3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Auralic Aries is ook de moeite waard om even naar te kijken. Komt binnenkort ook een Aries Mini uit.
Hallo Rik,
Over de generatie 2:
- Op de bovenkant is volgens mij alleen volume up/down en volgende/vorige track dus geen compleet touch screen met volledige bediening.
- Er komt half september ook een 'Vault 2' dus gewoon weer een ripper met 2TB harddisk
- Ik vond de generatie 1 kasten eigenlijk mooier met die diamant vorm. De generatie 2 ziet er nogal standaard uit. Maar wel praktischer en compacter dus makkelijk in een audio meubel te stoppen.
Bij Jeroen_d heb ik laatst de Auralic Aries gehoord, de versie met Femto klokken. Dit ding klinkt geweldig zeker met de nieuwste Metrum DAC erachter en een Sbooster voeding eraan. Maar dit is dus alleen een streamer, dan heb je een apart rip station en NAS nodig.
Zoals je zegt, het wordt dan gelijk echt duur. Neemt niet weg met mijn eeuwige upgrade woede dat ik ook wel een keer die kant op zal gaan. Maar voor nu heb ik erg veel plezier van mijn Bluesound Vault gen 1. Omdat de gen 2 eraan komt kan je nu een nieuwe Vault V1 kopen voor 699 euro, dat is echt een koopje! De verdere ontwikkeling van de app zal ook met de V1 compatibel blijven, dus ook met het V1 systeem kan je nog tijden vooruit.
Voor alle voor en nadelen van het Bluesound systeem kun je het beste eens gaan lezen op het Bluesound forum. Dan komt o.a. het huidige nadeel naar voren dat de manier van indexen en zoeken in de app niet geschikt lijkt te zijn voor uitgebreide collecties klassieke muziek.
Groetjes Walter
Over de generatie 2:
- Op de bovenkant is volgens mij alleen volume up/down en volgende/vorige track dus geen compleet touch screen met volledige bediening.
- Er komt half september ook een 'Vault 2' dus gewoon weer een ripper met 2TB harddisk
- Ik vond de generatie 1 kasten eigenlijk mooier met die diamant vorm. De generatie 2 ziet er nogal standaard uit. Maar wel praktischer en compacter dus makkelijk in een audio meubel te stoppen.
Bij Jeroen_d heb ik laatst de Auralic Aries gehoord, de versie met Femto klokken. Dit ding klinkt geweldig zeker met de nieuwste Metrum DAC erachter en een Sbooster voeding eraan. Maar dit is dus alleen een streamer, dan heb je een apart rip station en NAS nodig.
Zoals je zegt, het wordt dan gelijk echt duur. Neemt niet weg met mijn eeuwige upgrade woede dat ik ook wel een keer die kant op zal gaan. Maar voor nu heb ik erg veel plezier van mijn Bluesound Vault gen 1. Omdat de gen 2 eraan komt kan je nu een nieuwe Vault V1 kopen voor 699 euro, dat is echt een koopje! De verdere ontwikkeling van de app zal ook met de V1 compatibel blijven, dus ook met het V1 systeem kan je nog tijden vooruit.
Voor alle voor en nadelen van het Bluesound systeem kun je het beste eens gaan lezen op het Bluesound forum. Dan komt o.a. het huidige nadeel naar voren dat de manier van indexen en zoeken in de app niet geschikt lijkt te zijn voor uitgebreide collecties klassieke muziek.
Groetjes Walter
Die heb ik inderdaad gezien wat ik weer niet snap is dan weer de prijs van de normale Auralic , deze heeft geen dac en de mini wel terwijl de mini 500 euro goedkoper is.Leeuwarden schreef:Auralic Aries is ook de moeite waard om even naar te kijken. Komt binnenkort ook een Aries Mini uit.
De Soundaware D100 zou ook nog een oplossing zijn .
@Walt ja smaken verschillen ik vind het gewoon niet handig van die incourante maten .
Vond Jeroen het zelf ook de investering waard tegenover de Squuzebox ?
klassiek is bij Sqeezecenter ook niet handig maar dat luister ik toch vrijwel niet .
Laatst gewijzigd door rikpost op do 03 sep 2015, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
Walt schreef:Knip...
dan heb je een apart rip station en NAS nodig.
Knip...
Rippen op de PC en gewoon een losse HD aan de Aries koppelen. Hoef voor het overbrengen van de muziek ook geen wifi te gebruiken.
- Leeuwarden
Even zijsprong: De Aries met Femto clock is behoorlijk duurder. Mijn dac re-clockt het binnenkomende signaal. Zijn die Femto clockjes dan nog wel zo belangrijk?
Ik kan natuurlijk niet voor Jeroen spreken maar volgens mij zijn hij en Hans tamelijk positief te spreken voor de Auralic Aries in samenwerking met de nieuwe Metrum DAC oplossingen. Ik vond het echt bizar goed klinken.
De generatie 2 Bluesound heeft op zich wel handige afmetingen toch? (als je naar de verhoudingen kijkt, exacte maten heb ik nog niet gezien). De app werkt ook goed en de klantenservice is zeer goed te noemen. Je kan via de app een diagonostic file naar Bluesound sturen, zij kunnen dan op afstand kijken wat jou apparaat allemaal doet en of er eventueel iets mis is.
Bij de Vault gen 1 staat de CD-sleuf trouwens verticaal. Dit heeft bij aardig wat gebruikers problemen opgeleverd. Het Teac loopwerk is niet 100% fullproof in die positie. Ik denk dat dit ook een belangrijke reden was tot re-design van de Vault met nu zo te zien gewoon een horizontale sleuf.
@Leeuwarden, ja zo kan het ook natuurlijk, toch geef ik momenteel de voorkeur aan 1 apparaat die alle functies kan combineren. Goede vraag over die Femto klokken, hier ben ik ook wel benieuwd naar...
Groetjes Walter
De generatie 2 Bluesound heeft op zich wel handige afmetingen toch? (als je naar de verhoudingen kijkt, exacte maten heb ik nog niet gezien). De app werkt ook goed en de klantenservice is zeer goed te noemen. Je kan via de app een diagonostic file naar Bluesound sturen, zij kunnen dan op afstand kijken wat jou apparaat allemaal doet en of er eventueel iets mis is.
Bij de Vault gen 1 staat de CD-sleuf trouwens verticaal. Dit heeft bij aardig wat gebruikers problemen opgeleverd. Het Teac loopwerk is niet 100% fullproof in die positie. Ik denk dat dit ook een belangrijke reden was tot re-design van de Vault met nu zo te zien gewoon een horizontale sleuf.
@Leeuwarden, ja zo kan het ook natuurlijk, toch geef ik momenteel de voorkeur aan 1 apparaat die alle functies kan combineren. Goede vraag over die Femto klokken, hier ben ik ook wel benieuwd naar...
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Welkom terug Walt, eens een junk altijd een junk zullen we maar zeggen
Maar waarom heeft de vorige eigenaar dat ding opengemaakt?
Maar waarom heeft de vorige eigenaar dat ding opengemaakt?
Hallo ds23man,
Ik heb geen flauw idee maar hij is behoorlijk grof te werk gedaan, er zijn wat clipjes en schroefgaatjes afgebroken. Maar op zich ook niet gek, er zitten namelijk nergens schroefgaten dus het is toch een beetje klooien om te zien hoe de zijkanten eraf kunnen. Bluesound probeer in ieder geval te ontmoedigen dat mensen er zelf in gaan klooien. Er staan derhalve ook bijna geen foto's van de binnenkant op het web.
Ik had zelf wel een probleem met rippen en waarschijnlijk was dit een losse SATA connector. Dit konden ze bij Bluesound op afstand zien. Doordat mijn exemplaar open kan kon ik makkelijk de SATA connector beter vastdrukken, sindsdien heb ik geen problemen meer gehad. De Vault bevalt wel dermate goed dat ik wel overweeg 1299 euro uit te geven voor de MK II versie, dan heb ik natuurlijk ook garantie wat toch wel fijn is. Zulke apparatuur 2e hands aanschaffen blijft een risico.
Ik heb ook voor het eerst in 8 jaar weer radio in de huiskamer, en nu dan wel internet radio dus ook redelijk goede kwaliteit geluid. Ik houd me nog wel aanbevolen voor tips voor radio stations die in hoge audio kwaliteit uitzenden. Volgens mij is het meeste namelijk simpele lage resolutie MP3.
Groetjes Walter
Ik heb geen flauw idee maar hij is behoorlijk grof te werk gedaan, er zijn wat clipjes en schroefgaatjes afgebroken. Maar op zich ook niet gek, er zitten namelijk nergens schroefgaten dus het is toch een beetje klooien om te zien hoe de zijkanten eraf kunnen. Bluesound probeer in ieder geval te ontmoedigen dat mensen er zelf in gaan klooien. Er staan derhalve ook bijna geen foto's van de binnenkant op het web.
Ik had zelf wel een probleem met rippen en waarschijnlijk was dit een losse SATA connector. Dit konden ze bij Bluesound op afstand zien. Doordat mijn exemplaar open kan kon ik makkelijk de SATA connector beter vastdrukken, sindsdien heb ik geen problemen meer gehad. De Vault bevalt wel dermate goed dat ik wel overweeg 1299 euro uit te geven voor de MK II versie, dan heb ik natuurlijk ook garantie wat toch wel fijn is. Zulke apparatuur 2e hands aanschaffen blijft een risico.
Ik heb ook voor het eerst in 8 jaar weer radio in de huiskamer, en nu dan wel internet radio dus ook redelijk goede kwaliteit geluid. Ik houd me nog wel aanbevolen voor tips voor radio stations die in hoge audio kwaliteit uitzenden. Volgens mij is het meeste namelijk simpele lage resolutie MP3.
Groetjes Walter
Walt schreef:Hallo ds23man,
Ik heb ook voor het eerst in 8 jaar weer radio in de huiskamer, en nu dan wel internet radio dus ook redelijk goede kwaliteit geluid. Ik houd me nog wel aanbevolen voor tips voor radio stations die in hoge audio
kwaliteit uitzenden. Volgens mij is het meeste namelijk simpele lage resolutie MP3.
Je hebt ze ook met 320 kbps hoor linn channel ,Audiophile life E.D. afijn google maar eens.
Klinkt prima ,wel veeelll Jazzz![]()
Groetjes Walter
Je gaat in elk geval met zo'n laag mogenlijk jitter niveau je dac in .Leeuwarden schreef:Even zijsprong: De Aries met Femto clock is behoorlijk duurder. Mijn dac re-clockt het binnenkomende signaal. Zijn die Femto clockjes dan nog wel zo belangrijk?
Geen idee of het hoorbaar is .
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Radio 4 is ook redelijke bitrate, Pinguin Radio ook
Linn Classic, Linn Jazz, 320kbps.Henkjan schreef:Radio 4 is ook redelijke bitrate, Pinguin Radio ook
192 Khz en R4 via de kabel 264 khz meen ik.Henkjan schreef:Radio 4 is ook redelijke bitrate, Pinguin Radio ook
Via internet zit er een paar seconden vertraging in en via de kabel geen merkbare. Maar goed, dat is niet zo belangrijk. R4 is idd goed te doen. Het is meer de (voor R4 matige) dynamiek compressie in de studio die het hem doet dan de MP3 compressie. De streams van Linn zijn meen ik helemaal niet dynamiek gecomprimeerd maar ik moet zeggen dat het programmatisch wel erg hap snap is wat ze uitzenden. Meer voor achtergrond muziek waar je niet echt voor gaat zitten.
Bedankt voor de radio tips! Die zal ik zeker gebruiken als ik mijn cd collectie beu ben. Maar dat is voorlopig nog niet het geval, ik heb een paar dagen terug 10 mooie (audiofiele) cd's erbij gekocht. Ik zit nu Martin Vatter Piano Highlights te luisteren, ongelofelijk wat een mooie piano opnames zijn dit zeg! De AT/AMT combi laat de piano zo perfect tot zijn recht komen, zelfs op laag afspeelniveau.
http://www.martin-vatter.de/de/id-24-ka ... ights.html
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Het zal best fantastisch klinken maarWalt schreef:Bedankt voor de radio tips! Die zal ik zeker gebruiken als ik mijn cd collectie beu ben. Maar dat is voorlopig nog niet het geval, ik heb een paar dagen terug 10 mooie (audiofiele) cd's erbij gekocht. Ik zit nu Martin Vatter Piano Highlights te luisteren, ongelofelijk wat een mooie piano opnames zijn dit zeg! De AT/AMT combi laat de piano zo perfect tot zijn recht komen, zelfs op laag afspeelniveau.
Groetjes Walter
Zijn toch echt wel muzikale stukken...?
O ja, jij houdt van herrie, dat is waar ook!

O ja, jij houdt van herrie, dat is waar ook!
Ik ben nog steeds aan het switchen tussen de mundorf Mresist en de Duelund CAST als weerstand voor het hoog. Met de Duelund is het hoog niet los te onderscheiden, het mengt perfect met het mid. Met de Mundorf staat het hoog iets meer op zichzelf, daardoor wekt het de indruk van iets meer hoog. Wat nou beter is... Lastig te zeggen...
Gr. Walter
Gr. Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
Geen hoog, alleen muziek. Dat blijft het langste leuk lijkt me.
- Leeuwarden
Walt schreef:Goede vraag over die Femto klokken, hier ben ik ook wel benieuwd naar...
Ik heb de mannen van Twisted Pear hiernaar gevraagd. Volgens Russ zou het geen verschil moeten maken of je de versie met of de versie zonder Femto Clockjes gebruikt. Uiteraard dan wel met gebruik van gelijke voeding. Ik heb voor het gemak ook twee verkooppunten geraadpleegd. Die waren er beide van overtuigd dat het wel uitmaakt. Mocht ik nu in de toekomst de Aries iets serieuzer overwegen dan mik ik mijn dak in de auto en ga beide eens met elkaar vergelijken...
Leeuwarden schreef:Mocht ik nu in de toekomst de Aries iets serieuzer overwegen dan mik ik mijn dak in de auto en ga beide eens met elkaar vergelijken...
- Leeuwarden
Is nu een cabriolet! Dac dus 
Ah, ik zag al dit voor me...
duelund maakt nu ook bypass condensatoren, bijvoorbeeld de Duelund silver bypass 0.01uf voor 96 euro, zie website acoustic dimension. Iemand hier al ervaring mee?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 20 sep 2015, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vermoed dat jij spoedig die ervaring wel hebt. 
Ik hoopte eigenlijk nu eens niet een keer de eerste te zijn...
Maar ze zien er intressant uit, dat zeker!
Gr. Walter
Maar ze zien er intressant uit, dat zeker!
Gr. Walter