Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Volgens mij gebruiken ze geen lijm, maar gewoon omwikkelen met een paar lagen stevige ducktape.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Ik vind dat "Walters Monitor" wel een kitje in de Rumoh webshop mag worden en dan allá Strassacker verschillende uitvoeringen van het filter (basic/luxe/audiofiel)
Datzelfde geld voor Leo's TL trouwens...mooie tekeningen maken voor de zelfbouwers, componenten lijstje en filterschema, knallen!
Datzelfde geld voor Leo's TL trouwens...mooie tekeningen maken voor de zelfbouwers, componenten lijstje en filterschema, knallen!
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Leuk idee, gezien de lage kosten van de units moeten de kosten voor de filters natuurlijk wel in verhouding blijven, en tevens is er weinig ruimte in de kastjes voor fysiek grote filter componenten. Twee filter uitvoeringen lijkt mij voldoende:
De 'basis' uitvoering is dan zoals ik nu ook heb alleen dan geen Audyn Cap Plus voor de tweeter maar een gewone MKP, scheelt zo meer dan 10 euro. Voor de luxe uitvoering wellicht als verschil een 1.4mm luchtspoel voor het laag, een Audyn Plus voor het hoog en MOX weerstanden i.p.v. cement.
Dit is overigens mijn laatste post in dit topic, ik zal de wedstrijd verder voor gezien houden. Ik wens een ieder veel plezier met het eventueel nabouwen van deze speakertjes!
Groetjes Walter
De 'basis' uitvoering is dan zoals ik nu ook heb alleen dan geen Audyn Cap Plus voor de tweeter maar een gewone MKP, scheelt zo meer dan 10 euro. Voor de luxe uitvoering wellicht als verschil een 1.4mm luchtspoel voor het laag, een Audyn Plus voor het hoog en MOX weerstanden i.p.v. cement.
Dit is overigens mijn laatste post in dit topic, ik zal de wedstrijd verder voor gezien houden. Ik wens een ieder veel plezier met het eventueel nabouwen van deze speakertjes!
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 18 okt 2015, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Ik heb nog een paar leuke kastjes staan die qua volume wel aardig overeen komen, misschien ook maar eens een poging wagen.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?Walt schreef:Mijn kastjes zijn 200x240x380 dus 18.24 liter, jouw kasten komen op 69.55 liter dus maar liefst 3.8x zo groot...
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Even rekenen: 200x240x380=Zweitse schreef:Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?Walt schreef:Mijn kastjes zijn 200x240x380 dus 18.24 liter, jouw kasten komen op 69.55 liter dus maar liefst 3.8x zo groot...
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Vandaar mijn vraag, dat is dan toch niet het interne volume van de boxFR_Aad schreef:Even rekenen: 200x240x380=Zweitse schreef:Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?Walt schreef:Mijn kastjes zijn 200x240x380 dus 18.24 liter, jouw kasten komen op 69.55 liter dus maar liefst 3.8x zo groot...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Zweitse schreef:Vandaar mijn vraag, dat is dan toch niet het interne volume van de boxFR_Aad schreef:Even rekenen: 200x240x380=Zweitse schreef:Zijn dit de interne afmetingen of de buitenmaten van de kast?
Dus......Walt schreef:Uiteraard kan ik al wel gaan nadenken over de kast. De hoogte en breedte zijn nu alvast bekend, en uitgaande van 10 liter netto de diepte eigenlijk ook.
Re: Project 01: 2-weg Scanspeak/Vifa
Je moet het wat ruim nemen.
Gezien hij een baffle van Tony gebruikt zijn de buitenmaten waarschijnlijk iets van 200x240x385.
Gezien hij een baffle van Tony gebruikt zijn de buitenmaten waarschijnlijk iets van 200x240x385.
