RS1003 versterker project.
Moderator: Beheerdersteam
Re: RS1003 versterker project.
Gordijnen dicht gedaan ?rjmulder schreef:En toen was er licht
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Beetje 'Jurassic Park' he
na al die jaren weer leven in de brouwerij.. Maar het is de eerste stap. Stroom nog gechecked, ruim 2A/6,3V?
In huis krijg ik het niet zo donker dus de plank even mee naar de schuur en de deur dicht gedaan 
Eerst de spanningen gemeten van de 3.15 volt aansluitdraden, test/meet snoer erbij om 2 draden door te verbinden en weer te kunnen meten en de spanning was 6,? volt dus 2 draden aan elkaar vast gesoldeerd.
Draden heb ik ook nog niet getwist, moet ook nog maar die draden zijn wat stug
Jurassic Park haha beetje spannend was het wel
wat doet die of niet maar geeft mooi licht gelukkig al kun je er geen boek bij lezen
Verdere metingen heb ik nog niet gedaan moet nog maar kon het niet laten eerst een foto/plaatje te maken
Eerst de spanningen gemeten van de 3.15 volt aansluitdraden, test/meet snoer erbij om 2 draden door te verbinden en weer te kunnen meten en de spanning was 6,? volt dus 2 draden aan elkaar vast gesoldeerd.
Draden heb ik ook nog niet getwist, moet ook nog maar die draden zijn wat stug
Jurassic Park haha beetje spannend was het wel
Verdere metingen heb ik nog niet gedaan moet nog maar kon het niet laten eerst een foto/plaatje te maken
Na het twisten van de aansluit draden voor de gloei en de buisvoet vast gezet te hebben ook de spanning en stroom gemeten.
De spanning is 6,35 V en de stroom is bij het aanzetten 2,48 A en zakt langzaam terug naar 2,33 A. Dat lijkt me dus helemaal goed.
Nu het kleine buisje er bij en dan rustig de rest er bij tussen bouwen
En een plaatje van hoe het nu is.
De spanning is 6,35 V en de stroom is bij het aanzetten 2,48 A en zakt langzaam terug naar 2,33 A. Dat lijkt me dus helemaal goed.
Nu het kleine buisje er bij en dan rustig de rest er bij tussen bouwen
En een plaatje van hoe het nu is.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ja
die hoekjes komen van de Action, is bijna om de hoek en ja daar loop ik nog wel eens binnen 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ach tuurlijk, hier net zorjmulder schreef:Jadie hoekjes komen van de Action, is bijna om de hoek en ja daar loop ik nog wel eens binnen
Die trafo is niet zo dik als ik dacht
,nu de eindbuis erbij zit
.
Op de weegschaal pakt dat wel anders uit
Anne
Op de weegschaal pakt dat wel anders uit
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Nou, die buis is ook fors hoor, RJ had 'm bij zich op de luisterdag. Groter dan ik had verwacht in elk geval.
Nee zo groot is die trafo niet maar weegt toch nog iets van 3,5 kg.
Het beugeltje voor het kleine buisje is bijna klaar nog 2 gaatje boren om het voetje vast te kunnen zetten maar moest daar eerst 2 boutjes voor zoeken die zijn ook gevonden.
Woensdag middag ga/kan ik weer verder om het kleine buisje ook van licht te voorzien en wie weet wat meer onderdelen er tussen zetten, doe lekker rustig aan.
Even een plaatje van buis met aansteker erbij
Het beugeltje voor het kleine buisje is bijna klaar nog 2 gaatje boren om het voetje vast te kunnen zetten maar moest daar eerst 2 boutjes voor zoeken die zijn ook gevonden.
Woensdag middag ga/kan ik weer verder om het kleine buisje ook van licht te voorzien en wie weet wat meer onderdelen er tussen zetten, doe lekker rustig aan.
Even een plaatje van buis met aansteker erbij
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hmm, naast de aansteker lijkt íe ook weer niet zo groot. Of is de aansteker zo groot? Een pijpje pils is een veelgebruikte referentie op het forum 
Een ander bier flesje heb ik niet thuis is ook het enige bierflesje trouwens
met op de achtergrond de Infinity Overture 3 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Je drinkt niet, daz waar ook, neem me niet kwalijk
Mooi etiketje
Dat ziet er uit als grof geweld op de achtergrond!
Dat ziet er uit als grof geweld op de achtergrond!
Ja toch dat flesje wou ik nog weggooien maar hou het maar voor voor de referentie plaatjesBarry2001 schreef:Je drinkt niet, daz waar ook, neem me niet kwalijkMooi etiketje
Valt mee hoor zoek de specs maar eens opBarry2001 schreef:Dat ziet er uit als grof geweld op de achtergrond!
Mid en hoog is passief en laag is actief aan de achterkant zitten ook nog 2 woofers en aan de onderkant zit een groot gat met een pijp erin
Kleine buisje zit ook op de plaat en gloeit nu ook en trekt totaal 0,27A.
Wat is verder het handigst met het opbouwen eerst de hoog spanning of het audio gedeelte?
Wat is verder het handigst met het opbouwen eerst de hoog spanning of het audio gedeelte?
De versterker kun je niet uittesten onder voeding.Anderom wel, met een redelijke belasting.rjmulder schreef:Kleine buisje zit ook op de plaat en gloeit nu ook en trekt totaal 0,27A.
Als je nog gloeilampen hebt, twee van 230V/40W in serie op de HS.Wel niet al te lang (spanning is wat te hoog).
Tenzij er weerstand van 5k 50W ofzo ergens liggen te niksen
Anne
Daar zit wat in
Zal eens kijken wat ik aan gloeilampen heb, nieuw heb ik niet meer nog wel in gebruik maar die zijn ook al 10+ jaren dus lijkt me ook niet handig.
Die halogeen lampen in een gloeilamp bol mogen die ook of moet het echt gloeilamp zijn?
Als het echt gloeilamp moet zijn wordt het kijken wat er nog te koop is.
Hmm zo'n 50W weerstandje heb ik ook niet.
Zal eens kijken wat ik aan gloeilampen heb, nieuw heb ik niet meer nog wel in gebruik maar die zijn ook al 10+ jaren dus lijkt me ook niet handig.
Die halogeen lampen in een gloeilamp bol mogen die ook of moet het echt gloeilamp zijn?
Als het echt gloeilamp moet zijn wordt het kijken wat er nog te koop is.
Hmm zo'n 50W weerstandje heb ik ook niet.
Halogeen, nooit gebruikt, wie weet.De bedoeling is dat het gewoon een weerstand is die vermogen kan wegstoken en 500V overleeft.Uit een (kapotte) straalkachel of broodrooster en meer van die dingen .Vermogen/spanning geeft de stroom, en spanning/stroom de weerstand.
Korte tijd overbelasten kan meestal wel.
Anne
Korte tijd overbelasten kan meestal wel.
Anne
OK ik zal eens gaan kijken wat ik kan vinden wat ongeveer 50 watt kan verstoken bij 500 volt en zich ook nog als weerstand gedraagt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
RJ, check dit: http://fragjanzuerst.com./eindex.htm bij de 'nieuwe' artikelen: specials - black board . RS1003 buisjes, Siemens, EUR 29,- . Is echt een koopje... hij heeft ook sockets, EUR 9,20.
Bedankt voor de tip.
Zal er eens over nadenken om een set buizen en voeten aan te schaffen.
Wordt weer eens tijd dat ik er mee verder ga, nog even wachten en dan licht het al weer een jaar stil :oeps:
In ieder geval wel weer 2 projectjes klaar
een "tijdelijk" nieuw audio rek en de sensor voor de waterontharder.
Nu eerst de Pearl klaar zien te krijgen.
Zal er eens over nadenken om een set buizen en voeten aan te schaffen.
Wordt weer eens tijd dat ik er mee verder ga, nog even wachten en dan licht het al weer een jaar stil :oeps:
In ieder geval wel weer 2 projectjes klaar
Nu eerst de Pearl klaar zien te krijgen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Als je met deze versterker verder wilt is het zeker een idee een reservesetje aan te schaffen; je ziet ze niet veel aangeboden, en zeker niet voor deze prijs. En Jan is een betrouwbare leverancier.