welke schuurmachine.....
Moderator: Beheerdersteam
Re: welke schuurmachine.....
Moest vandaag even in mezelf lachen: heb vandaag een vlakschuurmachine gebruikt om wat plamuur mooi vlak weg te werken 
Re: welke schuurmachine.....
Moest voor die gigasubs van Bart wat vlakwerk doen, en mdf is op de vlakke zijde niet echt geschikt voor een schaaf; gegarandeerd hakken....
Re: welke schuurmachine.....
Nee,daar gebruikt men een schuurplank voor.
Met de hand en zo.....
Met de hand en zo.....
Re: welke schuurmachine.....
M’n Metabo FMS200 is aan het overlijden, lagers piepen zachtjes bij het aanlopen en iedere keer als ik hem aan zet draait ie een ander toerental; dat deed hij van nieuw af aan trouwens al
toch wel 2-3 jaar plezier van gehad, maar de groene Bosch die hij afloste had het veel langer vol gehouden
Zit nu een beetje te dubben, Bosch blauw GSS160, Rupes, Festool
Zit nu een beetje te dubben, Bosch blauw GSS160, Rupes, Festool
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
DTS400 Festool is subliem. De blauwe Bosch schuurmachines zijn ook goed hoor (al ken ik de GGS160 zelf niet maar heb wel enkele schuurmachines uit de blauwe lijn) en de Rupes machines nooit mee gewerkt. Maar de Festools zijn echt goed. Alle waar naar zn geld; dus beste machine; Festool, beste-waar-voor-het-geld; Bl.Bosch (andere merken niet meegewogen)
Re: welke schuurmachine.....
Rupes is ook niet meer wat het geweest is......
Geef mij maar Festool,afhankelijk van de toepassing het liefst met een ronde zool.
Geef mij maar Festool,afhankelijk van de toepassing het liefst met een ronde zool.
Re: welke schuurmachine.....
Ik heb een ronde excenter van Blauwe Bosch in 150mm, geweldig ding, maar om kozijnen etc mee te schuren heb ik toch liefst een Delta machine.dre schreef:Rupes is ook niet meer wat het geweest is......
Geef mij maar Festool,afhankelijk van de toepassing het liefst met een ronde zool.
Re: welke schuurmachine.....
Vriend van me werkt bij Breur maar die begon ook al gelijk met het F-woord
Ok de DTS 400 dus
Ok de DTS 400 dus
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
Ik heb een festool dts400 en een deltex dx93 voor de driehoek werkjes. Rond; de festool rotex 150. Voor lineair werk de ls130. Verder een bl.bosch gex125 en gss280 en een aeg/mafell bandschuurbeest. Dit zijn de handgereedschappen. Heb ook nog twee stationaire machines maar die zijn eigenlijk voor metaal.
Voor mij is er dus geen 'universele' schuurmachine
Voor mij is er dus geen 'universele' schuurmachine
Re: welke schuurmachine.....
125 of 150mm? Is er allebei hoor;Henkjan schreef:Is er voor zo'n ronde zool 3M schuurpapier te krijgen?
https://www.nonpaintstore.nl/nl/non-pai ... uurpapier/
Re: welke schuurmachine.....
Festool schuurschijven zijn beter als 3M......(vind ik dan.Henkjan schreef:Is er voor zo'n ronde zool 3M schuurpapier te krijgen?
Re: welke schuurmachine.....
Voor die 150mm gebruik ik altijd van die setjes van de lidl
De delta gebruik ik altijd Bosch of Piranha voor, maar ik zie al dat als ik dat online kop ik een stuk voordeliger uit ben...
Ik ben bang dat ik toch een blauwe Bosch ga kopen, scheelt de helft met de Festool en ik heb ook nog een paar goeie freesjes nodig van CMT
je kunt het maar 1x uitgeven 
De delta gebruik ik altijd Bosch of Piranha voor, maar ik zie al dat als ik dat online kop ik een stuk voordeliger uit ben...
Ik ben bang dat ik toch een blauwe Bosch ga kopen, scheelt de helft met de Festool en ik heb ook nog een paar goeie freesjes nodig van CMT
Re: welke schuurmachine.....
Ik heb nooit een blauwe Bosch gebruikt,dus ik kan je geen mening geven.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
Kan niet fout gaan; zijn gewoon hele goede machines die Bl.Bo. Het juiste type/model kiezen is natuurlijk geheel afhankelijk van het soort werk en persoonlijke voorkeuren.aaronboumans schreef:beste-waar-voor-het-geld; Bl.Bosch (andere merken niet meegewogen)
Re: welke schuurmachine.....
Ik heb de GEX150 al jaaaren van Blauwe Bosch en dat is een heel fijn apparaat. Had er vroeger ook een accutol van maar die kon me niet bekoren, ben voor accuspul naar Makita overgestapt.
Re: welke schuurmachine.....
Makita tollen vind ik ook goed,op de de koppen na....
Deze slippen er makkelijk door.
Deze slippen er makkelijk door.
Re: welke schuurmachine.....
ander topic, maar ja die kunnen beter op de kleine machines, de grotere hebben er minder last van.dre schreef:Makita tollen vind ik ook goed,op de de koppen na....
Deze slippen er makkelijk door.
Re: welke schuurmachine.....
Die ook....
Werk er elke dag mee.
Een goede afzuiging van de machine zelf vind ik ook heel belangrijk.
Dat gaat steeds beter gelukkig.
Werk er elke dag mee.
Een goede afzuiging van de machine zelf vind ik ook heel belangrijk.
Dat gaat steeds beter gelukkig.
Re: welke schuurmachine.....
Welke hebben we het dan over? ik heb de DHP458 en die heeft een goede japanse stalen kop, niet die plastic koppen die ze nu aan de brushless modellen mee geven...dre schreef:Die ook....
Werk er elke dag mee.
Een goede afzuiging van de machine zelf vind ik ook heel belangrijk.
Dat gaat steeds beter gelukkig.
