Ahem. Er bestaat ook iets als M5...Walt schreef:De gaten in de korf van de AT10C77 waren ook iets van 6mm dus die heb ik ook wat moeten opboren!![]()
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- Leeuwarden
M5x60 inbus bout is volgens mij lastig te krijgen, in ieder geval had Romijn deze niet in huis. M5 is trouwens nog best een lullig boutje voor zulke zware woofers, ik zal AT eens mailen dat ze beter 8mm gaten kunnen toepassen. De korfgaten opboren is trouwens zo gebeurd, vroeger deed ik dat zo vaak voor PA woofers, toen altijd M8 erin.
Gr. Walter
Gr. Walter
Jij was toch thuis in de Wtb? Dan weet jij best wat een standaard 8.8 boutje M5 kan hebben. Meer dan dat lichtmetalen korfje van je AT's.Walt schreef:M5 is trouwens nog best een lullig boutje voor zulke zware woofers
Mottut per se inbus zijn? Zoek een blommige uit zou ik zeggen: https://coolinox.nl/rvs-bouten Leveren per stuk en de portokosten zijn ook redelijk.
Jullie hebben van mij nog een review van de kurkjes tegoed:
De 4 kurkjes in de filters doen niet zoveel, dat was geen succes dus. Echter ik begreep van andere gebruikers dat ze veel beter werken direct achterop de magneet van de luidspreker units.
Inmiddels heb ik dus achterop elke AT mid 2 kurkjes zitten, en dit effect is als zeer groot te beschrijven!!!
Eva Cassidy klinkt nu weer beter, de s-klanken zijn gewoon zoals ze horen te zijn, het aanwezige publiek kan je zowat aanraken, het laag gaat dieper, meer ruimte, meer diepte. Echt een natuurlijk geluid, niks opdringerigs.
Ik ga zeker nog kurkjes bijbestellen voor de woofers.
De 4 kurkjes in de filters doen niet zoveel, dat was geen succes dus. Echter ik begreep van andere gebruikers dat ze veel beter werken direct achterop de magneet van de luidspreker units.
Inmiddels heb ik dus achterop elke AT mid 2 kurkjes zitten, en dit effect is als zeer groot te beschrijven!!!
Eva Cassidy klinkt nu weer beter, de s-klanken zijn gewoon zoals ze horen te zijn, het aanwezige publiek kan je zowat aanraken, het laag gaat dieper, meer ruimte, meer diepte. Echt een natuurlijk geluid, niks opdringerigs.
Ik ga zeker nog kurkjes bijbestellen voor de woofers.
- Leeuwarden
Ik ben blij voor je.
Bedankt, ik ben ook erg happy hiermee moet ik zeggen! De verschillen zijn aanzienlijk groter dan met andere kabels, condensators etc.
Wel apart dat ze in de filters juist weinig deden, maar achterop de AT units dus wel zeer effectief.
Gr. Walter
Wel apart dat ze in de filters juist weinig deden, maar achterop de AT units dus wel zeer effectief.
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ventilatie gat in de poolkern zeker dichtgeplakt?
Nee, 1 kurkje aan elke kant van het pool kern gat, zoals op de SW website wordt aangegeven.
Gr. Walter
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Happerdehap! 
Mooi Walter.
Wel vreemd dat ze op je spoelen niet veel deden. Bij mij was dat wel het geval.
Gelukkig nu wel op je units. Voor mij wel een beetje een opluchting omdat ik erg positief was en jij daar, volgens mij, op vertrouwde. Pff. Je bevindingen zijn overigens dezlefde als bij mij.
Groet,
Leobus
Wel vreemd dat ze op je spoelen niet veel deden. Bij mij was dat wel het geval.
Gelukkig nu wel op je units. Voor mij wel een beetje een opluchting omdat ik erg positief was en jij daar, volgens mij, op vertrouwde. Pff. Je bevindingen zijn overigens dezlefde als bij mij.
Groet,
Leobus
Hallo Leobus,
De AT mid units hebben een dikke magneet en ik verwacht een sterk veld, wie weet is dat effectiever dan bij een spoel die alleen een veld heeft als er signaal aanwezig is...
Hoe en waarom het zou werken maakt mij trouwens niks uit, het is zeer goed hoorbaar en een grote verbetering daar gaat het mij om.
Gr. Walter
De AT mid units hebben een dikke magneet en ik verwacht een sterk veld, wie weet is dat effectiever dan bij een spoel die alleen een veld heeft als er signaal aanwezig is...
Hoe en waarom het zou werken maakt mij trouwens niks uit, het is zeer goed hoorbaar en een grote verbetering daar gaat het mij om.
Gr. Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Door het uitboren van je bevestigingsgaten is je frame natuurlijk gammel geworden. De ontstane resonanties demp je nu met kurk. Allicht dat het (weer) beter klinkt. 
De kurkjes zitten nu alleen nog op de AT mids, de korfgaten in de mid zijn nog origineel. Ik zit nu allerlei cd's te draaien, alles klinkt beter!
Gr. Walter
Gr. Walter
Nou geloof ik ook dat je verschil kunt waarnemen. Al was het maar omdat het afstraalgedrag van de units verandert met die plaatjes.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik hoef dus nooit na te denken over een AT mid. Als die al beter gaat klinken met een kurkje achterop, dan is het toch een beetje een tweederangsdriver.
De kurkjes zijn maar 35x35mm en zitten volledig op de magneet, de invloed op de afstraling aan de achterkant zal uiterst minimaal zijn.
@pappaleo, ik vermoed dat de kurkjes net zo goed werken op andere top mids van bijvoorbeeld scanspeak, seas en phl.
Gr. Walter
@pappaleo, ik vermoed dat de kurkjes net zo goed werken op andere top mids van bijvoorbeeld scanspeak, seas en phl.
Gr. Walter
Bij deze een foto van de SW kurkjes op de AT magneet:
EDIT: foto toegevoegd die de kurkjes op de AT woofers laat zien.
Groetjes Walter
EDIT: foto toegevoegd die de kurkjes op de AT woofers laat zien.
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 26 jul 2015, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Contacteer:
Kurkjes op magneet van de mid en het laag gaat dieper.Walt schreef:
Inmiddels heb ik dus achterop elke AT mid 2 kurkjes zitten, en dit effect is als zeer groot te beschrijven!!!![]()
-
richardkrol
het moet niet gekker worden hier
Het is perceptie, als je er in geloofd heb je er vast baat bij.richardkrol schreef:het moet niet gekker worden hier
Net als met homeopathie, parapsychologie, godsdienst en andere niet wetenschappelijk te verklaren 'vakgebieden'.
Zo, na lange pauze weer eens een update in dit topic.
Ik heb 2e hands een Bluesound Vault ripper/streamer gekocht voor een zeer schappelijke prijs, de vorige eigenaar heeft hem opengemaakt waardoor 1 zijkant nu wat los zit, maar daar merk je verder niks van. Deze Bluesound Vault is mijn eerste echte kennismaking met streamen. Ik bedien hem via een app op de ipad.
Ik kan zeggen dit bevalt uitstekend. Al mijn mooie cd's zijn inmiddels door de Vault naar flac geript en aan aangevuld met flac bestanden van een vriend. Er staan nu circa 6000 muziek nummers op de harddisk. Vandaag nog 10 tweedehands audiofiele cd's binnen gehad die ik nu ook weer ga rippen, o.a. Julia Lezhneva decca label, wat een geluid zeg!
De Vault is aangesloten op mijn daudio metrum DAC, om ook wat te kunnen tweaken / freaken maar gelijk een Audioquest Vodka toslink en Nordost purple flare powerchord eraan gehangen. Ik kan nu makkelijk een A/B vergelijk doen met mijn mooie cd-speler, het verschil is marginaal.
Er is nu net een generatie 2 Bluesound spelers op de markt gekomen, wellicht ga ik die aanschaffen, het alles in 1 concept is enorm gebruiksvriendelijk voor computer leken als ik.
Groetjes Walter
Ik heb 2e hands een Bluesound Vault ripper/streamer gekocht voor een zeer schappelijke prijs, de vorige eigenaar heeft hem opengemaakt waardoor 1 zijkant nu wat los zit, maar daar merk je verder niks van. Deze Bluesound Vault is mijn eerste echte kennismaking met streamen. Ik bedien hem via een app op de ipad.
Ik kan zeggen dit bevalt uitstekend. Al mijn mooie cd's zijn inmiddels door de Vault naar flac geript en aan aangevuld met flac bestanden van een vriend. Er staan nu circa 6000 muziek nummers op de harddisk. Vandaag nog 10 tweedehands audiofiele cd's binnen gehad die ik nu ook weer ga rippen, o.a. Julia Lezhneva decca label, wat een geluid zeg!
De Vault is aangesloten op mijn daudio metrum DAC, om ook wat te kunnen tweaken / freaken maar gelijk een Audioquest Vodka toslink en Nordost purple flare powerchord eraan gehangen. Ik kan nu makkelijk een A/B vergelijk doen met mijn mooie cd-speler, het verschil is marginaal.
Er is nu net een generatie 2 Bluesound spelers op de markt gekomen, wellicht ga ik die aanschaffen, het alles in 1 concept is enorm gebruiksvriendelijk voor computer leken als ik.
Groetjes Walter
Ja leuk he Walt dat streamen.
En inderdaad makkelijk zo'n all in one oplossing .
ik heb alleen dat design van bleusound nooit begrepen ,waarom niet gewoon de standaard component maten?
nu ook weer met de Bleusound 2 ,leuker kastje maar daar hebben ze weer het touch screen paneel op de bovenkant
En geen rip functie meer volgens mij .
ik vind het aanbod op stream gebied overigens matig voor de wat serieuze gebruiker .
of het word gelijk mega duur .
Ik wil bijvoorbeeld niet betalen voor een dac want ik kan niet om mijn eigen dac heen met mijn systeem
Ik heb ook al wel zitten denken aan een htpc achtige oplossing maar dat werd mij afgeraden.
Ik draai nog steeds met de Duet met externe voeding maar ben wel aan het rond neuzen
En inderdaad makkelijk zo'n all in one oplossing .
ik heb alleen dat design van bleusound nooit begrepen ,waarom niet gewoon de standaard component maten?
nu ook weer met de Bleusound 2 ,leuker kastje maar daar hebben ze weer het touch screen paneel op de bovenkant
En geen rip functie meer volgens mij .
ik vind het aanbod op stream gebied overigens matig voor de wat serieuze gebruiker .
of het word gelijk mega duur .
Ik wil bijvoorbeeld niet betalen voor een dac want ik kan niet om mijn eigen dac heen met mijn systeem
Ik heb ook al wel zitten denken aan een htpc achtige oplossing maar dat werd mij afgeraden.
Ik draai nog steeds met de Duet met externe voeding maar ben wel aan het rond neuzen