Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6ND430

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Gerrit schreef:
Siempie schreef:
Hoe moet ik dit opvatten?? :?:
Klinkt niet echt positief, of vat ik dat verkeerd op?
als je mij misschien zou kunnen UITLEGGEN of mee zou willen denken hoe het beter kan, dan zou ik je daar dankbaar voor zijn, is dit ook niet een beetje de opzet van dit forum??

Elkaar te helpen \:D/ :)
Ik probeer het een beetje voorzichtig te zeggen, maar het loopt welk erg op allemaal. Wat ik probeer te zeggen is dat je waarschijnlijk een maand nodig hebt gehad om aan de balans te wennen. Let wel, dit is op basis van deze twee metingen. Alleen met een meting van de luidspreker als geheel valt er echt iets zinnigs te zeggen. Het feit dat je er aan went is een aanduiding dat het waarschijnlijk puur de balans is en dat er niet iets echt mis is want anders zou je er niet aan kunnen wennen.
Het is helaas een eind uit de buurt maar als je de moeite neemt deze kant uit te komen wil ik ze best wel doormeten, met een DSP filteren en actief aansturen. Dan kun je zien hoe zoiets gaat en wat daarmee te bereiken is.

Gerrit
Ah ik snap het nu! :)
Zeer bedankt voor het aanbod Gerrit, Maastricht is inderdaad wel ver maar ook erg mooi :goedzo:

Ik ga mij voorlopig concentreren op passief filteren.
Ik ga me maar gewoon door de Arta manual heen worstelen.. vond het er tot nu toe erg moeilijk uitzien allemaal maar heb laatst mijn wiskunde tot een redelijk nivo gekregen (Havo B) dus misschien maak ik nu meer kans..

Bedankt voor het aanbod nogmaals! wordt zeer gewaardeerd!! :goedzo:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Nou heb ik toch weer eens iets aan de Z stands van de windowlickers gedaan.

Ik heb ze verdikt zodat ze echt stevig zijn nu (2x18mm multiplex verlijmd) en met een mooi plataan houten zijkant verblijdt, dat plataan heeft een soort tijgermotiefje, leuke inmiddels inheemse houtsoort.


De stands moeten nu alleen nog geschilderd worden en de plataan rand gelakt, dan zijn die ook eindelijk eens af, want...

Eerdaags wil ik dan eindelijk eens aan een nieuw project beginnen!!

Yes, heb er weer zin in :)
Bijlagen
20150616_144823-1200x2133.jpg
20150616_170328-1920x1080.jpg
20150616_170126-1200x2133.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door dre »

Goed bezig weer!

Wat zijn de plannen? :sure:
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

He dre,

Eerst maar eens een speaker bouwen van de accuton woofers die ik van jou ooit gekocht heb en van de vintage accuton tweeters die ik ooit van Walt gekocht heb, gaat er eindelijk van komen!!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Walt »

Klinkt goed, die Accuton C11 tweeters zijn echt zeer fraai!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door dre »

van mij heb je ook tweeters gekocht. :mrgreen:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door Martijn M »

Blijft een heel gaaf design!
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

dre schreef:
van mij heb je ook tweeters gekocht. :mrgreen:
Ssjjjjt,

Straks weet iedereen nog dat er een 2de zoals dre rondloopt...
Heb ook nog die alpairs...
Niet doorvertellen he...
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Martijn M schreef:
Blijft een heel gaaf design!
Thanks Martijn!

Klinkt ook heel lekker hoor, behoorlijk dynamisch, het zijn best enthiousiaste beesies..

Maar wil een andere sound nu weer eens, dus ga weer eens voor een dometweeter, de c11 idd.
Ik heb al een nieuw ontwerp klaar en alle stoppen gaan los:) !
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Walt schreef:
Klinkt goed, die Accuton C11 tweeters zijn echt zeer fraai!

Ik ben er ook heel benieuwd naar, kan niet wachten eigenlijk maar ga het zeker niet afraffelen, het streven is toch weer een stapje verder dan de windowlickers :)
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Goed beste mensen, alvast een sneek peak van de nieuwe speakers !!
Ik ga een volledig bouwverslag plaatsen en verwacht uiteraard de nodige (goedbedoelde) kritiek en aanmoediging want het wordt een pittige, mijn creativiteit gaat even echt aangesproken worden...
Bijlagen
20150618_224215.jpg
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

Alles wordt rond!!
Basisvorm is als een perzisch vaasje.
Houtdraai technieken en buig/stoom technieken ga ik hier bij toepassen.

Poten ga ik laten maken, vol RVS, en dan stoffeer ik ze gedeeltelijk met groene wollen ribstof, gewatteerd.

Mijn 'speakerbouw merknaam' wordt Luter en deze speakers gaan de Luter Chick heten, Chick omdat ik toen ik het uitgedacht en getekend had zag dat het net een kuiken is!!
Haha.

Het paars voorop is de Luter naam en geen vieze vlek ;)

Op de rechtertekening zie je de AMT die ik ook nog heb (houd je mond dre!!) Maar het word de C11 en de C-weet ik even niet meer- als woofer.
Een accuton speakertje dus, over de afstemming ben ik nog niet uit.
Wil ze beschaafd hebben klinken met bassen, ik houd niet van te veel boemskieboemskie..
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door dre »

Da's een flink klusje als ik het zo zie! 8)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door John P »

Volgens mij weet ik al waar jij de inspiratie vandaan hebt:
Kuiken.jpg
edit: ik lees nu pas dat jij dat ook al gezien had.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28476
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door hannesie »

De Luter doet mij dan gelijk weer denken aan de gitaar speler maar ook bouwers, hier dan in Dordrecht.

Zij was in beeld op de Koningsdag met een viool als instrument wat werd aangeboden op de TV.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

hannesie schreef:
De Luter doet mij dan gelijk weer denken aan de gitaar speler maar ook bouwers, hier dan in Dordrecht.

Zij was in beeld op de Koningsdag met een viool als instrument wat werd aangeboden op de TV.

Dat klopt helemaal, ik ben zelf ook een luthier ;)

Ik bouw luiten.
Gebruikersavatar
simsalabim
Berichten: 388
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 12:39
Locatie: Hillegom

Re: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6N

Bericht door simsalabim »

John P schreef:
Volgens mij weet ik al waar jij de inspiratie vandaan hebt:
Kuiken.jpg
edit: ik lees nu pas dat jij dat ook al gezien had.
Inderdaad, en het grappige was dat ik het echt pas zag nadat ik het ontwerp klaar had, een chick(ie) haha

Hoe dan ook, ik vind m goed genoeg om eens even flink de handen voor uit de mouwen te steken!

In Juli is er tijd en ga ik van start, ik zal er snel een draadje voor starten!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”