[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Gaaf!!!! Sucses met afwerken, fineren is een leuke klus 
Ben benieuwd naar de rest. Trouwens nog behoorlijk licht in Den Haag rond deze tijd!
groet,
Aat
groet,
Aat
Inderdaad, je hebt gelijk resultaat van je werk, in tegenstelling tot lakken waarbij je dagen moet wachten tot het gedroogd is.MechanicalAnimal schreef:Gaaf!!!! Sucses met afwerken, fineren is een leuke klus
AatV schreef:Ben benieuwd naar de rest. Trouwens nog behoorlijk licht in Den Haag rond deze tijd!
Ray,
kijk HEEL goed of er geen stukjes zijn waar de lijm niet 100% gepakt heeft. Je ziet het in eerste instantie niet maar het komt als bubbels tevoorschijn bij het lakken en dan is het heel moeilijk om nog te herstellen.
Je kunt het checken door met je vingertoppen over het fineer te tappen. als er een plekje is waar het niet helemaal gepakt heeft is de klank iets anders.
Door nog eens met de punt van de strijkbout over die plekjes te gaan en vlot erna met een blokje goed aan de wrijven is het meestal goed te herstellen.
kijk HEEL goed of er geen stukjes zijn waar de lijm niet 100% gepakt heeft. Je ziet het in eerste instantie niet maar het komt als bubbels tevoorschijn bij het lakken en dan is het heel moeilijk om nog te herstellen.
Je kunt het checken door met je vingertoppen over het fineer te tappen. als er een plekje is waar het niet helemaal gepakt heeft is de klank iets anders.
Door nog eens met de punt van de strijkbout over die plekjes te gaan en vlot erna met een blokje goed aan de wrijven is het meestal goed te herstellen.
Dat wordt mooi Ray, zijn wel forse kasten maar de lichte fineer kleur laat het minder groot lijken.
Gr. Walter
Gr. Walter
Ik weet het, doe het al zoals jij beschrijft.hrscharft schreef:kijk HEEL goed of er geen stukjes zijn waar de lijm niet 100% gepakt heeft. Je ziet het in eerste instantie niet maar het komt als bubbels tevoorschijn bij het lakken en dan is het heel moeilijk om nog te herstellen.
Ik doe eerst de hele oppervlakte aanstrijken, daarna aan de randen van het fineer voelen of het overal "gepakt" heeft, en daarna voor de zekerheid de randen nog een keer aanstrijken.
Ik ga ze trouwens niet lakken maar in de was zetten.
Dat fineer ziet er goed uit bij die rondingen van de luidspreker.
groet,
Aat
groet,
Aat
- sander1238
- MechanicalAnimal
Goed werk
had je al besloten wat er aan lak/olie op komt?
had je al besloten wat er aan lak/olie op komt?
Zeer waarschijnlijk word het was.
Ik zit nog te kijken of er goedkopere alternatieven zijn voor Osmo Hardwax.
Heb nu een blik staan met een soort van buitenmeubel olie van de Hornbach.
Eerst maar eens wat proefstukjes maken op wat restfineer.
Ik zit nog te kijken of er goedkopere alternatieven zijn voor Osmo Hardwax.
Heb nu een blik staan met een soort van buitenmeubel olie van de Hornbach.
Eerst maar eens wat proefstukjes maken op wat restfineer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan ook maar hier:
Zit dat fineer er nou eindelijk eens op?
Zit dat fineer er nou eindelijk eens op?
Het kan wel mooi weer zijn, daar heb je niet zo veel aan als je moet werken.
Ik ben al 2.5 jaar ermee bezig, waarom zou ik me dan nu gaan haasten ?
Bovendien is dit tijdrovend werk, met een zijkant ben ik zo een uur of 3 bezig, inclusief het afwerken van de randen.
Het fineer zit er bijna helemaal op, je kunt het op de foto's haast niet zien maar ik alles zoveel mogelijk gespiegeld uitgevoerd.
ik moet nu nog 1 bovenkant doen, wat randjes en hoekjes nalopen, en ik overweeg ook om de onderkanten van de kasten te doen.
ik zit daar alleen met die vermalijde baspijp waar ik dan omheen moet werken...
Ik ben al 2.5 jaar ermee bezig, waarom zou ik me dan nu gaan haasten ?
Bovendien is dit tijdrovend werk, met een zijkant ben ik zo een uur of 3 bezig, inclusief het afwerken van de randen.
Het fineer zit er bijna helemaal op, je kunt het op de foto's haast niet zien maar ik alles zoveel mogelijk gespiegeld uitgevoerd.
ik moet nu nog 1 bovenkant doen, wat randjes en hoekjes nalopen, en ik overweeg ook om de onderkanten van de kasten te doen.
ik zit daar alleen met die vermalijde baspijp waar ik dan omheen moet werken...
- pappaleo
- Contacteer:
Time flies when you have fun.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 18 jul 2015, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet werken, nee. maar wel verplichtingen.ds23man schreef:Klaar? Ik neem aan dat je niet op zaterdag werkt!
Maar goed, stel dat het fineer erop zou zitten, dan moet er nog van alles gebeuren voor ze klaar zijn.
Lak, was of olie, ben ik nog niet over uit. daarna het kunstleer op de baffles plakken, het geheel op de kasten lijmen.
De koperen bussen schuren en polijsten, de platgewalste cavia's fineren en afwerken, het geheel samenbouwen en de drivers afmonteren.
...en dan moet de filtergoeroe nog komen om er zijn licht over te laten schijnen.
Pfff, ik word al moe als ik er aan denk...