3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
Walt, doe t met een extra stel spoelen en probeer t zo op te zetten dat je snel kan wisselen, en hou dan een een luistersessie om te vergelijken.
Nee, dat kan natuurlijk weer niet want het moet allemaal inspelen en wennen aan de plek waarop het gemonteerd is...
Walt

Bericht door Walt »

Correct Ray!

Groetjes Walter
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dat wordt lastig idd, want dan moet Walt z'n set gelijk laten al die tijd :bakkie:
Walt

Bericht door Walt »

Het filter is al in tijden niet meer aangepast. De Duelund weerstanden zijn nu lekker ingespeeld. De laatste tweaks zijn geweest silver/gold draad voor de middentoner en de Bybee plaatjes. Klankmatig hebben de nieuwe baffle's ook wel een hoop goed gedaan.

Groetjes Walter
markbakk

Bericht door markbakk »

Leobus schreef:
Kijk, zo doe je dat.
Als je iets niet gelooft, ga je het testen. Als je dan een afwijkend resultaat vindt, kun je gefundeerd commentaar leveren.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Nou belanden we nog in de wetenschapsfilosofie. Gaan we Popper ook aanhalen... Zelfs inductie gaat uit van (reproduceerbare) metingen, niet van geloof. Iedereen mag geloven wat hij of zij wil.
Leobus

Bericht door Leobus »

markbakk schreef:
Leobus schreef:
Kijk, zo doe je dat.
Als je iets niet gelooft, ga je het testen. Als je dan een afwijkend resultaat vindt, kun je gefundeerd commentaar leveren.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Nou belanden we nog in de wetenschapsfilosofie. Gaan we Popper ook aanhalen... Zelfs inductie gaat uit van (reproduceerbare) metingen, niet van geloof. Iedereen mag geloven wat hij of zij wil.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens heb aangegeven dat er wetenschappelijk bewijs is dat de plaatjes werken. Ik heb aangegeven wat mijn ervaringen zijn. Die zijn positief, net als de ervaringen van alle andere proefpersonen. Dat de meetmethode, namelijk luisteren, niet wetenschappelijk is, weet ik ook wel.
Wat mij vooral stoort is dat velen hier een mening hebben op basis van ......., ja wat eigenlijk? Hun -per definitie beperkte- theoretische kennis? Daar zijn in het verleden wel meer mensen mee in de fout gegaan.
Dan zie ik toch liever dat iemand er een aanschaft en dan zijn conclusies trekt. Positief, dan wel negatief.

Groet,

Leobus
cve

Bericht door cve »

Wat is dan de theoretische onderbouwing van de werking?

Co
Leobus

Bericht door Leobus »

cve schreef:
Wat is dan de theoretische onderbouwing van de werking?

Co
Die ken ik niet. En is er misschien niet eens.
Maar wat is de theoretische onderbouwing van het niet werken?
Die is er ook/zeker? niet.
Blijft het meerdere malen waarnemen versus het niet willen waarnemen.

Groet,

Leobus
Laatst gewijzigd door Leobus op ma 22 jun 2015, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Leobus schreef:
Wat mij vooral stoort is dat velen hier een mening hebben op basis van ......., ja wat eigenlijk? Hun -per definitie beperkte- theoretische kennis? Daar zijn in het verleden wel meer mensen mee in de fout gegaan.
Dan zie ik toch liever dat iemand er een aanschaft en dan zijn conclusies trekt. Positief, dan wel negatief.

Groet,

Leobus
Naast dat dit een generalisatie is geldt dit net zo hard voor het kamp 'gelovigen'.
Of denk je dat de aanbieders van dit soort kwakzalverij producten het wetenschappelijk onderzocht hebben?
Die baseren zich gewoon op een mening en pakken het vervolgens in een mooi verhaaltje dat uit wetenschappelijk wartaal bestaat.
Zolang het maar geloofwaardig overkomt.

Dat er verder een verschil hoorbaar/merkbaar is geloof ik heus!
Maar het is wel opvallend dat met dit soort zaken de psyche van de mens zelf maar al te vaak buiten beschouwing wordt gelaten.
Autosuggestie kan ontzettend krachtig zijn, zo sterk dat mensen die een placebo medicijn krijgen toegediend ook een verbetering merken.
Een extreem voorbeeld is misschien nog wel iemand die (al dan niet gedeeltelijk) verlamd is omdat hij of zij daarvan overtuigd is dat het echt zo is, terwijl er fysisch gezien niets mankeert.

Wat betreft waarneming is dit nog een mooi voorbeeld hoe wij onszelf kunnen foppen:
The McGurk Effect
Toegegeven, dat heeft meer te maken met het samenspel tussen visuele en auditieve prikkels.
Maar ik wil daarmee aangeven dat dit een van de factoren is waardoor onze waarneming als mens zijnde niet betrouwbaar is.
Leobus

Bericht door Leobus »

Beste Chris,

De makers van dit product komen helemaal niet met theoretische wartaal.
Ze zeggen gewoon helemaal niks. De wartaal komt van mensen die zo nodig iets willen verklaren.
Dat de werking autosuggestie kan zijn, weet ik ook wel. Ik betwijfel dat echter wel en geniet er gewoon van. Het is wel vreemd dat zo veel mensen de werking ervaren. En daar zitten ook nuchtere techneuten bij met zeer veel ervaring in de audiowereld.

Groet,

Leobus
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dan blijft dan wel de verhouding productiekosten/materiaal en de verkoopprijs voor mij een dubieus karakter houden.

Als je € 180 moet betalen voor iets waar ik niet kan inschatten hoe werkelijk geproduceerd is, c.q. waardebepaling, en op mij dan overkomt als zwaar over prijst.

Een logo ergens op plakken en het is ineens meer waard?
markbakk

Bericht door markbakk »

Dat kurk werkt juist omdat het €180,- kost. Het berust op cognitieve dissonantie, geloof ik. :-"
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Cognitieve resonantie Mark. :lol:
Leobus

Bericht door Leobus »

markbakk schreef:
Dat kurk werkt juist omdat het €180,- kost. Het berust op cognitieve dissonantie, geloof ik. :-"
Hoe vreemd dat ik de effecten al waarnam toen ik ze gratis ter beoordeling kreeg en ook nog niet wist wat ze zouden gaan kosten. Ik mocht ze overigens gewoon houden na de testperiode, dus met geldelijke waarde heeft het voor mij niet van doen.
Verder ga ik stoppen met deze discussie, want ik heb geen zin om telkens op de veelvoud van reacties te reageren.

Groet,

Leobus
Chris_T

Bericht door Chris_T »

Leobus schreef:
De makers van dit product komen helemaal niet met theoretische wartaal.
Ze zeggen gewoon helemaal niks. De wartaal komt van mensen die zo nodig iets willen verklaren.
Op de site van Suzy Wong wordt wel een basale eigenzinnige verklaring gegeven:

In keeping with Feng Shui, Suzy Wong seeks a natural flow of positive Qi, flowing like the (Feng). Where Qi meets water (Shui) it may congeal. As a rule, information handling equipment is designed outside of such considerations. Audio and audiovisual applications serve as typical examples. The advanced carbon fiber technology incorporated within the Suzy Wong products aims to circumvent such limitations. In this way, Suzy Wong complements Western technology with Eastern knowledge.

Tja, afgezien van dat kurk niet bestaat uit koolstofvezels is er wel sprake van uitleg aan de hand van een pseudowetenschap (oosterse geneeskunde).
Wel erg karig als er zoveel intensief onderzoek naar gedaan is..
Leobus schreef:
Dat de werking autosuggestie kan zijn, weet ik ook wel. Ik betwijfel dat echter wel en geniet er gewoon van. Het is wel vreemd dat zo veel mensen de werking ervaren. En daar zitten ook nuchtere techneuten bij met zeer veel ervaring in de audiowereld.

Groet,

Leobus
Super dat je er gewoon van geniet. Waar het uiteindelijk om draait is de beleving.
Mijn reactie is ook niet bedoeld om iemand van zijn of haar geloof te beroven, maar om de horizon te verbreden voor de twijfelaar die bijv. een keuze moet maken tussen betere drivers of deze onbewezen add-on producten.

Bij Bybee doen ze trouwens iets meer moeite en gooien zet het op traditionele wetenschap:

Bybee Technologies has developed a product that is energized by a surrounding energy field. Once energized, our product resonates at the same frequency as the C13 atom. Consequently, this creates a magnetic field of force effect. In this magnetic field, the polarity of all electrons and protons are altered, affecting their oscillation by making them more aligned with each other. This reaction creates an affect that makes the transfer or sharing of electrons between atoms more streamline and efficient; and air molecules less resistant.

Protonen en electronen die in elkaar omgezet worden? Volgens mij kan je met zo'n ontdekking de nobelprijs winnen.
Luchtmoluculen minder weerstand.... Wat minder weerstand? Zijn ze soms stout geweest en gehoorzamen ze nu wel? Of hebben ze nu opeens last van luchtweerstand.

Naja, laat ik het maar op houden dat ik meer vertrouwen heb in WC-eend. :-&
Laatst gewijzigd door Chris_T op ma 22 jun 2015, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
markbakk

Bericht door markbakk »

[BLOND mode]
"De Corks! dienen geplaatst worden op de plek waar het er het meest toe doet. Dat is in de magneetvelden in de audioapparatuur. Luidsprekers, spoelen in de scheidingsfilters en transformatoren zijn de belangrijkste plaatsen.
Het product wordt op één van de hieronder omschreven plaatsen gelijmd. De lijm wordt aangebracht op de kant waar het merkteken niet staat, het merkteken blijft dus in het zicht."
Luister eens beste vrienden: als er geen wetenschappelijke verklaring is, maakt het ook niet uit waar je die kurkplaten plakt. Op de conussen van je AT-units, over je Mundorf of op je oorschelpen van mijn part. Men claimt bij SW echter dat het er wel toe doet. Dus er is zoiets als een (pseudo)wetenschappelijke verklaring. Of een Geloof (ook prima wat mij betreft). Maar hou toch eens op met Bekeren! En kom niet met die onzin van dat je het ook eens moet proberen...
[BLOND mode off]
en nu maar hopen dat niemand zich op zijn %#^+£$ getrapt voelt...
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Chris_T schreef:
In this magnetic field, the polarity of all electrons and protons are altered,

Protonen en electronen die in elkaar omgezet worden? Volgens mij kan je met zo'n ontdekking de nobelprijs winnen.
Hier wordt in feite gezegd dat protonen negatief en electronen positief worden, tenzij ik te binair denk en er tussenvormen bestaan. :think:
Dat betekent dat er sprake is van de creatie van antimaterie. :goeie:

Dat is nog eens een energiebron. :yeah: :yeah:
markbakk

Bericht door markbakk »

Hup, naar de zandbak jullie!
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

markbakk schreef:
Hup, naar de zandbak jullie!
Zeg ik iets onwetenschappelijks dan?
markbakk

Bericht door markbakk »

Nee hoor. Ik ook niet wanneer ik stel dat je, wanneer je die dingen als bierviltje gebruikt en dat flink volhoudt, je zeker verschil gaat horen. :twisted:
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

markbakk schreef:
Nee hoor. Ik ook niet wanneer ik stel dat je, wanneer je die dingen als bierviltje gebruikt en dat flink volhoudt, je zeker verschil gaat horen. :twisted:
horen proeven :proost:
markbakk

Bericht door markbakk »

Dure crackers!
Maar ff serieus, laten we dit topic verder niet vervuilen.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Vervuilen?

Dit draadje is vanaf het begin al een zandbak avant la lettre.......
ray5150

Bericht door ray5150 »

Het is allemaal de schuld van de TS, die begon erover. :lol:
Moet me nogal een systeem worden...
Bye-bye's, Ring des Nibelungen, Chinese kurk, what's next ? :-$
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Biologische kippenstront....
Gesloten