voorversterker hoe en wat

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Hallo allemaal, hier ben ik weer!

Na het geslaagde Nelson Pass B1 buffer project dient de volgende uitdaging zich aan: gain, ik heb gain nodig om de zwakke stroompjes van bv een bluetooth ontvanger op een niveau te brengen waar ik mijn Hypex modules mee uit kan spelen.

De B1 voldoet uitstekend, het geluid is gewoon goed en 0 gain is prima voor mijn cd-speler.
Maar deze gebruik ik juist steeds minder. De andere bronnen zoals mijn Mac via een dac zijn zwakker en de Iphone via een bluetooth ontvanger is helemaal zwak.
Komt straks nog een phono-pre bij die ook een lage uitgangsspanning heeft.

Een mooie voorversterker vond ik wel bij Thel, maar dan kom ik zo op meer dan 500 eurootjes.
En nergens, nergens vind ik iets wat een eenvoudig een antwoord op mijn eenvoudige vraag geeft.
Hier op het forum vooral veel buizenavonturen en andere ingewikkelde dingen.

Zag een Velleman kutje, maar ja wat heb je dan? http://www.allekabels.nl/bouwpakket/450 ... erker.html
Het is een stereoprint met toonregelaars die ik niet nodig heb.
Is er van zo'n printje iets te maken? Wegnemen van overbodigheden, zwakke onderdelen vervangen? Iets anders..?

Het kost weinig en misscien leuk om eens mee te beginnen?
Heeft iemand een ander idee?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door architect »

PAD schreef:
Hallo allemaal, hier ben ik weer!

Na het geslaagde Nelson Pass B1 buffer project dient de volgende uitdaging zich aan: gain, ik heb gain nodig om de zwakke stroompjes van bv een bluetooth ontvanger op een niveau te brengen waar ik mijn Hypex modules mee uit kan spelen.

De B1 voldoet uitstekend, het geluid is gewoon goed en 0 gain is prima voor mijn cd-speler.
Maar deze gebruik ik juist steeds minder. De andere bronnen zoals mijn Mac via een dac zijn zwakker en de Iphone via een bluetooth ontvanger is helemaal zwak.
Komt straks nog een phono-pre bij die ook een lage uitgangsspanning heeft.

Een mooie voorversterker vond ik wel bij Thel, maar dan kom ik zo op meer dan 500 eurootjes.
En nergens, nergens vind ik iets wat een eenvoudig een antwoord op mijn eenvoudige vraag geeft.
Hier op het forum vooral veel buizenavonturen en andere ingewikkelde dingen.

Zag een Velleman kutje, maar ja wat heb je dan? http://www.allekabels.nl/bouwpakket/450 ... erker.html
Het is een stereoprint met toonregelaars die ik niet nodig heb.
Is er van zo'n printje iets te maken? Wegnemen van overbodigheden, zwakke onderdelen vervangen? Iets anders..?

Het kost weinig en misscien leuk om eens mee te beginnen?
Heeft iemand een ander idee?
in je op-een-na-laatste alinea zitje een lullig typefoutje
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Ah!buis »

architect schreef:
PAD schreef:
Hallo allemaal, hier ben ik weer!

Na het geslaagde Nelson Pass B1 buffer project dient de volgende uitdaging zich aan:

Zag een Velleman kutje, maar ja wat heb je dan? http://www.allekabels.nl/bouwpakket/450 ... erker.html
Het is een stereoprint met toonregelaars die ik niet nodig heb.
Is er van zo'n printje iets te maken? Wegnemen van overbodigheden, zwakke onderdelen vervangen? Iets anders..?

Het kost weinig en misscien leuk om eens mee te beginnen?
Heeft iemand een ander idee?
in je op-een-na-laatste alinea zitje een lullig typefoutje
Tja, dan is de daarop volgende vraag makkelijk te beantwoorden :? ,nageslacht :lol:
Anne
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Ah!buis schreef:
architect schreef:
PAD schreef:
Hallo allemaal, hier ben ik weer!

Na het geslaagde Nelson Pass B1 buffer project dient de volgende uitdaging zich aan:

Zag een Velleman kutje, maar ja wat heb je dan? http://www.allekabels.nl/bouwpakket/450 ... erker.html
Het is een stereoprint met toonregelaars die ik niet nodig heb.
Is er van zo'n printje iets te maken? Wegnemen van overbodigheden, zwakke onderdelen vervangen? Iets anders..?

Het kost weinig en misscien leuk om eens mee te beginnen?
Heeft iemand een ander idee?
in je op-een-na-laatste alinea zitje een lullig typefoutje
Tja, dan is de daarop volgende vraag makkelijk te beantwoorden :? ,nageslacht :lol:
Anne
Oeps...deed ik het weer... :boos:

Maar nu ff serieus....
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Ah!buis »

PAD schreef:
Maar nu ff serieus....
Toe dan maar :sure:
Heb je nog fet's over van de B1 ? Probeer dan 's zoiets :o
Daar heb je per slot al een hoop ervaring mee :lol:
Anne
Bijlagen
PB5.jpg
Laatst gewijzigd door Ah!buis op do 15 jul 2021, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door ray5150 »

Zoiets kan ook nog :
http://sound.westhost.com/project88.htm

PCB'tjes zijn daar ook verkrijgbar :
http://sound.westhost.com/pcb/pricelist.html
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

ja, haha.....heb nog wel een paar fetjes liggen :lagge:

Mijn mac loopt op dit moment te kloten waardoor ik de bijlage niet kan openen, even geduld..........
Maar iets doen met de B1 x 5 lijkt me een reuze goed idee
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Ah!buis »

PAD schreef:
ja, haha.....heb nog wel een paar fetjes liggen :lagge:

Mijn mac loopt op dit moment te kloten waardoor ik de bijlage niet kan openen, even geduld..........
Maar iets doen met de B1 x 5 lijkt me een reuze goed idee
Een mac is toch om op te eten :? ,volgens sommigen niet te vreten :-s
Anne
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Hij is weer bij de les, heb het schema bekeken.

Wil het graag uitproberen, maar ik zou het ook fijn vinden als je me uitlegt wat je eigenlijk hebt gedaan waardoor hij nu wel versterkt.
Je hebt ook de waardes van de elco's veranderd bijvoorbeeld, waarom?
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

ray5150 schreef:
Zoiets kan ook nog :
http://sound.westhost.com/project88.htm

PCB'tjes zijn daar ook verkrijgbar :
http://sound.westhost.com/pcb/pricelist.html
Dank je Ray, ik heb dit een lange tijd geleden al eens bekeken nu ik het zie. Lijkt me betrouwbaar en de moeite waard.
En niet eens erg duur, al moet het weer van ver komen.

Ga eerst eens met het idee van Anne aan de slag.
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

....en dat Vellemank*tje; ik lees op het net allemaal tevreden klanten.......dus die ga ik ook eens proberen, ben tenslotte een beginner en ik heb nog iets nodig voor een eenvoudige toepassing waar geen high-end aspiraties aan kleven. Hoef ik ook niet met dat gaatjesboard te klooien, maar eerst de B5 van Anne :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door dre »

Onderschat de B5 zeker niet! :wink:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Ah!buis »

PAD schreef:
Hij is weer bij de les, heb het schema bekeken.

Wil het graag uitproberen, maar ik zou het ook fijn vinden als je me uitlegt wat je eigenlijk hebt gedaan waardoor hij nu wel versterkt.
Je hebt ook de waardes van de elco's veranderd bijvoorbeeld, waarom?
Hier en daar de (zwaar) overdreven waardes wat aangepast, 't is per slot pass passe :D
Zoals nu zit de onderste fet te versterken en de bovenste volgt wegens spanning over de serieweerstand tussen de fet's wegens de wisselende belastingsstroom.Het resultaat gaat terug naar de ingang via 220k om de oorzaak tegen te werken.Die oorzaak is dan het signaal dat via 47k aangevoerd wordt.Met een oorzaak van bijv.1V moet de uitgang (220/47)V worden om de verstoring te kompenseren.De uitgang is dan 220/47= 4,7x groter (ja, net geen 5x, rond graag af :relax: )
Anne
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Ah!buis schreef:
PAD schreef:
Hij is weer bij de les, heb het schema bekeken.

Wil het graag uitproberen, maar ik zou het ook fijn vinden als je me uitlegt wat je eigenlijk hebt gedaan waardoor hij nu wel versterkt.
Je hebt ook de waardes van de elco's veranderd bijvoorbeeld, waarom?
Hier en daar de (zwaar) overdreven waardes wat aangepast, 't is per slot pass passe :D
Zoals nu zit de onderste fet te versterken en de bovenste volgt wegens spanning over de serieweerstand tussen de fet's wegens de wisselende belastingsstroom.Het resultaat gaat terug naar de ingang via 220k om de oorzaak tegen te werken.Die oorzaak is dan het signaal dat via 47k aangevoerd wordt.Met een oorzaak van bijv.1V moet de uitgang (220/47)V worden om de verstoring te kompenseren.De uitgang is dan 220/47= 4,7x groter (ja, net geen 5x, rond graag af :relax: )
Anne
Nou, het is niet dat ik het nu meteen snap :think: maar laat ik het eens uit proberen. Doe ik eerst 1 kanaal. Kunnen de bufferelco's C1 en C2 nog even blijven zitten voor dit experiment?
Maandag maar even wat bestellen bij EOO voor deze A5 :proost:
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Nog een vraag, wat bedoel je met 47n bij de C100, is dat 0,47uF?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Ah!buis »

PAD schreef:
Nog een vraag, wat bedoel je met 47n bij de C100, is dat 0,47uF?
C1 en C2 ach, als je graag nutteoos dikke elco's ziet, je doet maar :-"
1000fF = 1pF
1000pF = 1nF
1000nF = 1µF
1000µF = 1mF
1000mF = 1F
1000F = 1kF
1000kF = 1MF
1000MF = 1GF
1000GF = 1TF
en dan heb je nog deci deca hecto en wie weet wat nog :shock:
47nF = 47000pF = 0,047µF
Anne
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Ah!buis schreef:
PAD schreef:
Nog een vraag, wat bedoel je met 47n bij de C100, is dat 0,47uF?
C1 en C2 ach, als je graag nutteoos dikke elco's ziet, je doet maar :-"
1000fF = 1pF
1000pF = 1nF
1000nF = 1µF
1000µF = 1mF
1000mF = 1F
1000F = 1kF
1000kF = 1MF
1000MF = 1GF
1000GF = 1TF
en dan heb je nog deci deca hecto en wie weet wat nog :shock:
47nF = 47000pF = 0,047µF
Anne
Door mijn onervarenheid luistert het nogal nauw hoe je waardes noteert. De 47N is dus 47nF. Bij de weerstanden noteer je een E, ik neem aan dat je ohm bedoelt 100E is 100 Ohm?
Die veel te dikke elco's vervang ik nog wel als jouw schema werkt. Moet het zaakje toch nog opnieuw en compacter opbouwen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door ray5150 »

Daar heb ik een handig lijstje voor :
uFnFpF-Chart.pdf
(9.97 KiB) 154 keer gedownload
Op internet zijn nog veel meer van dit soort conversie lijstjes en calculators te vinden.
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

ray5150 schreef:
Daar heb ik een handig lijstje voor :
uFnFpF-Chart.pdf
Op internet zijn nog veel meer van dit soort conversie lijstjes en calculators te vinden.
Dank je Ray,

Heb nog een vraag over de voeding die bij de B1-A5 past.
Heb nu een muurwrat 18Vdc, 24W 1.2A. Voldoet uitstekend, maar ik wil een voeding inbouwen.
Een kant en klaar voeding van Thel bijvoorbeeld vind ik veel te duur.

Nu zag ik dit: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=9004

Is dit ook geschikt? Deze kun je instellen op 18V. Dit is een all-in voeding begrijp ik dat goed? Is dit een schakelende voeding of moet er nog een trafo bij? ( weinig info bij)
Kan ik er met eentje toe voor beide kanalen? Verder zie ik veel voedingen van 16V en 24V, maar bijna nooit 18V.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door ray5150 »

Dat is een schakelende voeding, op zich wel goed, maar grote kans die hij er nog wat stoor produkten uitgooit die je terug kan horen door je versterker heen.
Ik heb nog wel wat printen voor een schakeling rondom een LM317 IC, mag je hebben tegen verzend kosten.
Zelf een passende trafo toevoegen, en gaan met banaan...

Op ebay sterft het trouwens ook van dit soort voedingen voor een prikkie :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... c&LH_BIN=1
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door Ah!buis »

PAD schreef:
Door mijn onervarenheid luistert het nogal nauw hoe je waardes noteert. De 47N is dus 47nF. Bij de weerstanden noteer je een E, ik neem aan dat je ohm bedoelt 100E is 100 Ohm?
Pas wel op met hoofdletters !
1mF = 0,001F en 1MF = 1000000F , zo ook met weerstanden 1mΩ is geen 1MΩ :o
Wat die E betreft.Soms schrijven ze een R, krijg je R5=5R, of niks R5=5.Dan zet ik liever R5=5E voor eenheden zoals k voor duizendtallen enz.Die letter wordt ook vaak (doe ik ook) ipv de komma gebruikt, dus 4,7k wordt dan 4k7.
Doe ik trouwens ook voor bedragen.Bijv. ipv € 2,50 gewoon 2€50.
Al je een voeding hebt die voldoet zet 'm dan in de kast, hoeft toch niet aan de muur :? .
Hoeft trouwens niet precies 18V te zijn, 24V kan ook best als de elco's dat kunnen hebben.
Of anders de (wat ik al verandert heb in) 100 Ω aanpassen.
Anne
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

ray5150 schreef:
Dat is een schakelende voeding, op zich wel goed, maar grote kans die hij er nog wat stoor produkten uitgooit die je terug kan horen door je versterker heen.
Ik heb nog wel wat printen voor een schakeling rondom een LM317 IC, mag je hebben tegen verzend kosten.
Zelf een passende trafo toevoegen, en gaan met banaan...

Op ebay sterft het trouwens ook van dit soort voedingen voor een prikkie :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... c&LH_BIN=1
Ik bestel liever niet van Ebay. Komt altijd van ver en lastige betaalmethodes, etc. Liever koop ik bij een Nederlandse distributeur/webshop.
De Hypex modules gebruiken ook een schakelende voeding voor de UcDmodules. Het liefst zou ik de voeding daarvan af willen tappen, maar de voltages zijn veel te hoog.

Ik weet niet wat je met een LM317 IC bedoeld. Als het eenvoudig is om aan de onderdelen te komen en bijpassende trafo, wil ik best wat printen van je overnemen.
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

Ah!buis schreef:
PAD schreef:
Door mijn onervarenheid luistert het nogal nauw hoe je waardes noteert. De 47N is dus 47nF. Bij de weerstanden noteer je een E, ik neem aan dat je ohm bedoelt 100E is 100 Ohm?
Pas wel op met hoofdletters !
1mF = 0,001F en 1MF = 1000000F , zo ook met weerstanden 1mΩ is geen 1MΩ :o
Wat die E betreft.Soms schrijven ze een R, krijg je R5=5R, of niks R5=5.Dan zet ik liever R5=5E voor eenheden zoals k voor duizendtallen enz.Die letter wordt ook vaak (doe ik ook) ipv de komma gebruikt, dus 4,7k wordt dan 4k7.
Doe ik trouwens ook voor bedragen.Bijv. ipv € 2,50 gewoon 2€50.
Al je een voeding hebt die voldoet zet 'm dan in de kast, hoeft toch niet aan de muur :? .
Hoeft trouwens niet precies 18V te zijn, 24V kan ook best als de elco's dat kunnen hebben.
Of anders de (wat ik al verandert heb in) 100 Ω aanpassen.
Anne
Duidelijk antwoord, bedankt
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door ray5150 »

PAD schreef:
ray5150 schreef:
Dat is een schakelende voeding, op zich wel goed, maar grote kans die hij er nog wat stoor produkten uitgooit die je terug kan horen door je versterker heen.
Ik heb nog wel wat printen voor een schakeling rondom een LM317 IC, mag je hebben tegen verzend kosten.
Zelf een passende trafo toevoegen, en gaan met banaan...

Op ebay sterft het trouwens ook van dit soort voedingen voor een prikkie :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... c&LH_BIN=1
Ik bestel liever niet van Ebay. Komt altijd van ver en lastige betaalmethodes, etc. Liever koop ik bij een Nederlandse distributeur/webshop.
Dat is gewoon koudwatervrees, met paypal is betalen kinderspel.
Ja, de ene keer duurt het een week, en de andere keer 4 weken, kwestie van vooruit plannen.
Ik bestel zo tegenwoordig veel zaken als printkroonstenen, tyraps, stekkers, diode's, condensatoren.
Met halfgeleiders ben ik iets voorzichtiger ivm met namaak, maar met spanningsregelaars en opamps is dat vooralsnog goedgegaan.


De Hypex modules gebruiken ook een schakelende voeding voor de UcDmodules. Het liefst zou ik de voeding daarvan af willen tappen, maar de voltages zijn veel te hoog.
Die Hypex voedingen zijn specifiek gebouwd om met een audio schakeling te werken, de filtering daarvan is veel beter dan bij een willekeurige voeding die bv. bedoeld is om een accu te laden of iets dergelijks.

Ik weet niet wat je met een LM317 IC bedoeld. Als het eenvoudig is om aan de onderdelen te komen en bijpassende trafo, wil ik best wat printen van je overnemen.
Gelukkig bestaat er ook nog iets als Google en Wikipedia. ( https://en.wikipedia.org/wiki/LM317 )
Dat leert ons dat een 317 een spanning regelaar is waar je een willekeurige spanning in stopt (tot een bepaald maximum, natuurlijk), en dat de uitgangsspanning regelbaar is. en die komt er dan ook keurig gefilterd uit. als je zijn broertje de 317HVT pakt (http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8030 ) kun je die probleemloos met je Hypex voedingen gebruiken.
Die past natuurlijk ook op de printjes die ik je vanmorgen als heb aangeboden, desnoods soldeer ik er een voor je inelkaar, en stuur hem getest op.
Gebruikersavatar
PAD
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 10:08

Re: voorversterker hoe en wat

Bericht door PAD »

ray5150 schreef:
PAD schreef:
ray5150 schreef:
Dat is een schakelende voeding, op zich wel goed, maar grote kans die hij er nog wat stoor produkten uitgooit die je terug kan horen door je versterker heen.
Ik heb nog wel wat printen voor een schakeling rondom een LM317 IC, mag je hebben tegen verzend kosten.
Zelf een passende trafo toevoegen, en gaan met banaan...

Op ebay sterft het trouwens ook van dit soort voedingen voor een prikkie :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... c&LH_BIN=1
Ik bestel liever niet van Ebay. Komt altijd van ver en lastige betaalmethodes, etc. Liever koop ik bij een Nederlandse distributeur/webshop.
Dat is gewoon koudwatervrees, met paypal is betalen kinderspel.
Ja, de ene keer duurt het een week, en de andere keer 4 weken, kwestie van vooruit plannen.
Ik bestel zo tegenwoordig veel zaken als printkroonstenen, tyraps, stekkers, diode's, condensatoren.
Met halfgeleiders ben ik iets voorzichtiger ivm met namaak, maar met spanningsregelaars en opamps is dat vooralsnog goedgegaan.


De Hypex modules gebruiken ook een schakelende voeding voor de UcDmodules. Het liefst zou ik de voeding daarvan af willen tappen, maar de voltages zijn veel te hoog.
Die Hypex voedingen zijn specifiek gebouwd om met een audio schakeling te werken, de filtering daarvan is veel beter dan bij een willekeurige voeding die bv. bedoeld is om een accu te laden of iets dergelijks.

Ik weet niet wat je met een LM317 IC bedoeld. Als het eenvoudig is om aan de onderdelen te komen en bijpassende trafo, wil ik best wat printen van je overnemen.
Gelukkig bestaat er ook nog iets als Google en Wikipedia. ( https://en.wikipedia.org/wiki/LM317 )
Dat leert ons dat een 317 een spanning regelaar is waar je een willekeurige spanning in stopt (tot een bepaald maximum, natuurlijk), en dat de uitgangsspanning regelbaar is. en die komt er dan ook keurig gefilterd uit. als je zijn broertje de 317HVT pakt (http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8030 ) kun je die probleemloos met je Hypex voedingen gebruiken.
Die past natuurlijk ook op de printjes die ik je vanmorgen als heb aangeboden, desnoods soldeer ik er een voor je inelkaar, en stuur hem getest op.
Niks koud watervrees :boos: Zie gewoon het nut en de zin niet in van een omweg via weet ik veel en waar vandaan en een hoop porto. Mijn motto is; haal het van dichtbij waar het kan en van ver indien nodig. Ga ik verder niet over discussiëren. :D

En ja, ik kijk al heel vaak bij wikipedia en overal waar maar iets van informatie te vinden is. Valt niet altijd mee als je door de bomen het bos niet meer ziet. Er is zoveel van alles en vaak ontbreekt me de kennis om de informatie goed te kunnen interpreteren, ben niet technisch /elektronisch opgeleid en daarbij een tikkie ongeduldig soms.

Dus....waar waren we ook alweer gebleven..?

Op dit moment wil ik een aparte voeding voor de B1-A5. Later wellicht ook die spanningsregelaar die ik op een hypexvoeding kan aanpassen.

Heel tof van je dat je iets in elkaar wilt solderen voor mij maar is het echt nodig? Misschien toch wel een goed idee, maar anders misschien toch maar dat printje en een lijstje voor de onderdelen?
Plaats reactie