Nieuwe aanwinst "Peerless actieve sub XLS10"

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

JuuL

Bericht door JuuL »

Ik zie in je ontwerp nergens een uitsparing voor je woofer, ben je dit vergeten of heb je die expres nog niet getekent?
Ja, ik spiek een beetje bij jouw ontwerp voor mijn subwoofer ;)

Of stel ik nu een hele vervelende vraag en ben je het helemaal vergeten? ;)
SARK

Bericht door SARK »

JuuL schreef:
Ik zie in je ontwerp nergens een uitsparing voor je woofer, ben je dit vergeten of heb je die expres nog niet getekent?
Tjeemig, ik moet eerlijk zeggen da'k niet weet waarom ik ze niet meteen in de schets heb gezet :-k Ik denk om nog een beetje het overzicht in de schets te kunnen blijven zien, ik zal eens een update maken van de tekening met de gaten voor de units. Wat ik overigens (ik had een schetsblok mee naar Turkije :!: ) wel heb bedacht is dat ik de units van binnen uit ga monteren, op deze manier heb ik voldoende afstand (2 X 19 mm) om het doek er strak voor te spannen zonder dat de unit hier tegen aan klappert.
Ja, ik spiek een beetje bij jouw ontwerp voor mijn subwoofer ;)
:oops: Dank.
Of stel ik nu een hele vervelende vraag en ben je het helemaal vergeten? ;)
Nope :D
JuuL

Bericht door JuuL »

Nou... Toen ik mijn driver er bij mij intekende kwam ik erachter dat wat gaten in mijn bracing gewoon helemaal verkeerd zaten. Als je hem erin tekent zie je meteen hoe je die gaten het beste kunt plaatsen.

Maakt de grootte van die gaten trouwens nog veel uit dan? Ik heb een diameter van 6 cm en in totaal 18 gaten, lijkt me voldoende.
Als je ze maar niet al te klein neemt lijkt me he.

En dat van dat doek, dat is ook wel mooi als je er een doek voormaakt. Ik heb er niet echt aan gedacht. Miss maak ik er een rooster voor ofzo, alhoewel dat wel minder mooi is.
SARK

Bericht door SARK »

JuuL schreef:
Nou... Toen ik mijn driver er bij mij intekende kwam ik erachter dat wat gaten in mijn bracing gewoon helemaal verkeerd zaten. Als je hem erin tekent zie je meteen hoe je die gaten het beste kunt plaatsen.
De gaten in mijn bracing zijn er alleen om de kast in z'n geheel wat stevigheid en de versterker wat koeling te geven, ze staan niet in verbinding met de ruimte waar de units zich in bevinden.
In principe is het een vrij kleine kast.

Kast met en zonder bracing;
augkastmetbracing1gq.jpg
Afbeelding
Alleen het rode gedeelte is de luidsprekerkast.
Maakt de grootte van die gaten trouwens nog veel uit dan? Ik heb een diameter van 6 cm en in totaal 18 gaten, lijkt me voldoende.
Als je ze maar niet al te klein neemt lijkt me he.
Ik denk dat de gaten groot genoeg zijn.
En dat van dat doek, dat is ook wel mooi als je er een doek voormaakt. Ik heb er niet echt aan gedacht. Miss maak ik er een rooster voor ofzo, alhoewel dat wel minder mooi is.
:D Ik heb juist deze "kubus" bedacht om het een beetje in het interieur op te laten gaan, vandaar een luidspreker doek ervoor :D
Gesloten