Nu wel.ds23man schreef:Nog steeds geen 140
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ben nu toch echt benieuwd naar de Suzy-Wong effecten!!
Wij schrijven de tijd wel vol. Maar ff serieus, zit er voor dat geld niet eens een tube bisonkit bij? Ik zie een markt voor zelfklevende Suzywongs.Walt schreef:Ik moet eerst lijm halen, jullie kunnen best wel even wachten toch?
Weet je wel zeker dat het trouwens niet door de lijm komt? Zo'n verdovend dampje doet ook wat met je.
Kun je er bij bestellen. Is ook speciaal behandeld.markbakk schreef:Wij schrijven de tijd wel vol. Maar ff serieus, zit er voor dat geld niet eens een tube bisonkit bij?Walt schreef:Ik moet eerst lijm halen, jullie kunnen best wel even wachten toch?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Gemodificeerd beenderlijm van 10.000 jaar oude Inca's zeker?
De website ligt er uit; blijkbaar hebben de kurkjes een negatieve invloed op de servers.Walt schreef:Er is weer een leuke tweak op de markt gekomen, de beruchte kurkplaatjes met behandelde koolstof ertussen, gebaseerd op Van der Heide / gehakt:
http://www.suzy-wong.com/
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat krijg je als je ze op de ventilatoren plakt.
Of toch Voodoo ? 
Naar verluidt zijn die orgastisch van aardleonidas schreef:Ben nu toch echt benieuwd naar de Suzy-Wong effecten!!
Suzie Wong was het hoertje in de film "The World of Suzie Wong".
Inderdaad een plakkerig geheel, of het goed is voor je oren?
Of was het wat anders waar je doof van werd?
Of was het wat anders waar je doof van werd?
Is dit een serieus topic?
Co
Co
Voor mij wel! Ik heb trouwens toch nog wat lijm gevonden en de kurkjes zitten inmiddels in de filters... Maar de TV staat aan dus luisteren is er niet bij helaas...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Vandaar de worst.Pjotr schreef:Naar verluidt zijn die orgastisch van aardleonidas schreef:Ben nu toch echt benieuwd naar de Suzy-Wong effecten!!
Suzie Wong was het hoertje in de film "The World of Suzie Wong".
Doet die 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77 het nu eigenlijk al naar behoren zonder al die tierelantijntjes? Dat is mij na 140 pagina's nog niet duidelijk geworden....
Hallo Peter,
Ik had het al eens eerder getypt, beste speaker EVER!

(Klankmatig zéér vergelijkbaar met de Daudio W1 en het Daudio vlakke baffle prototype met de AT woofers)
Ik had het al eens eerder getypt, beste speaker EVER!
(Klankmatig zéér vergelijkbaar met de Daudio W1 en het Daudio vlakke baffle prototype met de AT woofers)
Over de cinch ingangen plakken geeft het meest merkbare resultaat.cve schreef:De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk en resoluut: plaats ze op de plek waar het er toe doet. Plak ze dus op je oren, even aankloppen met een houten hamer.
Co, wel goed maar niet gek.
Aad
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
mss kan Walt er een showcase topic voor maken?Pjotr schreef:Doet die 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77 het nu eigenlijk al naar behoren zonder al die tierelantijntjes? Dat is mij na 140 pagina's nog niet duidelijk geworden....
klik
- bas focal m180
- Contacteer:
Ja een goed idee .Henkjan schreef:mss kan Walt er een showcase topic voor maken?Pjotr schreef:Doet die 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77 het nu eigenlijk al naar behoren zonder al die tierelantijntjes? Dat is mij na 140 pagina's nog niet duidelijk geworden....
klik
Ik voel dat Walt de plaatjes wel in zijn systeem gaat behouden.
Ga nu niet verkondigen dat ik het mis heb want ik voel het.
Zie ik het nu goed, Suzy Wong made in Nl
Ik vind de bubblebee plaatjes mooier.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik maak ze in opdracht. Leuke bijverdienste. Daar financier ik dan mijn projecten weer mee.bas focal m180 schreef:Zie ik het nu goed, Suzy Wong made in Nl![]()
De kurkjes zitten vastgelijmd, alleen als ze een verslechtering van het geluid zouden brengen dan zal ik ze weghalen, anders blijven ze sowieso zitten.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Na het probleem met de loslopende schroeven van het aluminium profiel te hebben opgelost (profiel aan MDF vastlijmen) deed zich een volgend probleem voor: na verloop van tijd liepen de schroeven van de AT10C77 woofers los. Steeds weer opnieuw vastdraaien is voor mij geen optie.
Vandaag de botte bijl oplossing. De units zitten nu vast met M6x60 zwarte inbusbouten 12.9 kwaliteit in M6 inslagmoeren volledig door de 45mm dikke baffle. Vastgezet d.m.v. een inbus sleutel verlengt met een stukje pijp. Dit zal niet meer loslopen verwacht ik!
De gaten in de korf van de AT10C77 waren ook iets van 6mm dus die heb ik ook wat moeten opboren!
In ieder geval als tip voor mensen die iets vergelijkbaar gaan bouwen. gebruik maar gelijk inslagmoeren i.p.v. met korte schroefjes te gaan klooien.
Hieronder ter vergelijk de 25mm lange luidspreker schroef versus de M6x60 bout:
Groetjes Walter
Vandaag de botte bijl oplossing. De units zitten nu vast met M6x60 zwarte inbusbouten 12.9 kwaliteit in M6 inslagmoeren volledig door de 45mm dikke baffle. Vastgezet d.m.v. een inbus sleutel verlengt met een stukje pijp. Dit zal niet meer loslopen verwacht ik!
De gaten in de korf van de AT10C77 waren ook iets van 6mm dus die heb ik ook wat moeten opboren!
In ieder geval als tip voor mensen die iets vergelijkbaar gaan bouwen. gebruik maar gelijk inslagmoeren i.p.v. met korte schroefjes te gaan klooien.
Hieronder ter vergelijk de 25mm lange luidspreker schroef versus de M6x60 bout:
Groetjes Walter
Kokkelink geweest ?
Met diezelfde bouten zit het front van mijn Pass ook vast.
Wel zonde, je had de inslag moeren ook tijdens de bouw van de baffles kunnen wegwerken, dan had je er niks meer van gezien.
Met diezelfde bouten zit het front van mijn Pass ook vast.
Wel zonde, je had de inslag moeren ook tijdens de bouw van de baffles kunnen wegwerken, dan had je er niks meer van gezien.
Hallo Ray,
Nee, gewoon aan de overkant van de straat bij Romijn.
Ik had zelf niet verwacht dat die schroeven niet goed zouden gaan werken. In de oude baffle's zaten namelijk dezelfde schroeven en toen liepen ze niet los. Het is denk ik een combinatie van aanwezige trilling, diameter van het voorboren en de houtsoort. De eerste 12mm is hier die hardhouten latjes, wellicht is dat niet optimaal om in te schroeven.
Inslagmoeren en lange bouten zijn sowieso technisch een stuk fraaiere oplossing dan schroeven. Hoe langer de bout en hoe hoger de voorspanning, des te moeilijker zal de bout gaan loslopen.
Groetjes Walter
Nee, gewoon aan de overkant van de straat bij Romijn.
Ik had zelf niet verwacht dat die schroeven niet goed zouden gaan werken. In de oude baffle's zaten namelijk dezelfde schroeven en toen liepen ze niet los. Het is denk ik een combinatie van aanwezige trilling, diameter van het voorboren en de houtsoort. De eerste 12mm is hier die hardhouten latjes, wellicht is dat niet optimaal om in te schroeven.
Inslagmoeren en lange bouten zijn sowieso technisch een stuk fraaiere oplossing dan schroeven. Hoe langer de bout en hoe hoger de voorspanning, des te moeilijker zal de bout gaan loslopen.
Groetjes Walter
Ik denk dat het mdf eerder het probleem is. MDF is eigenlijk veredeld karton.
Om die reden gebruik ik bij voorkeur multiplex als baffle, eventueel voorzien van een toplaag van MDF.