Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
kan het het trouwens niet met een 1N4148
- pvanlingen
10pF
XC bij 20000Hz = +/- 800.000 Ohm, en dat is dan de lek over de dioden waarmee 4,7uF elco wordt geladen.
Kan toch niet zo veel uitmaken.
XC bij 20000Hz = +/- 800.000 Ohm, en dat is dan de lek over de dioden waarmee 4,7uF elco wordt geladen.
Kan toch niet zo veel uitmaken.
Zit toch iets ingewikkelder. Deze discussie hebben we een paar pagina's ook al ergens gehad. Het gaat er om dat de uitgang van de opamp om 2x (V_d + V_signaal) staat te schakelen en dat wil je liefst zo snel mogelijk voor een betrouwbaar resultaat. Bij kleine uitslag is die 2x Vd erg groot t.o.v. de signaalspanning.
Verbeterde layout voor de VU meter, veel kleiner dan dit ga ik hem niet krijgen (6x6 centimeter):
Alleen heb je nu een belabberde ground lay-out. C10 moet zo kort mogelijk over de voedingspinnen van IC3 staan. Je vorige lay-out was een stuk beter.
Mmm, ik zie ook dat er nog een fout zit onder IC1....
Nog even wat dingen aanpassen.
Nog even wat dingen aanpassen.
Het staat me bij dat er IC voetjes te koop waren met een geïntegreerd "onstorings" Ctje.
Korter kan het dan niet.
groet,
Aat
Korter kan het dan niet.
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Of even tussen de pinnen aan de componentenzijde bakken.
Ook ong. 6x6 en GEEN draadbrug !
Anne
Anne
En dat alles om een 2 weerstandje van een een cent te besparen
Penny wise and pound foolish!
Het gaat er natuurlijk ook om dat het massavlak overal zoveel mogelijk doorloopt EN zoveel mogelijk overal verbinding maakt. Ray zijn eerste lay-out was gewoon een stuk netter.
Het gaat er natuurlijk ook om dat het massavlak overal zoveel mogelijk doorloopt EN zoveel mogelijk overal verbinding maakt. Ray zijn eerste lay-out was gewoon een stuk netter.
Geldt dat ook voor centen en euro's ?Pjotr schreef:En dat alles om een 2 weerstandje van een een cent te besparenPenny wise and pound foolish!
Anne
ZeurkousAh!buis schreef:Geldt dat ook voor centen en euro's ?Pjotr schreef:En dat alles om een 2 weerstandje van een een cent te besparenPenny wise and pound foolish!
Het gaat er natuurlijk ook om dat het massavlak overal zoveel mogelijk doorloopt EN zoveel mogelijk overal verbinding maakt. Ray zijn eerste lay-out was gewoon een stuk netter.![]()
![]()
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Jongens, het is maar een metersturing.........
MAAR !ds23man schreef:Jongens, het is maar een metersturing.........
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Als die naalden maar een beetje heen en weer wapperen toch? Of moeten we nu ook al gemodificeerd koolstof op de naalden smeren?
Yep, en kurken plaatjes op de achterkant, geeft meer flow aan de backlight. 
Klopt, ik ken ze.AatV schreef:Het staat me bij dat er IC voetjes te koop waren met een geïntegreerd "onstorings" Ctje.
Korter kan het dan niet.
Heb ze alleen nog nooit bij een webshop gezien, zelfs niet op Ebay.
En die toko is nou net een no-go voor mij. 
Die site...verschrikkelijk.
De laatste keer dat ik daar iets bestelde moest je nog een bestelkaartje uit de catalogus opsturen.
Dat wil ik graag zo houden...
De laatste keer dat ik daar iets bestelde moest je nog een bestelkaartje uit de catalogus opsturen.
Deze ook niet...Ah!buis schreef:Ook ong. 6x6 en GEEN draadbrug !![]()
![]()
Is dit meer wat jij bedoelt, Peter ?
Zo hebben we allemaal wel iets raars.ray5150 schreef:Die site...verschrikkelijk.
Zo, da's mooi geluktray5150 schreef:Deze ook niet...Ah!buis schreef:Ook ong. 6x6 en GEEN draadbrug !![]()
![]()
![]()
![]()
Is dit meer wat jij bedoelt, Peter ?
Je hebt C5 erop gelaten zie ik, met die andere C's er vlak naast hoeft dat niet.Zou wel C4 en C6 verwisselen.Vanaf C4>10µF wordt een diode over de stab.IC aanbevolen.En die C hoeft niet zo dik.
De (enige !) massaverbinding tussen X3 en X5 is wat magertjes uitgevallen (is wel plaats voor meer) maar met het beetje stroom erdoor zal het wel niet hinderen.
Anne
PS waarom zit C10 overdwars ? Gedraaid kunnen de twee weerstanden wat opschuiven, meer plaats voor koper langs het gat.