spotify premium op pc?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

spotify premium op pc?

Bericht door butterflies »

Heeft een premium Spotify account zin als je het alleen gebruikt op je pc of tv? Ik bedoel, wordt de geluidskwaliteit daar wel beter van met de beperkingen die een pc en tv hebben?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: spotify premium op pc?

Bericht door rikpost »

Dat hangt er van af , als je een goede geluidskaart in je pc hebt zitten en je speelt over je installatie dan wel .
Hetzelfde geld voor de tv met digitaal uit en een aparte dac , ja!
Anders kun je beter zes westmaller triples kopen , zo maar een voorbeeld
:beer:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: spotify premium op pc?

Bericht door ray5150 »

Ook dan is je geld niet verkeerd besteed. :lol: :proost::
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: spotify premium op pc?

Bericht door rikpost »

ray5150 schreef:
Ook dan is je geld niet verkeerd besteed. :lol: :proost::
En dat elke maand :lol:
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Re: spotify premium op pc?

Bericht door butterflies »

Nu, dat is nog eens advies, vooral van die Westmalles. Werkt het ook met whiskey? Ik heb hier een goede ier staan, single malt, 20 jaar oud.

Ik heb zojuist upgraded naar Premium Spotify. Op mijn TV, die is verbonden met mijn stereo, hoor ik absoluut het verschil niet. Op mijn PC die afspeelt op een zeer beperkte Sony mini hifi van een paar honderd EUR klinkt het beter. Maar dat was ook al zo voor de upgrade. Resultaat is dat ik nu liever naar mijn SONY mini hifi luister dan naar mijn nieuwe Speakers (Nubert NuBox 513) verbonden aan een Marantz SR4400. Klinkt allemaal toch wat warmer, prettiger, minder vlak, zeker met de DSGX ingeschakeld. Of ik nu teleurgesteld moet zijn over mijn nieuwe Nuberts weet ik niet. Mogelijk. Er is zoveel dat invloed kan hebben op de geluidskwaliteit. De Marantz hangt met een tulp kabel aan mijn TV (Samsung 6400). Is hier de TV de beperkende faktor? Heeft het zin om de tulp door een optische kabel te vervangen? Of moet ik gaan denken aan Raspberry Pi en Hifiberry of een kant en klare netwerkspeler?

Ik zal de komende dagen de Marantz eens aan mijn PC hangen en zien hoe dat klinkt. Hoogstwaarschijnlijk zit er in mijn PC een betere geluidskaart dan in de Samsung TV. Luistert er op dit forum ook nog iemand direct via zijn (Samsung) SmartTV (verbonden met een stereo installatie) naar muziek. Zo ja, wat is dan de beste configuratie?

Proost
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: spotify premium op pc?

Bericht door rikpost »

Heb net even Spotify op de tv geinstalleerd en ga via toshlink naar de dac.
Normaal speel ik spotify over de squeezebox.

Volgens mij hoor ik geen vershil :mrgreen:

Ik moet hem wel wat harder zetten voor dezelfde output .
Hoe dat werkt met glasvezel weet ik ook niet.
Ik kan ook niet schakelen omdat hij pauzeerd wanneer ik twee spelers heb draaien .
Maar als er al verschillen zijn zijn ze voor mij nauwelijks waarneembaar.
wat ik wel vind van Spotify is dat er heel veel kwaliteits verschil tussen de bestanden zit.
En het blijft mp3 natuurlijk ,al kan dat er soms ook verassend uit komen.
Leuk proefje dit :D
Gebruikersavatar
Motorfret
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 23:04
Locatie: omg. nijmegen

Re: spotify premium op pc?

Bericht door Motorfret »

kleine correctie: Spotify gebruikt geen MP3 maar Ogg vorbis, wat in de regel een betere geluidskwaliteit geeft (zou moeten geven) dan MP3, waarbij de hoogste kwaliteit een spotify stream van 320Kbps is.
de gewone stream is 160 Kbps

bron:
https://support.spotify.com/nl/learn-mo ... -streaming
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: spotify premium op pc?

Bericht door Jag »

De laagste stream kwaliteit zouden ze er wmb beter uit kunnen gooien, 96kbit is kennelijk echt te weinig. Vanaf 160kbit is het prima, ben benieuwd of ik het zou kunnen onderscheiden van 320 in een abx :)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: spotify premium op pc?

Bericht door rikpost »

Motorfret schreef:
kleine correctie: Spotify gebruikt geen MP3 maar Ogg vorbis, wat in de regel een betere geluidskwaliteit geeft (zou moeten geven) dan MP3, waarbij de hoogste kwaliteit een spotify stream van 320Kbps is.
de gewone stream is 160 Kbps

bron:
https://support.spotify.com/nl/learn-mo ... -streaming
Ah ,ja oké dat zie ik inderdaad staan op het display maar ik dacht dat het allemaal een pot nat was en dat het om de bitrate ging .
320 klinkt over het algemeen niet slecht maar het verschil met flac vind ik wel duidelijk hoorbaar.
hoewel er uitzonderingen zijn zoals Dan patlansky met big things ging on .
klinkt erg goed maar een vergelijk kan ik niet maken daar ik hem zelf niet heb
Jag schreef:
De laagste stream kwaliteit zouden ze er wmb beter uit kunnen gooien, 96kbit is kennelijk echt te weinig. Vanaf 160kbit is het prima, ben benieuwd of ik het zou kunnen onderscheiden van 320 in een abx :)
Dat merk je echt wel ,en dan vooral in ruimtelijkheid en dynamiek
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: spotify premium op pc?

Bericht door Jag »

Sommige nummers staan er gewoon vervormd op, dan vraag je je toch af wat ze met die audio doen aan processing. Maar het meeste klinkt gewoon prima. Zoals ik al zei, ik ben benieuwd of ik het eruit zou abx-en :).
butterflies
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 12 aug 2015, 5:58

Re: spotify premium op pc?

Bericht door butterflies »

Als ik het goed begrijp is een optische kabel de beste keuze. Echter die gaan van een paar EUR tot wel honderd EUR. Maakt dat veel uit?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: spotify premium op pc?

Bericht door rikpost »

butterflies schreef:
Als ik het goed begrijp is een optische kabel de beste keuze. Echter die gaan van een paar EUR tot wel honderd EUR. Maakt dat veel uit?
Ja maar dan voornamelijk voor je portemonnee .
Maar zonder gekheid , als het binnen ongv een meter blijf denk ik niet.
Gewoon een beetje degelijke kabel van een paar tientjes.
En de radius niet te klein maken , dat schijnt ook niet goed te zijn.
Coaxiaal zou dan theoretisch weer beter zijn maar ik hoor geen verschil.
Maar jij misschien weer wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: spotify premium op pc?

Bericht door firsttimer »

Jag schreef:
De laagste stream kwaliteit zouden ze er wmb beter uit kunnen gooien, 96kbit is kennelijk echt te weinig. Vanaf 160kbit is het prima, ben benieuwd of ik het zou kunnen onderscheiden van 320 in een abx :)
Dat merk je echt wel ,en dan vooral in ruimtelijkheid en dynamiek
Ik heb een paar jaar geleden voor mijzelf deze test nog gedaan, een paar van mijn eigen CD's geript naar FLAC en naar 320KB MP3's met de hoogste kwaliteit Lame settings.
Conclusie: Ik kan geen verschillen horen maar voor de gemoedsrust toch alles maar in FLAC opgeslagen.
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: spotify premium op pc?

Bericht door Jag »

rikpost schreef:
butterflies schreef:
Als ik het goed begrijp is een optische kabel de beste keuze. Echter die gaan van een paar EUR tot wel honderd EUR. Maakt dat veel uit?
Ja maar dan voornamelijk voor je portemonnee .
Maar zonder gekheid , als het binnen ongv een meter blijf denk ik niet.
Gewoon een beetje degelijke kabel van een paar tientjes.
En de radius niet te klein maken , dat schijnt ook niet goed te zijn.
Coaxiaal zou dan theoretisch weer beter zijn maar ik hoor geen verschil.
Maar jij misschien weer wel :mrgreen:
Paar tientjes? Die dingen kan je voor een paar euri krijgen :).
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: spotify premium op pc?

Bericht door ray5150 »

Ik heb ze van de Eksjon...
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: spotify premium op pc?

Bericht door rikpost »

Jag schreef:
rikpost schreef:
butterflies schreef:
Als ik het goed begrijp is een optische kabel de beste keuze. Echter die gaan van een paar EUR tot wel honderd EUR. Maakt dat veel uit?
Ja maar dan voornamelijk voor je portemonnee .
Maar zonder gekheid , als het binnen ongv een meter blijf denk ik niet.
Gewoon een beetje degelijke kabel van een paar tientjes.
En de radius niet te klein maken , dat schijnt ook niet goed te zijn.
Coaxiaal zou dan theoretisch weer beter zijn maar ik hoor geen verschil.
Maar jij misschien weer wel :mrgreen:
Paar tientjes? Die dingen kan je voor een paar euri krijgen :).
Ja maar dat durf ik er dan weer niet tussen te hangen .
wat misschien onterecht is ,maar ja het idee hè!
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”