoe een set hoort te klinken.
Wat wel een punt is, toen ik die accutons in huis had, had ik ze dezelfde avond al draaiend via een eerste filter, kijken wat voor vlees ik in de kuip had, zat potentie in, wel mijn smaak qua geluid, dan maar verder, testkast, meer filters, etc.
Eerst 2 jaar lang een set kasten helemaal afbouwen en dan de units voor het eerst beluisteren, is m.i. niet echt handig te noemen. De units zullen vast wel wat versleten zijn, maar als het nu echt zo tegenvalt dan is of het filter helemaal ruk, of accuton is totaal niet je smaak qua weergave...
Groetjes walter
Wat wel een punt is, toen ik die accutons in huis had, had ik ze dezelfde avond al draaiend via een eerste filter, kijken wat voor vlees ik in de kuip had, zat potentie in, wel mijn smaak qua geluid, dan maar verder, testkast, meer filters, etc.
Eerst 2 jaar lang een set kasten helemaal afbouwen en dan de units voor het eerst beluisteren, is m.i. niet echt handig te noemen. De units zullen vast wel wat versleten zijn, maar als het nu echt zo tegenvalt dan is of het filter helemaal ruk, of accuton is totaal niet je smaak qua weergave...
Groetjes walter
Laatst gewijzigd door Walt op do 24 sep 2015, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Lul je daar maar weer eens uit.Walt schreef:Toch wel 2 van de forumleden die ik zeer hoog in het vaandel heb staan als het gaat over luisterervaring en hoe een set hoort te klinken.
Wat wel een punt is, toen ik die accutons in huis had, had ik ze dezelfde avond al draaiend via een eerste filter, kijken wat voor vlees ik in de kuip had, zat potentie in, wel mijn smaak qua geluid, dan maar verder, testkast, meer filters, etc.
Eerst 2 jaar lang een set kasten helemaal afbouwen en dan de units voor het eerst beluisteren, is m.i. niet echt handig te noemen. De units zullen vast wel wat versleten zijn, maar als het nu echt zo tegenvalt dan is of het filter helemaal ruk, of accuton is totaal niet je smaak qua weergave...
Groetjes walter
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ja, dat filter is volkomen ruk. Een frequentiekarakteristiek als een Hollandsche Horizon. Kan gewoon niet goed zijn.
Het filter is helaas niet in staat de bergetappe van jouw filter te evenaren.
Daar gaat de bolletjestrui
Het filter is helaas niet in staat de bergetappe van jouw filter te evenaren.
Daar gaat de bolletjestrui
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Tsja, hier klonken ze wel goed, dus het volgende kan gebeurd zijn:
1 de units zijn ineens versleten, kan komen door het onderste boven liggen
2 de units zijn toendertijd toch beschadigd tijdens tranport per post
3 het filter van leo is helemaal ruk
4 het filter is in theorie goed, maar zit verkeerd aangesloten, foute fase etc.
5 accuton is niet jullie smaak, niet iedereen houd immers van die klank, te open, helder
6 langer inspelen is nodig om de units goed los te laten komen
Groetjes Walter
1 de units zijn ineens versleten, kan komen door het onderste boven liggen
2 de units zijn toendertijd toch beschadigd tijdens tranport per post
3 het filter van leo is helemaal ruk
4 het filter is in theorie goed, maar zit verkeerd aangesloten, foute fase etc.
5 accuton is niet jullie smaak, niet iedereen houd immers van die klank, te open, helder
6 langer inspelen is nodig om de units goed los te laten komen
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Hallo leo,
Meet aub na of de huidige responsie dan overeen komt met de simulatie, als het zo recht meet dan zou het eigenlijk niet zo slecht horen te klinken, ook niet als het tophoog achter zou blijven...
Gr. Walter
Meet aub na of de huidige responsie dan overeen komt met de simulatie, als het zo recht meet dan zou het eigenlijk niet zo slecht horen te klinken, ook niet als het tophoog achter zou blijven...
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
pappaleo schreef:Ja, dat filter is volkomen ruk. Een frequentiekarakteristiek als een Hollandsche Horizon. Kan gewoon niet goed zijn.
Het filter is helaas niet in staat de bergetappe van jouw filter te evenaren.
Daar gaat de bolletjestrui
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
van een oud dametje geweest?ray5150 schreef:Tweedehands keramische meuk...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Misschien een idee om nu even serieus mee te denken waarom het niet goed klinkt? Ik zou zeggen eerst maar eens nameten hoe recht de curve nu is... Zit alles correct aangesloten, etc.
Gr. Walter
Gr. Walter
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Walt schreef:3 het filter van leo is helemaal ruk
4 het filter is in theorie goed, maar zit verkeerd aangesloten, foute fase etc.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray, die sweeps en die ruis heb ik nu wel gehoord...
Zullen we toch een stukje muziek opzetten nu?
Zullen we toch een stukje muziek opzetten nu?
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Aansluitfouten kunnen er altijd insluipen, nameten dus! Verder denk ik dat het kantelpunt tussen mid en hoog te hoog ligt, crossen bij 2300-2500hz lijkt mij beter.
Over smaak valt niet te twisten, maar een speaker die goed recht meet en netjes op de waterval zou niet ruk horen te klinken, daarom snap ik niet goed wat er mis is.
Wat gaat er klankmatig nu niet goed?
Groetjes Walter
Over smaak valt niet te twisten, maar een speaker die goed recht meet en netjes op de waterval zou niet ruk horen te klinken, daarom snap ik niet goed wat er mis is.
Wat gaat er klankmatig nu niet goed?
Groetjes Walter
