zo, nu de eerste spullen binnen zijn maar alvast t topic openen voor de bouw van een streamer op basis van een Pi en de hifiberry digi. deze zal eerst gewoon als Squeezbox gaan werken, maar door de opzet met Pi hoop ik makkelijk te kunnen overschakelen naar een ander systeem mocht dat in de toekomst nodig zijn.
Wat heb ik al liggen:
- een raspberry Pi van de 1e generatie
- een Hifiberry Digi
- een mightyboost en een Moteino
daar moet dus in elk geval nog bij:
- een voeding
- een kast
- software
- een batterij
- een display
Het wordt dus alleen een streamer, zonder server, en zonder eigen DAC (t ding komt toch op de AFDAC2). Met de Pi en de Hifiberry een bewezen concept lijkt me. De megaboost (met batterij) en de Moteino moeten een fatsoenlijke uitschakel functionaliteit toevoegen: bij uitschakelen via aan/uit knop of bij het wegvallen van de 230V zorgt die er voor dat de Pi netjes met een
sudo halt wordt gestopt en daarna pas alles uit, hierdoor heb je niet het risico op corrupte bestanden op de SD kaart.
De eerste stap in het project zal zijn het nogmaals van begin tot eind lezen van
Hans z'n overzicht om de keuze van de variant van de beschikbare Pi distro's te kunnen maken. daarna volgt de test van pi en de moteino/megaboost.
Een display waarop in elk geval de "now playing" info verschijnt wil ik er wel op hebben, zo'n helemaal blind kastje is ook niet mooi
[wild idee modus] is er een beetje leuke hoofdtelefoonversterker die t op +5V doet? Dan kan ik gewoon muziek blijven luisteren op de batterij als de stroom uitvalt
