Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Dat is inderdaad een leuke advertentie, dan heb je voor 100 euro, of 80 na onderhandelen meteen de twee breedbanders alsook de AD160/T4 tweeters met twee tweeters als reserve.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Vandaag vindt mogelijk de echtscheiding van mijzelf en de DTQWT's plaats, waarna ik zal achterblijven met mijn nieuwe liefdes, de oude Philips troep speakers.
Morgen overdag vrij, ik ga de nachtdiensten in, dus ik kan morgen overdag weer even aan de hobby.
Morgen overdag vrij, ik ga de nachtdiensten in, dus ik kan morgen overdag weer even aan de hobby.
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Succes met de eventuele echtscheiding... en Have fun! Met de Philips "troep".
R.
R.
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Bij mij is nu ook een set in voorbereiding, wil ook naar het transmissionline ontwerp toe.
een paar AD12100M8 krijg ik morgen als het goed is.
Ik denk dat ik dezelfde maatvoering aanhoud als de kasten die Olaf nu heeft
hierbij ben ik benieuwd naar dat RCL filter, wat doet deze precies?
Heb eventueel nog een AD0160 voor hoog ondersteuning.
een paar AD12100M8 krijg ik morgen als het goed is.
Ik denk dat ik dezelfde maatvoering aanhoud als de kasten die Olaf nu heeft
hierbij ben ik benieuwd naar dat RCL filter, wat doet deze precies?
Heb eventueel nog een AD0160 voor hoog ondersteuning.
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Over afmetingen gesproken..op welke hoogte is de driver geplaatst? En ik zou ook graag weten wat dit filter nou precies doet, ik kan het uiteraard nabouwen maar weten wat je bouwt is misschien wel zo leuk...Mr Tube schreef:Bij mij is nu ook een set in voorbereiding, wil ook naar het transmissionline ontwerp toe.
een paar AD12100M8 krijg ik morgen als het goed is.
Ik denk dat ik dezelfde maatvoering aanhoud als de kasten die Olaf nu heeft
hierbij ben ik benieuwd naar dat RCL filter, wat doet deze precies?
Heb eventueel nog een AD0160 voor hoog ondersteuning.
R.
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Over afmetingen gesproken..op welke hoogte is de driver geplaatst? En ik zou ook graag weten wat dit filter nou precies doet, ik kan het uiteraard nabouwen maar weten wat je bouwt is misschien wel zo leuk...Mr Tube schreef:Bij mij is nu ook een set in voorbereiding, wil ook naar het transmissionline ontwerp toe.
een paar AD12100M8 krijg ik morgen als het goed is.
Ik denk dat ik dezelfde maatvoering aanhoud als de kasten die Olaf nu heeft
hierbij ben ik benieuwd naar dat RCL filter, wat doet deze precies?
Heb eventueel nog een AD0160 voor hoog ondersteuning.
R.
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Handig van me.... zie nu in ene dat er ook afmetingen bij staan in spiegelbeeld...
R.
R.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Hoi mr Tube.
De AD12100/M8 heeft een piek van rond de 2 khz, deze wordt met het RCL filter weg gefilterd zodat er een redelijk rechte response curve ontstaat.
Het RCL filter welke ik in gebruik heb is ontwikkeld door forumgenoot Arjan, dit kun je in zijn topic terug vinden via onderstaande link.
viewtopic.php?f=3&t=9557&start=121
Mocht je tijdens je bouwproces vragen hebben dan kun je ze uiteraard altijd stellen.
De AD12100/M8 heeft een piek van rond de 2 khz, deze wordt met het RCL filter weg gefilterd zodat er een redelijk rechte response curve ontstaat.
Het RCL filter welke ik in gebruik heb is ontwikkeld door forumgenoot Arjan, dit kun je in zijn topic terug vinden via onderstaande link.
viewtopic.php?f=3&t=9557&start=121
Mocht je tijdens je bouwproces vragen hebben dan kun je ze uiteraard altijd stellen.
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Ik heb het filter bekeken, ben zelf aan het simuleren met als doel het impedantie karakteristiek wat vlakker te krijgen. Ik wil het systeem graag gebruiken in combinatie met exotische versterkers (kleine klasse A en wellicht met buizen).
Om dit te bereiken heb ik er een extra LCR kring in serie toegevoegd met flinke demping (R =3,3 Ohm), dip zit nu ca op 5 Ohm wat ik acceptabel vind. Het fasegedrag is ook heel vriendelijk zodat ik daar ook geen problemen van verwacht.
Ik zag verder nog dat het laag opgepompt werd met een paar dB, is dit nodig bij een transmissionline?
Om dit te bereiken heb ik er een extra LCR kring in serie toegevoegd met flinke demping (R =3,3 Ohm), dip zit nu ca op 5 Ohm wat ik acceptabel vind. Het fasegedrag is ook heel vriendelijk zodat ik daar ook geen problemen van verwacht.
Ik zag verder nog dat het laag opgepompt werd met een paar dB, is dit nodig bij een transmissionline?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Het laag wordt hier ongemoeid gelaten.
Het zou inderdaad overkill om dat nog te versterken.
Het zou inderdaad overkill om dat nog te versterken.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Hoe staat het met de bas reflex kasten? met de vorige kasten ging het sneller zeg maar 
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Ik ben afhankelijk van de zager, misschien volgende week dat hoop ik wel. Het seizoen is voorbij en ik heb ook nog n hoop winterwerk gepland 
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
TINGTINGTING NJAAAAAAANG...
Veel kabaal gemaakt vanavond samen met die rooie!
Volgende week dinsdag is men liefje jarig... dus wel effe zorgen dat er PA aanwezig is voor de gasten
Barrie
Veel kabaal gemaakt vanavond samen met die rooie!
Volgende week dinsdag is men liefje jarig... dus wel effe zorgen dat er PA aanwezig is voor de gasten
Barrie
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
En daar luister je ook naar? Of staan deze ergens in de opslag?
Welk type driver heb je er in zitten?
Zit er ook een RCL filter in?
Welk type driver heb je er in zitten?
Zit er ook een RCL filter in?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
btw: hoe groot is de diameter van de spreekspoel van die AD12202/M8 ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Van de 12202 is deze 40 mm, overigens is dat niet de unit welke we hier bespreken.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Daar heb ik enkele jaren naar geluisterd zonder filter.Olaf Markus schreef:En daar luister je ook naar? Of staan deze ergens in de opslag?
Welk type driver heb je er in zitten?
Zit er ook een RCL filter in?
De AD1256m8 zit erin, de voorloper van de AD12100m8 en de navolger van de AD5200
Met de pioneer sa9500mk2 gaf ik de speaker wat extra hoog.
Sinds de zomer niet meer gebruikt.
Kamer gaat opgeknapt / verbouwd worden incll nieuwe meubels etc.
Dan verhuis ik tijdelijk naar een andere kamer.
Misschien gaan de philipsen eruit.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Wat komt er voor in de plaats?
Ik heb overigens geen is of de 5200 van hetzelfde klank niveau is dan zijn opvolgers.
Ik heb overigens geen is of de 5200 van hetzelfde klank niveau is dan zijn opvolgers.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Transmissielijn AD12100 M8?
Ik heb enkele speaker sets compleet (bestaand ontwerp).
Die komen er voor in de plaats.
Welke het best klinken is mij ook een raadsel.
De magneet is anders in hoeverre dat uitmaakt zal marginaal zijn.
De konus is het zelfde van vorm maar een ander soort papier.
Licht bruin / grijzig en de andere nieuwere zijn zwart.
Volgens mij hebben de oudere een konus die iets gladder is.
Er zullen zeker kleine verschillen in de weergave zitten, welke dan beter is zou in een op een vergelijk moeten plaats vinden.
Die komen er voor in de plaats.
Welke het best klinken is mij ook een raadsel.
De magneet is anders in hoeverre dat uitmaakt zal marginaal zijn.
De konus is het zelfde van vorm maar een ander soort papier.
Licht bruin / grijzig en de andere nieuwere zijn zwart.
Volgens mij hebben de oudere een konus die iets gladder is.
Er zullen zeker kleine verschillen in de weergave zitten, welke dan beter is zou in een op een vergelijk moeten plaats vinden.
