impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear-set

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear-set

Bericht door Muug »

Jawadde,
gisteren viel ik toch efkes omver van verbazing. Had dochterlief thuis afgezet bij schoolvriendinnetje en ging dan met de vader de living binnen voor nog wat bij te praten. Was de eerste keer op bezoek en dus kijk je automatisch wat rond. Tot mijn mond openviel tot op de grond !
Stond daar heel gewoontjes - naast een discrete oude kast - een paar gigantische B&W's te blinken !
Dat het een 800-serie was, wist ik meteen, en dat het de voorlopers waren van de Nautilussen had ik ook wel meteen door. Het plaatje achteraan sprak van de 801 Series 80. Tja, dat er ferme muziek uit kwam dat wist de eigenaar wel, maar hij had helemaal geen idee van het iconische mythologische gehalte van deze speakers !!!!
Toen deed hij de deurtjes open en ik dacht even dat ik daar een setje McIntosh zag staan! Maar de impressionante toestellen waren van het merk Phase Linear: cassette-deck, tuner en een geweldig impressionante versterker : de 700 Series Two (http://www.hifiengine.com/manual_librar ... /700.shtml)
De man die helemaal geen hard-core audiofiel was, had die set "geërfd" van een familielid. Het enige dat hij wist was dat de set nieuw ooit een half miljoen BEF gekost had, zo'n 12500 euro, maar dan eind jaren '70. Dus dat het best wel goed materiaal was wist ie wel, maar hij wist echt niet dat hij over zulk superb materiaal beschikte !
Ik vraag me af wat zijn materiaal nu nog waard zou zijn.
Enkele fotootjes:
Bijlagen
Je kan er niet naast kijken !
Je kan er niet naast kijken !
WP_20150607_001.jpg
WP_20150607_009.jpg
WP_20150607_007.jpg
WP_20150607_005.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door ray5150 »

Dat is zeker mooi spul. :D

Wel jammer dat die boxen zo dicht tegen de muur en het meubel aanstaan.
Denk dat het geluidsbeeld aardig zou verbeteren als de boel wat meer uit elkaar en van de muur af zou staan.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door Muug »

ray5150 schreef:
Denk dat het geluidsbeeld aardig zou verbeteren als de boel wat meer uit elkaar en van de muur af zou staan.
Volledig akkoord, maar diene mens is daar helemaal niet mee bezig. 8-[ Zonde ! :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door pappaleo »

Ik heb in de tijd dat ik voor een Haagse zaak HiFi apparatuur bezorgde en installeerde deze een keer bij een villa in Wassenaar bezorgd. Bij een ambassadeur of een soortgelijke functionaris. Tot mijn verbazing wilde hij het niet in de living hebben, maar moesten ze opgesteld worden op de overloop op de eerste verdieping. :shock: :shock:

Ik heb zelf de 802 een keer thuis te leen gehad. Die was slanker en had 2 kleinere woofers onder elkaar. De mid een hoog sectie was hetzelfde. Destijds was dat wel topklasse spul, ja. Concurrent KEF had toen de 105. Ook zo'n soort robotje.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door ray5150 »

Welke zaak was dat dan, Leo ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door pappaleo »

Smit Sound, hoek Prinsengracht en Jan Hendrikstraat.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door ray5150 »

Ja, die ken ik, was een mooie zaak. Luxman spulletjes... :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear

Bericht door pappaleo »

De bedrijfsvoering was alleen.... hoe zal ik het zeggen.... apart. :mrgreen:

Ik heb wel onwijs gelachen daar. Veel gezien van wat mensen in huis hadden en haalden.
Plaats reactie