welke schuurmachine.....
Moderator: Beheerdersteam
Re: welke schuurmachine.....
Ik schuur ook heel veel met de hand,maar echt heel fijn schuren gaat met een machine echt veel mooier.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
ik heb 8 schuurmachines; een Fes dx93 voor het grove schuren in de hoeken etc; de Fes dts400eq voor fijn hoekschuurwerk en kleinere oppervlaktes Bo gex125a voor middelgrof werk op grotere oppervlaktes; Bo gss280 voor vlakwerk op grotere opp. en de Fes ro150e voor erg grof en middel werk op grote opp. en de Fes ras115.04 voor zeer grof werk op kleinere opp.
En dan nog een aeg hbsz110 band voor zeer heftig werk en een kleinere bosch bandschuur(staat geen type meer op). Allemaal hele goede machines.
Wat wil ik ermee zeggen? Dat ik een hekel heb aan langdurig handschuurwerk
en dat bijna elk type schuurwerk een andere machine vraagt.(er is natuurlijk wel overlap in gebruik)
En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende schuurpapieren/schuurnetten/schuurzolen/toerentallen en de te schuren materialen. Alles is mogelijk maar vraagt enige ervaring.
Schuren is bijna een wetenschap op zich....vraag een vakman/vrouw als je onzeker bent over een keus.
Overigens denk ik niet dat flex rupes en festool de zelfde machines voeren maar alle fabrikanten kijken natuurlijk heel erg goed naar elkaar. De verschillen zitten vaak in de kwaliteit van de materialen en onderdelen en niet zozeer in de ontwerpen
En dan nog een aeg hbsz110 band voor zeer heftig werk en een kleinere bosch bandschuur(staat geen type meer op). Allemaal hele goede machines.
Wat wil ik ermee zeggen? Dat ik een hekel heb aan langdurig handschuurwerk
En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende schuurpapieren/schuurnetten/schuurzolen/toerentallen en de te schuren materialen. Alles is mogelijk maar vraagt enige ervaring.
Schuren is bijna een wetenschap op zich....vraag een vakman/vrouw als je onzeker bent over een keus.
Overigens denk ik niet dat flex rupes en festool de zelfde machines voeren maar alle fabrikanten kijken natuurlijk heel erg goed naar elkaar. De verschillen zitten vaak in de kwaliteit van de materialen en onderdelen en niet zozeer in de ontwerpen
Laatst gewijzigd door aaronboumans op za 04 jul 2015, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: welke schuurmachine.....
Daarom is het ook zo lastig om een zo universeel mogelijke machine te vinden. 
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
Als ik 1 ding geleerd heb is dat niet zoiets bestaat als een 'universele' machine. Er zijn wel betere machines die een redelijk bandbreedte hebben in hun gebruik in combinatie met de juiste verbruiksmaterialendre schreef:Daarom is het ook zo lastig om een zo universeel mogelijke machine te vinden.
Re: welke schuurmachine.....
Ik weet het!
De Rotex is een heel mooi ding,die zou i.c.m. de ets 125 een flink breed bereik kunnen hebben.
De Rotex is een heel mooi ding,die zou i.c.m. de ets 125 een flink breed bereik kunnen hebben.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
Ik heb die ets niet maar de gex maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Alhoewel ik ook wel wat zie in ro90 als een kleine universele machine...dre schreef:Ik weet het!![]()
De Rotex is een heel mooi ding,die zou i.c.m. de ets 125 een flink breed bereik kunnen hebben.
Re: welke schuurmachine.....
De 90mm vind ik dan weer wat onhandig in gebruik.
Zeker met fijn schuren heb ik graag wat meer balans in de machine.
Trouwens de tse 125 is vandaag besteld.
Zeker met fijn schuren heb ik graag wat meer balans in de machine.
Trouwens de tse 125 is vandaag besteld.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: welke schuurmachine.....
"ROTEX RO 90 DX – zelfs vier machines in één:
grof schuren, fijn schuren, polijsten en in hoeken schuren"
Ik hoor alleen maar goede verhalen over deze machine, nog geen eigen ervaring, maar nogmaals; een echte uni-machine bestaat niet.
)
grof schuren, fijn schuren, polijsten en in hoeken schuren"
Ik hoor alleen maar goede verhalen over deze machine, nog geen eigen ervaring, maar nogmaals; een echte uni-machine bestaat niet.
Gratulation zu Ihrer neuen Exzenterschleifer (ofzoiets...dre schreef:Trouwens de tse 125 is vandaag besteld.
Re: welke schuurmachine.....
Nou hij is binnen!
Lekker stil,nu nog even wachten tot ie in actie kan komen.
Lekker stil,nu nog even wachten tot ie in actie kan komen.
Re: welke schuurmachine.....
Had ik toch gelijk.
ray5150 schreef:Ik denk dat het uiteindelijk een Festo(ol) wordt.
Re: welke schuurmachine.....
Terwijl de rest van de wereld door gaat?
Dat zegt de man die nog geen smartphone heeft.
Dat zegt de man die nog geen smartphone heeft.
Re: welke schuurmachine.....
Kost alleen maar geld EN tijd. Alleen voor het werk heb je er wat aandre schreef:Dat zegt de man die nog geen smartphone heeft.
Re: welke schuurmachine.....
Inderdaad,ik word een beetje moe van al die afwezige figuren.
Overal,maar dan ook overal hangt dat ding voor hun snuit.
Ik ga wel schuren.
Overal,maar dan ook overal hangt dat ding voor hun snuit.
Ik ga wel schuren.
Re: welke schuurmachine.....
Nee,daar heb ik trouwens vanmorgen de spullen van gekregen.
Nee,de Dayton speakers.
Gelukkig heeft er weer eentje met siliconenspray staan wapperen op mijn werk,dus ik kan zeker weer gaan schuren.
Maar voorlopig gebeurd er helemaal niet:een paar gekneusde ribben houden me wel even aan de kant.
Nee,de Dayton speakers.
Gelukkig heeft er weer eentje met siliconenspray staan wapperen op mijn werk,dus ik kan zeker weer gaan schuren.
Maar voorlopig gebeurd er helemaal niet:een paar gekneusde ribben houden me wel even aan de kant.
Re: welke schuurmachine.....
Die waren uit mijn zak gevallen.......
En toen kwam mijn voorwiel in de stoeprand......
Gevalletje van op blijven letten.
En toen kwam mijn voorwiel in de stoeprand......
Gevalletje van op blijven letten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: welke schuurmachine.....
Dus het pijtje viel uit je zak, prikte je voorband lek waardoor je de macht over het stuur verloor en vol de stoeprand raakte? 
