Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dwijtsma
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 nov 2013, 15:40
Locatie: Drachten

Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Bericht door dwijtsma »

Ik stream ruim 2 jaar met een raspberry pi en dit bevalt me goed. Ik gebruik zins dag 1 de Dr. DAC nano.
http://www.esi-audio.com/products/drdacnano/

Niet een heel bijzondere DAC, maar hij doet zijn werk. Nu ben ik nieuwsgierig geworden naar de HiFiBerry DAC, vanwege hoe populair deze is. Is er iemand die een I2S DAC heeft vergeleken met andere DACs op de raspberry pi?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Bericht door OpaBert »

Hoi
Ik stond werkelijk paf :shock: toen ik voor het eerst via de Hifiberry web radio beluisterde
Nooit gedacht dat ik dat verschil kon horen tussen mn Samsung mediaspeler en die HiFiberry
En dat op een paar Philips HF10 ( Gereviseerd weliswaar) buizenversterkertjes en een paar Kef Chorale speakertjes !!
Het was bedoelt als een speeltje en luister nu opeens 3- 4 uur per dag naar mn muziek en ben jet nog niet beu O:)
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Bericht door rjmulder »

Al een geruime tijd maak ik ook gebruik van een Raspberry met daaraan een HiFiBerry en piCorePlayer op het SD kaartje.

Ik ben een keer bij iemand geweest die gebruik maakt van een Logitech squeeze touch ding en in vergelijking daarmee was de raspberry toch beter in de vorm van meer detai en gecontroleerder verdere geen vergelijk ervaring.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Bericht door hannesie »

Tja, meerdere combi's gehoord, maar via de I²S dan de HifiBerry, de Sabre ESS9023 die gebruikt word door FR_Aad, en dan laatst de Ladder, is discreet opgebouwde SMD opzet.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Bericht door architect »

hannesie schreef:
Tja, meerdere combi's gehoord, maar via de I²S dan de HifiBerry, de Sabre ESS9023 die gebruikt word door FR_Aad, en dan laatst de Ladder, is discreet opgebouwde SMD opzet.
Hallo Hannesie, goed / slecht? vergelijk?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Bericht door hannesie »

architect schreef:
hannesie schreef:
Tja, meerdere combi's gehoord, maar via de I²S dan de HifiBerry, de Sabre ESS9023 die gebruikt word door FR_Aad, en dan laatst de Ladder, is discreet opgebouwde SMD opzet.
Hallo Hannesie, goed / slecht? vergelijk?
Het is een beetje rare vergelijking dan.
Ik heb zelf 1 van de eerste Dac's van HifiBerry gehad voor de RPI, en dan het 1e B model, al wel met de P5 connectoren, dat was een prima geluid, en daar hebben aardig wat mensen al wel wat van gehoord.
De ESS 9023 was toen gekocht mede naar aanleiding van de prijs € 14,95, waarbij achteraf bleek dat de bezorgkosten hoger waren dan de DAC zelf, en dan de Ladder DAC is van kort terug.
Komen we op de kwaliteit van het geluid, dan is het dat de HifBerry het bijzonder goed doet en klinkt, mogelijk dat de AFDAC LB je op het spoor zet, klankmatig zit het daar in de buurt, is dezelfde chip, maar de implementatie is dan duidelijk anders, maar kan ook samen met de RPI gebruikt worden.

De Ladder, tja dat is dan weer geen vergelijk, maar dat is dan dat je het digitale signaal via het I²S protocol laat vloeien naar een hele beste DAC, maar ook dat kan dan weer met de AF-DAC, en dan kan je zelfs DSD Native afspelen, klankmatig ook een supercombi. Heb dat ook gedaan met Vortexbox.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Ladder en RPI in beeld.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”