RS1003 versterker project.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Denk dat ik er toch maar een mailtje aan wagen, 15 mei weer een mailtje gekregen met wanneer de trafo aan hun magazijn wordt geleverd en deze keer is het 25 mei :(
De trafo heb ik 14 maart besteld dus dit kan zo nog wel even duren nu scheelt het dat het warm genoeg is en de buizen de kamer niet hoeven te verwarmen :hide: maar begin er wel een beetje van te balen.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Ah!buis »

Met alle Polen die hier werken hebben ze niemand meer om daar de bestellingen af te werken zeker :shock:
Anne
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Zou je haast beginnen te denken, laat ze dan even terug gaan een trafo wikkelen en kunnen ze die meteen meenemen als ze terug komen.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Vandaag weer een mailtje ontvangen van TME met de datum van 3-6-2015 :(

Hoe lang dit allemaal nog duren, ik weet het niet gelukkig heb ik nog een aantal projecten liggen dus ga ik daar mee aan de gang en als de trafo binnen is pak ik dit weer op.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

De datum 3-6 bleek te kloppen :yeah: het pakketje van bijna 4kg is vandaag verzonden :goedzo:
Nu maar weer afwachten hoe lang dat onderweg is, maar het koper komt weer richting Nederland :hide:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

:yeah: :yeah: :yeah: hij is binnen :yeah: :yeah: :yeah:
Bijlagen
IMG_1203.jpg
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door AatV »

Gefeliciteerd!

En nu bouwen.. :yeah:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Ah!buis »

Oef, alsof het ding te voet hebben gebracht !
Zie er wel net zo als 't plaatje uit, er schijnt ook een versie met groene en blauwe ipv zwarte dradn voor de gloei.
Nu eerst maar even uitzoeken hoe die 2x3,15 aaneen moeten voor 6,3V.Kan op twee manieren fout, kortsluiting of nul volt.
Of zit er een (onbegrijpelijke) uitleg bij ?
Anne
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Inderdaad nu bouwen, eens kijken als ik aankomend weekend een begin kan maken op een plankje :)

Op het plastic frame waar de wikkelingen op zitten staan nummers en op de sticker staan die nummers ook met de spanningen, dan is het volgens mij vrij snel te meten als die goed is aangesloten of niet.

Wat ik me wel afvraag is wat voor een zekering moet er voor. Zonder zekering gaat de stekker er niet in, hou het wel graag een beetje veilig :wink:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Barry2001 »

Ha kijk, mooi dat íe eindelijk binnen is. Veiligheid, heb je een scheidingstrafo? Een zekering primair, als je aan de secundaire kant hangt te verkolen kan het nog wel ff duren voor íe door gaat.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Een scheidingstrafo heb ik niet dus dat wordt gewoon heel goed opletten en de gedachten er goed bij houden :hide:

Wat ik nog wel heb staan zijn 2 dezelfde trafo's uit een UPS (APC 5000 rackmount model) maar daar klapt de automaat in de meterkast er van uit verwacht ik.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Barry2001 »

Hoofd erbij houden, met name wat verder in het project word je (te) gemakkelijk. De AC krijg je 'gewoon' een optater van, de DC is andere koek.
Verder netjes werken, je spijkerplank overzichtelijk opbouwen, overdreven ruim zodat je niet krap hoeft te werken. Blijven nadenken wat je aan het doen bent dan komt dat wel goed.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Ah!buis »

rjmulder schreef:
Inderdaad nu bouwen, eens kijken als ik aankomend weekend een begin kan maken op een plankje :)

Op het plastic frame waar de wikkelingen op zitten staan nummers en op de sticker staan die nummers ook met de spanningen, dan is het volgens mij vrij snel te meten als die goed is aangesloten of niet.

Wat ik me wel afvraag is wat voor een zekering moet er voor. Zonder zekering gaat de stekker er niet in, hou het wel graag een beetje veilig :wink:
Twee dagen mooi weer= de hort op :D ,weinig tijd voor reakties.Maar 't is weer voorbij die mooie ... :(
Zou er 2A traag inzetten.Max verbruik met de trafo 200VA , moet 't wel houden.
Anne
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Als je maar genoten hebt toch, en de mooie/leuke dingen gaan altijd snel.

OK doe ik er een 2A T zekering tussen die heb ik nog wel liggen volgens mij en anders voor nu een wat lichtere er komt nu toch eerst 1 eindbuis op.

Zo maar eens kijken naar een plankje waar 1 kanaal ruim op past en wie weet al vast wat vast zetten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Barry2001 »

Yep. Ff gloei erop, kun je zowiezo al wel proberen dan.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Ja toch wil wel een keer licht in die buis zien :kwijl:

Maakt het trouwens nog uit als ik die buis rechtop zet of plat leg?
Leg ik hem plat dan kan ik makkelijker bij de aansluitingen van de voet anders moet ik daar even een andere handige oplossing voor vinden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Barry2001 »

Gewoon plat leggen, kun je er goed aan de zijkant bij. Elektrisch maakt het niet uit, even proberen of de buis niet te los in de voet zit, maw of íe blijft 'hangen'. Het is natuurlijk niet wenselijk dat het glas ergens tegen aan leunt. Zie het GU50 spijkerplankje, misschien een idee?
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

De buis zit strak in de voet dus dat komt goed dat het niet ergens tegenaan ligt lijkt me ook duidelijk maar dacht ivm het kwijtraken van de warmte.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Barry2001 »

Gaat wel goed. En het is veel eenvoudiger werken/meten.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Ah!buis »

Zolang de buis alleen de gloei aan heeft wordt ie niet zo heet.Meeste warmte komt van de anodestroom.
In werking mag de buis ook nog wel plat liggen, niet op iets wat kan plakken of zo :(
En ook oppassen voor plotse temp.wisseling, druppeltje water op een hete buis (of natte vinger) ,zit zo een barst in 't glas.
Anne
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

:goedzo: dan mag de buis nog even liggen :D
Ik had eigenlijk verwacht dat die buis warm/heet zou worden van de gloei, weer wat wijzer. Nog een boel te leren op buizen gebied en de rest :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Barry2001 »

Vermogen. Niet veel stroom, wel een hoge spanning natuurlijk. Gloeit íe al? :D
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Nee gloeit nog niet ben nu bezig met voeding voor mijzelf en vanavond verjaardag dus vandaag geen licht in de buis :(
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door Ah!buis »

Bij een verjaardag mag wel een feestverlichting :yeah:
En gelukwensen natuurlijk voor de jarige (is niet duidelijk of je 't zelf bent :? ) :proost:
Anne
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: RS1003 versterker project.

Bericht door rjmulder »

Haha ja dat is waar zweer verlichting is dan wel gezellig :)
Niet van mijzelf ik mag nog een maand wachten voordat de teller met 1 verhoogd wordt :yeah:
Vanmorgen nog een heel klein beetje doen en vanmiddag ook al wat te doen, met een beetje geluk vanavond licht ;)
Plaats reactie