AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Tauremight
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 15:19
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
oh excuses, inderdaad verkeerd gelezen in de datasheet 2n4401 = npn 2n4403 = pnp... heb ik nou helaas niet liggen.
dan houdt het even op, bedankt voor het meedenken.
inwendig veranderen aan het relais printje heeft overigens geen bezwaar.
dan houdt het even op, bedankt voor het meedenken.
inwendig veranderen aan het relais printje heeft overigens geen bezwaar.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dan kun je de boel omkeren en een PNP erin.Tauremight schreef:oh excuses, inderdaad verkeerd gelezen in de datasheet 2n4401 = npn 2n4403 = pnp... heb ik nou helaas niet liggen.
dan houdt het even op, bedankt voor het meedenken.
inwendig veranderen aan het relais printje heeft overigens geen bezwaar.
Anne
- Bijlagen
-
- I39486884.jpg (10.08 KiB) 687 keer bekeken
-
Tauremight
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 15:19
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
dank u! ik heb een aantal BC558's besteld. kom hier op terug als het werkt 
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Je kunt ook zoiets nemen: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ductId=653
Een weerstandje erbij en klaar.
Een weerstandje erbij en klaar.
-
Tauremight
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 15:19
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik heb versie 0.3 van de firmware op Gooogle drive gezet. Zie Sourcecode/Afdac-LB/Release/AfdacLB.hex
Deze lost problemen met de triggeruitgang op.
Deze lost problemen met de triggeruitgang op.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Aangezien ik die trigger-uitgang niet gebruik, hoef ik deze niet te installeren, toch?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Eindelijk! (bijna) klaar...
Het duurde even maar mijn Afdac-LB is (bijna) af. Door meerdere projecten liep dit project een beetje achter. Nu de Afdac-2 van Ruud weg was had ik geen bron meer en luisterde al even naar de speakers van mijn iMac. De laatste loodjes waren natuurlijk weer het zwaarst maar ik heb weer geluid!...heel fijn. Nu nog een paar kleine zaken en dan is hij af.. (aluminium afwerken, knopjes en houten paneeltjes)
De bijpassende eindversterker is in de maak maar die wacht op financiële injectie..
R.
Het duurde even maar mijn Afdac-LB is (bijna) af. Door meerdere projecten liep dit project een beetje achter. Nu de Afdac-2 van Ruud weg was had ik geen bron meer en luisterde al even naar de speakers van mijn iMac. De laatste loodjes waren natuurlijk weer het zwaarst maar ik heb weer geluid!...heel fijn. Nu nog een paar kleine zaken en dan is hij af.. (aluminium afwerken, knopjes en houten paneeltjes)
De bijpassende eindversterker is in de maak maar die wacht op financiële injectie..
R.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Gewicht?Barry2001 schreef:=waar zijn die grote blokken alu voor?
Inderdaad mooi gemaakt!
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat ziet er goed uit
Die blokken zijn vast voor het stapelen van behuizingen.
Die blokken zijn vast voor het stapelen van behuizingen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
RJ gaat door naar de volgende ronde! Mijn te bouwen eindversterker komt boven op de Afdac te staan, en deze is nogal van de zware..rjmulder schreef:Dat ziet er goed uit![]()
Die blokken zijn vast voor het stapelen van behuizingen.
R.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Zelf ben ik "niet" nieuwsgierig, maar alleen omdat het nu ter sprake kwam heb ik speciaal voor jullie.....anders zou ik dat "echt" niet doen... even de behuizing van mijn eindversterker losjes in elkaar gezet en speciaal voor jullie op de "kiek" gezet.....haha..
Eerlijkheid dwingt me om te zeggen dat ik na het eindeloos boren en tappen heel graag wilde zien wat "het" nu eigenlijk wordt... (mijn volgende ontwerp zal minder gaten en minder schroefdraad bevatten,...en minder dure voedingen). De foto van de binnenkant is natuurlijk een beetje jammer...zo leeg.
Ik had al het idee maar nu ik het zie wil ik dat de "knoppen" minder ver uitsteken (gaan we over nadenken) maar verder ben ik er blij mee dat mijn Geesteskind bijna realiteit is..
R.
Eerlijkheid dwingt me om te zeggen dat ik na het eindeloos boren en tappen heel graag wilde zien wat "het" nu eigenlijk wordt... (mijn volgende ontwerp zal minder gaten en minder schroefdraad bevatten,...en minder dure voedingen). De foto van de binnenkant is natuurlijk een beetje jammer...zo leeg.
Ik had al het idee maar nu ik het zie wil ik dat de "knoppen" minder ver uitsteken (gaan we over nadenken) maar verder ben ik er blij mee dat mijn Geesteskind bijna realiteit is..
R.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Owja, dat gaat íe niet trekken anders nee. Misschien de plakvoetjes nog vervangen voor iets geschroefd, paar gaat erbij in de bodemplaat zal het hem ook niet doen.Xeres schreef:RJ gaat door naar de volgende ronde! Mijn te bouwen eindversterker komt boven op de Afdac te staan, en deze is nogal van de zware..rjmulder schreef:Dat ziet er goed uit![]()
Die blokken zijn vast voor het stapelen van behuizingen.
R.
Wat wordt de eindversterker, een echte zelfbouw of geen echte zelfbouw?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Volgens mij komt er een First One versterker in.
Wat is eigenlijk de functie van het witte ding links van het display?
Wat is eigenlijk de functie van het witte ding links van het display?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De voeten zijn aluminium schijven van 25mm dik maar nu even geplakt voor de foto.
Wat niet op de foto staat zijn de twee grote koelblokken die onderdeel zijn van het chassis, deze zorgen voor (nog meer) stevigheid.
De versterker wordt een First One bouw van Lazycat op DIYAUDIO. Het duurt allemaal eindeloos omdat ik me ernstig had vergist in de kosten van met name de hypex voeding...
Deze voedingen had ik gisteren gekocht en betaald, later liefde verkoper weten dat hij ze al verkocht had....ik zal hier niet op schrijven wat ik toen dacht.
Dit wordt dus een Versie 1.2 inmiddels komt Lazycat met een geheel nieuwe Versie 1.4. Maar ach zo hou je iets te wensen.
R.
Wat niet op de foto staat zijn de twee grote koelblokken die onderdeel zijn van het chassis, deze zorgen voor (nog meer) stevigheid.
De versterker wordt een First One bouw van Lazycat op DIYAUDIO. Het duurt allemaal eindeloos omdat ik me ernstig had vergist in de kosten van met name de hypex voeding...
Deze voedingen had ik gisteren gekocht en betaald, later liefde verkoper weten dat hij ze al verkocht had....ik zal hier niet op schrijven wat ik toen dacht.
Dit wordt dus een Versie 1.2 inmiddels komt Lazycat met een geheel nieuwe Versie 1.4. Maar ach zo hou je iets te wensen.
R.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ha zie niet de reactie van Knuisje...inderdaad een First One. De nu nog witte drukschakelaar is de aan/uit schakelaar. Meestal zet ik die achterop maar met die grote bak er straks op kan ik daar niet lekker bij...en deze had ik nog liggen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Anders ik wel... Ik heb het topic van LazyCat vanaf dag 1 gevolgd en de modules heb ik al heel lang in huis...Barry2001 schreef:Ziet er goed uit, lekkere vette old school AB bak. Ben benieuwd!
Zelfs de opmerking dat het verschil tussen V1.4 versus V1.2 is als SD versus HD maakt mij niet minder nieuwsgierig.
Om het een beetje on topic te houden....ik ben onder de indruk van Knuisje zijn Afdac-LB (en afdak-2) en kantte wachten om die op mijn "nieuwe" versterker te beluisteren..
R.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Snel typen is niet altijd handig.... enfin...Afdac-2 / kan niet wachten...Xeres schreef:Anders ik wel... Ik heb het topic van LazyCat vanaf dag 1 gevolgd en de modules heb ik al heel lang in huis...Barry2001 schreef:Ziet er goed uit, lekkere vette old school AB bak. Ben benieuwd!
Zelfs de opmerking dat het verschil tussen V1.4 versus V1.2 is als SD versus HD maakt mij niet minder nieuwsgierig.
Om het een beetje on topic te houden....ik ben onder de indruk van Knuisje zijn Afdac-LB (en afdak-2) en kantte wachten om die op mijn "nieuwe" versterker te beluisteren..
R.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
heb nog een klein probleempje met de afdac-lb
heb nu de raspberry pi 2 via i2s aangesloten op de afdac, met piCorePlayer draaien als afspeelsoftware
als ik het spul aanzet (ze krijgen beide tegelijkertijd stroom) dan wil in 9 van de 10 gevallen de afdac niet locken
als ik dan alleen de afdac even uit en aan zet dan locked ie gelijk
wat zou dit kunnen zijn? hoe kan ik dit lock probleem oplossen
ook heb ik een bluetooth module, aangesloten via coax/spdif op de afdac, en daar geld eigenlijk hetzelfde voor, als ie niet wil locken, even de afdac uit en aan en dan locked ie wel
heb nu de raspberry pi 2 via i2s aangesloten op de afdac, met piCorePlayer draaien als afspeelsoftware
als ik het spul aanzet (ze krijgen beide tegelijkertijd stroom) dan wil in 9 van de 10 gevallen de afdac niet locken
als ik dan alleen de afdac even uit en aan zet dan locked ie gelijk
wat zou dit kunnen zijn? hoe kan ik dit lock probleem oplossen
ook heb ik een bluetooth module, aangesloten via coax/spdif op de afdac, en daar geld eigenlijk hetzelfde voor, als ie niet wil locken, even de afdac uit en aan en dan locked ie wel
