Geenius schreef:fireman schreef:Wie kan er positieve als negatieve verhalen vertellen over deze unit.
Ik heb wel eens de 8 ohm versie gebruikt, niks mis mee - verrassend diep laag voor zo een kleine unit. Aan de warme kant van neutraal. Hangt ervan af wat je zoekt.
Ik heb vanmorgen nog even geluisterd bij S&Co. naar de MK I versie. Dus die met 8 Ohm. Heel fraai. Alleen die 9800 tweeter daar ben ik niet weg van. De 9700 wel, omdat 'ie nu ook in mijn eVe zit.
Van de week luister ik nog even thuis naar de A4 om even de te verwachte geluidsdruk in mijn huiskamer te checken. maar dat zit vast en zeker wel goed. Want wat ik vanmorgen weer hoorde was ongekend goed, behalve de tweeter. Maar daar heb ik al het een en ander over gezegt.
Zal er een groot klank of aanstuur verschil zitten tussen de 8 Ohm en 4 Ohm versie? Rendement gaat iets omhoog met de 4 Ohm. Maar de impedantie zakt iets.
Maar ik denk dat, als ik nu de 21W8555-00 en de 18W8545 parallel aanstuur dan moet één 15W4531 ook te doen zijn. Of mag ik zo'n vergelijk niet maken.
Ik stuur overgens probleemloos de eVe's aan. Onvoorstelbaar goed.
Mijn eVe's zijn vanavond de deur uit ....
Nee hoor, gelukkig niet. Maar moeders wil kleinere speakers op de plek waar ik mijn speakers wil hebben. Nu staan ze over de lengte van de kamer. Maar ik wil ze over de breedte naast de TV.
Nou dan zit er maar één ding op. iet wat kleinere maken maar die wel van ongekende kwaliteit zijn (want dat zijn mijn eVe's nu ook) En het oog wil ook wat. Zij vind 'm mooi en ik ook. Vandaar de verkoop van de eVe's en de aanschaf van de kleinere speaker.