Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestigen
Moderator: Beheerdersteam
Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestigen
Graag zou ik jullie mening over het volgende willen weten.
Mijn luidsprekers heb ik zojuist afgerond, ik heb nog 1 klusje staan: speakerfronts maken.
Nu vind ik het zonde om gaatjes in mijn baffle van notenhout te boren.
Ik speel met het idee om de achterkant van het speakerfront te voorzien van kleine magneetjes die zouden moeten "klemmen" op de inbusboutjes waar de drivers mee vastgezet zijn.
Zien jullie hier grote nadelen in?
Mijn luidsprekers heb ik zojuist afgerond, ik heb nog 1 klusje staan: speakerfronts maken.
Nu vind ik het zonde om gaatjes in mijn baffle van notenhout te boren.
Ik speel met het idee om de achterkant van het speakerfront te voorzien van kleine magneetjes die zouden moeten "klemmen" op de inbusboutjes waar de drivers mee vastgezet zijn.
Zien jullie hier grote nadelen in?
Re: Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestige
Als je de vraag wat eerder had gesteld, had ik gezegd, magneetjes in het hout verwerken, onder fineer of afwerklaag, zie je niets.
Front kan dan met een stukje metaal erop gelijmd er dan zo tegenaan.
Ja ik had over die optie al eens gelezen.
Achteraf gezien was het misschien slim geweest om aan de achterkant magneetjes in mijn baffle te boren.
Baffle is massief notenhout dus verstoppen onder een afwerklaag gaat niet.
Maar denken jullie dat het (magnetisch) nadelig werkt om magneetjes tegen de speaker bevestigingsbouten aan te plaatsen?
Achteraf gezien was het misschien slim geweest om aan de achterkant magneetjes in mijn baffle te boren.
Baffle is massief notenhout dus verstoppen onder een afwerklaag gaat niet.
Maar denken jullie dat het (magnetisch) nadelig werkt om magneetjes tegen de speaker bevestigingsbouten aan te plaatsen?
Ik denk het niet, of je moet magneten gebruiken die net zo groot zijn als die achterop de driver zitten.
- SSassen
- Contacteer:
Dat gaat prima, wat neo magneten bestellen bij supermagnete.de en je bent zo klaar.
Inderdaad, nog niet aan gedacht, maar dit fotootje geeft een beetje beeld van wat er gebeurd.
- MechanicalAnimal
Welnee ray, dat gaat primaray5150 schreef:Ik denk het niet, of je moet magneten gebruiken die net zo groot zijn als die achterop de driver zitten.
ik heb nu vrij zware PA rooster ff tijdelijk vastzitten met neodymium magneten van supermagnete (zie de tip hierboven).
ik moet nog even een ring maken zodat de speakers netjes afgedekt worden en dan trek ik speakerdoek over de roosters.
ik heb namelijk hier 85 kilo Leonberger rondlopen die het leuk vindt om met zijn voetbal in zijn waffel rond te rennen
- MechanicalAnimal
Bovenstaande heb ik ook gedaan.hannesie schreef:Als je de vraag wat eerder had gesteld, had ik gezegd, magneetjes in het hout verwerken, onder fineer of afwerklaag, zie je niets.
dat heeft één heeeeeeeeeeel groot nadeel.
Als je een hele mooie luidspreker heb gemaakt zoals Daansan van prachtig notenhout
is het zonde om dat een enorm frontdoek voor te spannen.
Daar kwam ik ook pas achter nadat ik mijn magneten al achter mijn fineer had geplakt.
Daarom heb ik er nu ook voor gekozen om roosters precies op maat te maken zodat alleen de drivers afgedekt worden.
- pappaleo
- Contacteer:
In dat geval zijn zelfs dranghekken een optieMechanicalAnimal schreef:ik heb namelijk hier 85 kilo Leonberger rondlopen die het leuk vindt om met zijn voetbal in zijn waffel rond te rennen
Nee, Maarten, nu interpreteer jij mijn antwoord verkeerd.MechanicalAnimal schreef:Welnee ray, dat gaat primaray5150 schreef:Ik denk het niet, of je moet magneten gebruiken die net zo groot zijn als die achterop de driver zitten.
De vraag was :
Ik maakte daaruit op dat daansan bang was dat het gebruik extra magneten rondom de driver vreemde bijverschijnselen zou kunnen hebben. (toch ?daansan schreef:Maar denken jullie dat het (magnetisch) nadelig werkt om magneetjes tegen de speaker bevestigingsbouten aan te plaatsen?
Ik heb zelf ook het systeem toegepast om onder het fineer magneten te plaatsen die het front op hun plaats houden. werkt perfect.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Mojo barriers!pappaleo schreef:In dat geval zijn zelfs dranghekken een optieMechanicalAnimal schreef:ik heb namelijk hier 85 kilo Leonberger rondlopen die het leuk vindt om met zijn voetbal in zijn waffel rond te rennen
http://www.mojobarriers.com/products/
- MechanicalAnimal
Ow sorry ray, ik zie het nu ja, foutje!ray5150 schreef:Nee, Maarten, nu interpreteer jij mijn antwoord verkeerd.MechanicalAnimal schreef:Welnee ray, dat gaat primaray5150 schreef:Ik denk het niet, of je moet magneten gebruiken die net zo groot zijn als die achterop de driver zitten..
- SSassen
- Contacteer:
Ik zou een serieus formaat dranghek overwegen icm. schrikdraad, je moet er toch niet aan denken dat zo'n beest je luidsprekers per abuis aanziet voor een kluifbot?MechanicalAnimal schreef:ik heb namelijk hier 85 kilo Leonberger rondlopen die het leuk vindt om met zijn voetbal in zijn waffel rond te rennen
Of nog erger; een boompje.SSassen schreef:MechanicalAnimal schreef:je moet er toch niet aan denken dat zo'n beest je luidsprekers per abuis aanziet voor een kluifbot?