Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Gefeliciteerd met het resultaat Aat! Mooi dat het dit keer wel gelukt is met de Arcturus buisjes. Waarom de fan, is dit echt nodig, wat wordt er zo warm? En wat is de blauwe gloed voor, neon oid?
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Het wordt toch nog redelijk warm in het kastje voornamelijk door de DC voor de gloeispanning/stroom. Heb de (stille) ventilator trouwens op iets meer dan halve spanning gezet, zodat je geen geruis hoort.Barry2001 schreef:Gefeliciteerd met het resultaat Aat! Mooi dat het dit keer wel gelukt is met de Arcturus buisjes. Waarom de fan, is dit echt nodig, wat wordt er zo warm? En wat is de blauwe gloed voor, neon oid?
De blauwe gloed is een led achter een blauw stukje perspex, inderdaad helemaal nergens voor nodig, behalve "het mooi".
Daaonder nog drie leds voor de kanaalkeuze.
groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Voor de informatie van de voor mij onbekende Arcturus, wat voor een opzet en is dit nu?
Kan hier dan ook een platendraaiert aan, of moet daar dan weer een losse trap voor komen.
En wat voor een power blok komt hier dan achter, of bestaat dat/die al?
Je kunt hier wel een aardig eindje op uitbreiden, of juist niet.
Kan hier dan ook een platendraaiert aan, of moet daar dan weer een losse trap voor komen.
En wat voor een power blok komt hier dan achter, of bestaat dat/die al?
Je kunt hier wel een aardig eindje op uitbreiden, of juist niet.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Volgens mij is het 'gewoon' een voorversterker.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
@Hannesie en Dre,
Inderdaad, gewoon een lijnversterker met ingangskeuze.
De DC voor de gloei, de buizengelijkrichting voor de hoogspanning en de uitgebreide stabilisatie schakeling nemen nogal veel plaats in. Ruimte voor een phonoversterker is er echt niet meer (heb er trouwens al een).
Wat er als eindversterker achter komt te hangen, zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=22443.
Dit was een ontwerp dat ik persé wilde bouwen, volgende projecten hoop ik qua omvang wat beperkter te houden.
groet,
Aat
Inderdaad, gewoon een lijnversterker met ingangskeuze.
De DC voor de gloei, de buizengelijkrichting voor de hoogspanning en de uitgebreide stabilisatie schakeling nemen nogal veel plaats in. Ruimte voor een phonoversterker is er echt niet meer (heb er trouwens al een).
Wat er als eindversterker achter komt te hangen, zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=22443.
Dit was een ontwerp dat ik persé wilde bouwen, volgende projecten hoop ik qua omvang wat beperkter te houden.
groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Ik lees liever:de volgende projecten ga ik voor meer powerrrrrrr. 
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Dan heb ik, gezien de moeite en volhoudendheid, het idee dat dit wel heel goede en/of lage vervormingscijfers moet of zal opleveren.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Prachtig werkstuk.
Een lust voor het oog, ik hoop dan ook dat je er lang van mag genieten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Mooi wark....
Wel een hoop glaswerk voor een Pre, maar levert uiteindelijk zijn Statiegeld wel weer op.
Wel een hoop glaswerk voor een Pre, maar levert uiteindelijk zijn Statiegeld wel weer op.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Heeft even geduurd, maar daar is 't ie dan
.
Schattig zo, smurfen in 't groen
Anne
Schattig zo, smurfen in 't groen
Anne
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Smurfen smurfen toch in een dorpje in het bos?Ah!buis schreef:Schattig zo, smurfen in 't groen![]()
Anne
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Hoeveel is je versterking met deze schakeling?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Lijkt me een prima basis om diverse eindverterkers te kunnen aansturen.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Dat is erg mooi geworden Aat
Maar dat hoog glans kan je toch zelf ook wel spuiten?
Groetjes George
Maar dat hoog glans kan je toch zelf ook wel spuiten?
Groetjes George
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Bedankt! Maar om met de bekende filosoof C. Eastwood te spreken : "a man's gotta know his limitations".Kappa7 schreef:Dat is erg mooi geworden Aat![]()
Maar dat hoog glans kan je toch zelf ook wel spuiten?
Groetjes George
groet,
Aat
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
van wat voor auto is dat ornament afgesloopt??
Kees
Kees
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Dat is dan wel een heel erg platgeslagen Mini.
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Gewoon een fantasie embleem gekocht op Ebay.audiomanics schreef:van wat voor auto is dat ornament afgesloopt??
Kees
groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Nog een nagekomen berichtje:
De versterking is geheel afhankelijk van de buiseigenschappen. Wilde dus wat simpele grafiekjes maken van het Ia/Va veld in de buurt van het werkpunt van de te gebruiken buizen.
Kwam er achter dat ik geen voeding meer had voor de gloeispanning. Fluks een (wat grondstoffelijk) printje gemaakt en bestukt met onderdelen die ik in huis had.
Kan nu aan de gang! groet,
Aat
De versterking is geheel afhankelijk van de buiseigenschappen. Wilde dus wat simpele grafiekjes maken van het Ia/Va veld in de buurt van het werkpunt van de te gebruiken buizen.
Kwam er achter dat ik geen voeding meer had voor de gloeispanning. Fluks een (wat grondstoffelijk) printje gemaakt en bestukt met onderdelen die ik in huis had.
Kan nu aan de gang! groet,
Aat
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Ziet 'r toch mooi ruim uit
Achter die dikke elco zit zeker nog een diode verstopt ?
Anne
Achter die dikke elco zit zeker nog een diode verstopt ?
Anne
Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Nee hoor, de uitgangsspanning en de capaciteit zijn beperkt, dus niet echt nodig.Ah!buis schreef:
Achter die dikke elco zit zeker nog een diode verstopt ?
Anne
groet,
Aat
