Welke versterker

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Welke versterker

Bericht door Ciske »

Hey ik heb een vraagje ik heb een subwoofer liggen waar ik een versterker voor wil gaan kopen die niet te duur is de subwoofer is een Rockford Fosgate Power HX2 RFR3115 15" 2-ohm weten jullie mis een goeie zat te kijken voor een crunch maar das niet zo een goed merk las ik mis weten jullie hier meer over gr ciske
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door pappaleo »

Hallo ciske welkom hier is het een losse subwoofer of zit hij al in een kast ingebouwd en is het voor de auto of voor in de huiskamer in het laatste geval is een hypex plate amp misschien wel een optie als het voor in de auto is laat ik het antwoord liever aan anderen over ik heb geen ervaring met versterking in car hifi
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Bedankt voor je reactie het is voor in de auto en de subwoofer zit al in een kist
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Bertje »

Dat is een fijne sub die je hebt en verdient een goede mono klasse D versterker, uitgangsvermogen 1000-1500w @ 2 ohm. Subs kunnen veel hebben, maar zijn inmiddels ook wel wat op leeftijd. Kijk 's naar MTX, Rockford, Ground Zero, Gladen bijvoorbeeld. En neem dan niet eentje uit de instaplijn...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Welke versterker

Bericht door ray5150 »

Maar Bertje toch je hebt leestekens gebruikt dat is helemaal niet de bedoeling in dit topic
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Welke versterker

Bericht door ds23man »

.,:; :lol:
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Oke dankje zal ik is doen en heb nog een vraagje heb em aangesloten die sub op een versterker die ik al heb om ff te proberen een pioneer met 380 wat rms maar dan klinkt de subwoofer beetje zacht ja weet nie hoe ik het moet zeggen het zijn geen dikke dreun klappen met me vorige subwoofer kwamen harder klappen uit komt dit door dat de kist van de sub niet goed is of dat de versterker te weinig vermogen heeft gr ciske
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Welke versterker

Bericht door ds23man »

Ciske, mag ik je een advies geven? Gebruik in godsnaam leestekens! Iedereen is eerst een half uur bezig om deze in jouw teksten te plaatsen, voordat zij aan de daadwerkelijke inhoud toekomen.
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Haha sorry.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Welke versterker

Bericht door ds23man »

De punt aan het eind van de zin hebben we in ieder geval binnen. :rofl: :rofl:
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Goedzo ik doe mijn best.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Welke versterker

Bericht door ds23man »

,
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Henkjan »

Ciske schreef:
Oke dankje zal ik is doen en heb nog een vraagje heb em aangesloten die sub op een versterker die ik al heb om ff te proberen een pioneer met 380 wat rms maar dan klinkt de subwoofer beetje zacht ja weet nie hoe ik het moet zeggen het zijn geen dikke dreun klappen met me vorige subwoofer kwamen harder klappen uit komt dit door dat de kist van de sub niet goed is of dat de versterker te weinig vermogen heeft gr ciske
kan of liggen aan het rendement van de woofer dat lager is (zeg maar dB per watt), of aan de versterking door de versterker, dus hoeveel uitgangsvermogen bij gelijke ingang van je HU
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Bertje »

Op m'n 50ste kan ik inmiddels zonder leestekens de letterbrij prima ontcijferen, kwestie van meegaan met je tijd :rofl: Goede voorbeeld geven blijf ik echter altijd doen he....

Maar deze subs lusten zeker wel wat vermogen voordat ze wat doen. Een goede combi met de juiste versterker heb ik al aangeven en vergeet ook de stroomvoorziening daarop aan te passen (bekabeling, accu).
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Oke , bedankt voor de reactie's.
Ga nu nog kijken voor een goeie versterker.
Zou een extra accu nog nodig zijn?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Welke versterker

Bericht door ray5150 »

Dat hangt natuurlijk van de versterker af, en, of je het systeem alleen tijdens het rijden gebruikt, of ook regelmatig bij meetings.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Bertje »

En ook afhankelijk van je huidige accu capaciteit en dynamo. Heb je een kleine hatchback met een accu van 36Ah en dito dynamo dan is dat te licht voor een flink monoblok. Een diesel middenklasser is wat potenter wat dat betreft.
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Hmmm , oke
Ik heb een versterker op het oog , mtx rt1000
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Bertje »

Er zijn wel wat krachtigere en betere als je budget rond 500 kan optrekken, bijvoorbeeld GLADEN SPL 1000c1. Dat past beter bij deze sub.
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Oke ja ben nog aan het kijken, heb nu rockford fosgate R1200-1D, denk dat dat er wel goed bij past?
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Bertje »

Die is wat beter als de MTX, maar houdt het qua uitgangsvermogen op 800-900w @ 2 ohm. Is de RFR 2x4 ohm of 2x 2 ohm?
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

mono subwoofer amplifier
400 watts RMS x 1 at 4 ohms (800 watts RMS x 1 at 2 ohms)
1,200 watts RMS x 1 at 1 ohm
CEA-2006 compliant
variable low-pass filter (50-250 Hz, 12 dB/octave)
variable subsonic filter (15-40 Hz, 12 dB/octave)
variable Punch bass boost (0-18 dB at 45 Hz)
included wired remote Punch Level Control
Class-D amplifier design
MOSFET power and output stages
frequency response: 20-250 Hz
preamp-level inputs and outputs
4-gauge power and ground leads recommended — wiring and hardware not included with amplifier
no onboard fuses — when installing multiple amps in a system, an additional 100-amp in-line fuse between the distribution block and the amplifier is recommended
11-1/8"W x 2"H x 7-3/8"D
warranty: 1 year
Our 60-day money-back guarantee
Ciske
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 22:43

Re: Welke versterker

Bericht door Ciske »

Bertje heb je facebook of watsapp dar praat makkelijker
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Welke versterker

Bericht door Bertje »

Plaats reactie