Coax
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Coax
Ik zit ook bij Ziggo en die wezen ook direct naar de kabel tussen meterkast en tv toen ik een storing had.ToTo schreef:Ik ben net overgestapt naar Ziggo en het signaal in de huiskamer is zwak.
Wat geeft het beste resultaat?
Nieuwe coax kabel met connectoren.
Nieuwe wcd (bouwjaar huis 1996)?
Signaalversterker/splitter?
Mijn advies: Luister naar Ray, beantwoord nauwkeurig zijn vragen, want de problemen zouden zomaar ergens anders kunnen liggen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coax
Dat is het standaard scriptje op het callcenter.......pappaleo schreef:Ik zit ook bij Ziggo en die wezen ook direct naar de kabel tussen meterkast en tv toen ik een storing had.ToTo schreef:Ik ben net overgestapt naar Ziggo en het signaal in de huiskamer is zwak.
Wat geeft het beste resultaat?
Nieuwe coax kabel met connectoren.
Nieuwe wcd (bouwjaar huis 1996)?
Signaalversterker/splitter?
Re: Coax
Kabel komt in de meterkast binnen.ray5150 schreef:Hoe heb je vastgesteld dat het signaal zwak is ?
Komt de kabel in de meterkast binnen ?
Hoe zit dat nu aangesloten ?
Vanuit die doos naar een HFT4 verdeelpunt.
3x naar wcd's en 1 naar het Ziggo modem.
Op de "horizon" kan je de signaalsterkte zien.
Het installeren van de Horizon lukte niet in de woonkamer maar wel in de meterkast (dus direkt waar de kabel het huis binnenkomt)
Re: Coax
Zo'n verdeler geeft 7 - 8 dB demping. Nog afgezien van de kabelkwaliteit door het huis, kan dat al teveel zijn. Kun je beter een versterker voor nemen. Neem dan wel een goede van Hirschmann b.v. En let op: Voor je internetmodem heb je er eentje nodig met één uitgang die bi-directioneel is. Anders kun je niet internetten.ToTo schreef:Kabel komt in de meterkast binnen.
Vanuit die doos naar een HFT4 verdeelpunt.
3x naar wcd's en 1 naar het Ziggo modem.
Re: Coax
7,4 dB, om precies te zijn, Peter.
Okee, ik denk dat ik het al weet wat er aan de hand is.
Een Horizon is een internet modem en TV decoder ineen. internet op de kabel loopt (met name de upstream) over wat wij de "onderband" noemen.
Dat is het frequentie gebied grofweg tussen de 30 en de 80 mHz. dus onder de FM band van 88 tot 108 mHz.
In een twee-gats WCD zit een filter, op de radio uitgang word alles boven de 120 Mhz afgekapt, en op de tv uitgang alles wat daaronder zit.
Een Horizon zal dan niet gaan werken omdat hij de volledige bandbreedte nodig heeft voor z'n internet upload.
In je meterkast werkte hij wel omdat je het op dat verdeelblokje ongefilterd is.
Daar hebben ze dus dit ding voor uitgevonden :
http://www.mediazoo.nl/webshop/product/ ... ix-mcp-03/
Dit is dus een soort mixer die de signalen weer bij elkaar voegt.
nadeel is wel dat hij 3.5 dB dempt, lijkt niet zoveel, maar als het signaal al vrij zwakjes is kan dit net de druppel zijn waardoor het alsnog niet werkt.
Dan heb je zo'n soort versterker nodig :
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1104285/
of
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1160992/
CAI versterkers zonder retour versterking worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt, of het moet een merkloos meuqding van 2 tientjes zijn.
Okee, ik denk dat ik het al weet wat er aan de hand is.
Een Horizon is een internet modem en TV decoder ineen. internet op de kabel loopt (met name de upstream) over wat wij de "onderband" noemen.
Dat is het frequentie gebied grofweg tussen de 30 en de 80 mHz. dus onder de FM band van 88 tot 108 mHz.
In een twee-gats WCD zit een filter, op de radio uitgang word alles boven de 120 Mhz afgekapt, en op de tv uitgang alles wat daaronder zit.
Een Horizon zal dan niet gaan werken omdat hij de volledige bandbreedte nodig heeft voor z'n internet upload.
In je meterkast werkte hij wel omdat je het op dat verdeelblokje ongefilterd is.
Daar hebben ze dus dit ding voor uitgevonden :
http://www.mediazoo.nl/webshop/product/ ... ix-mcp-03/
Dit is dus een soort mixer die de signalen weer bij elkaar voegt.
nadeel is wel dat hij 3.5 dB dempt, lijkt niet zoveel, maar als het signaal al vrij zwakjes is kan dit net de druppel zijn waardoor het alsnog niet werkt.
Dan heb je zo'n soort versterker nodig :
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1104285/
of
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1160992/
CAI versterkers zonder retour versterking worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt, of het moet een merkloos meuqding van 2 tientjes zijn.
Re: Coax
Hoe dat zo? Zeker deze specifieke?ray5150 schreef:7,4 dB, om precies te zijn, Peter.![]()
Ja, van dat upstream verhaal had ik even over het hoofd gezien en ging ik er van uit dat hij zijn modem in de meterkast heeft: Toto gaf aan dat er een uitgang van de spitter naar het modem ging. Maar gelukkig weet jij alle soorten, namen en nummers uit je hoofd
Re: Coax
Maar, als ik het goed begrepen heb, is de funktie "modem" niet in gebruik in Amersfoort.ray5150 schreef:7,4 dB, om precies te zijn, Peter.![]()
Okee, ik denk dat ik het al weet wat er aan de hand is.
Een Horizon is een internet modem en TV decoder ineen. internet op de kabel loopt (met name de upstream) over wat wij de "onderband" noemen.
Dat is het frequentie gebied grofweg tussen de 30 en de 80 mHz. dus onder de FM band van 88 tot 108 mHz.
In een twee-gats WCD zit een filter, op de radio uitgang word alles boven de 120 Mhz afgekapt, en op de tv uitgang alles wat daaronder zit.
Een Horizon zal dan niet gaan werken omdat hij de volledige bandbreedte nodig heeft voor z'n internet upload.
In je meterkast werkte hij wel omdat je het op dat verdeelblokje ongefilterd is.
Daar hebben ze dus dit ding voor uitgevonden :
http://www.mediazoo.nl/webshop/product/ ... ix-mcp-03/
Dit is dus een soort mixer die de signalen weer bij elkaar voegt.
nadeel is wel dat hij 3.5 dB dempt, lijkt niet zoveel, maar als het signaal al vrij zwakjes is kan dit net de druppel zijn waardoor het alsnog niet werkt.
Dan heb je zo'n soort versterker nodig :
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1104285/
of
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1160992/
CAI versterkers zonder retour versterking worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt, of het moet een merkloos meuqding van 2 tientjes zijn.
Vandaar het losse modem in de meterkast.
Ik heb nu ook gezien dat er, in de kabel van meterkast naar wcd woonkamer, een "rijgdoos" wcd tussen zit.
En bij allekabels.nl zie ik dat rijgdozen niet bidirectioneel zijn?
Re: Coax
Geen idee, ik werk niet in Amersfoort, ben dus ook niet bekend met de situatie daar ter plaatse.ToTo schreef:Maar, als ik het goed begrepen heb, is de funktie "modem" niet in gebruik in Amersfoort.ray5150 schreef:7,4 dB, om precies te zijn, Peter.![]()
Okee, ik denk dat ik het al weet wat er aan de hand is.
Een Horizon is een internet modem en TV decoder ineen. internet op de kabel loopt (met name de upstream) over wat wij de "onderband" noemen.
Dat is het frequentie gebied grofweg tussen de 30 en de 80 mHz. dus onder de FM band van 88 tot 108 mHz.
In een twee-gats WCD zit een filter, op de radio uitgang word alles boven de 120 Mhz afgekapt, en op de tv uitgang alles wat daaronder zit.
Een Horizon zal dan niet gaan werken omdat hij de volledige bandbreedte nodig heeft voor z'n internet upload.
In je meterkast werkte hij wel omdat je het op dat verdeelblokje ongefilterd is.
Daar hebben ze dus dit ding voor uitgevonden :
http://www.mediazoo.nl/webshop/product/ ... ix-mcp-03/
Dit is dus een soort mixer die de signalen weer bij elkaar voegt.
nadeel is wel dat hij 3.5 dB dempt, lijkt niet zoveel, maar als het signaal al vrij zwakjes is kan dit net de druppel zijn waardoor het alsnog niet werkt.
Dan heb je zo'n soort versterker nodig :
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1104285/
of
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1160992/
CAI versterkers zonder retour versterking worden tegenwoordig haast niet meer gemaakt, of het moet een merkloos meuqding van 2 tientjes zijn.
Vandaar het losse modem in de meterkast.
Ik heb nu ook gezien dat er, in de kabel van meterkast naar wcd woonkamer, een "rijgdoos" wcd tussen zit.
En bij allekabels.nl zie ik dat rijgdozen niet bidirectioneel zijn?
Rijgdozen gebruiken is vragen om ellende, huidige CAI systemen zijn gebaseerd op ster-toplogie.
Dat is dus één centraal verdeelpunt, met daarachter een aantal einddozen.
Waar zie jij rijgdozen staan, ik kom ze niet tegen ?
Zie alleen de DIO1, (da's de opvolger van de TRAS1000, maar die zijn bedoeld voor in de meterkast.)
Re: Coax
En toch hadden ze in mijn geval wel gelijk ,ik dacht gelul!!!!ds23man schreef:Dat is het standaard scriptje op het callcenter.......pappaleo schreef:Ik zit ook bij Ziggo en die wezen ook direct naar de kabel tussen meterkast en tv toen ik een storing had.ToTo schreef:Ik ben net overgestapt naar Ziggo en het signaal in de huiskamer is zwak.
Wat geeft het beste resultaat?
Nieuwe coax kabel met connectoren.
Nieuwe wcd (bouwjaar huis 1996)?
Signaalversterker/splitter?
Want die kabel ligt er al een tijd en heeft altijd gewerkt .
Toch maar een jabel metUpc goedkeur gekocht en probleem was opgelost.
Snappen doe ik het niet
Re: Coax
Dat lijkt me niet al best. dan zou ik gewoon de rijgdoos laten vervallen en de kabel vervangen voor een wat langere en daar de einddoos op monteren.ToTo schreef:Ja, als een soort tussenstation.
Waarschijnlijk gebruikt om een wcd wat hoger te krijgen.
Rijgdoos zit 80 cm lager dan de einddoos.
Kabel : http://www.allekabels.nl/hirschmann-art ... kabel.htmlToTo schreef:
Welke zou je van deze aanbevelen?
IEC stekkers : Normaal gesproken ook van Hirschmann : http://www.allekabels.nl/coax-stekker/1 ... haaks.html ,
echter mijn favoriet is deze : https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.cons ... d/1104296/
Zelfde prijs, degelijker gebouwd, uitstekende trekontlasting, en super makkelijk te monteren.
De WBT onder de CAI stekkers.
Einddoos : http://www.allekabels.nl/hirschmann-art ... tdoos.html
Versterker vind ik wat tricky om aan te geven. dit omdat veel van de wat betere uitgevoerd zijn met F-connector in en uitgangen.
maar eigenlijk heb je dan ook f-connectoren nodig die je met een tang moet aanpersen. die zijn flink aan de prijs.
die gewone "opduw" dingen maken vaak niet al te best massa contact, en kunnen op langere termijn problemen geven.
Mooiste zou zijn een Tratec of Hirschmann met IEC aansluitingen en daar de bovengenoemde stekkers bij nemen
Alleen zie ik die er niet bijstaan... tussen oplossing zou zijn, met verkoop stekkers zoals :
http://www.allekabels.nl/f-connector-ve ... -male.html maar dat is ook geen aanrader want iedere contact overgang geeft een demping.
Dus dan toch maar een met F-connectoren zoals : http://www.allekabels.nl/antenne-verste ... angen.html of : http://www.allekabels.nl/antenne-verste ... angen.html
en goed je best doen op de stekkers...
Re: Coax
De frequenties waarop gewerkt wordt botsen met die van LTE. Daarom is een betere afscherming nodig in vergelijking met vroeger (toen er uiteraard geen LTE was).rikpost schreef:En toch hadden ze in mijn geval wel gelijk ,ik dacht gelul!!!!
Want die kabel ligt er al een tijd en heeft altijd gewerkt .
Toch maar een jabel metUpc goedkeur gekocht en probleem was opgelost.
Snappen doe ik het niet
