drummonitor
Moderator: Beheerdersteam
Re: drummonitor
Zou ik niet doen. Als je ze wil stacken zit de kabel weer in de weg. Maar als je op dergelijke behuizingen googelt kom je die oplossing wel tegen.
Misschien is het ook handig om een steun voor een statief er op te zetten. Kun je ze ook voor PA inzetten.
Misschien is het ook handig om een steun voor een statief er op te zetten. Kun je ze ook voor PA inzetten.
Re: drummonitor
hoe doen ze dat met doorkoppelen?
gewoon 2x een zelfde type speakon bus voor in en uitgang en aan elkaar doorkoppelen?
dan kan ik in de zijkanten in elke handgreep en mooi uit het zicht die speakonconnectoren kwijt raken en is het ook mooi doorkoppelen
gewoon 2x een zelfde type speakon bus voor in en uitgang en aan elkaar doorkoppelen?
dan kan ik in de zijkanten in elke handgreep en mooi uit het zicht die speakonconnectoren kwijt raken en is het ook mooi doorkoppelen
Re: drummonitor
http://www.bax-shop.nl/forum/f12-kennis ... ht=speakonarchitect schreef:hoe doen ze dat met doorkoppelen?
gewoon 2x een zelfde type speakon bus voor in en uitgang en aan elkaar doorkoppelen?
dan kan ik in de zijkanten in elke handgreep en mooi uit het zicht die speakonconnectoren kwijt raken en is het ook mooi doorkoppelen
Re: drummonitor
oke mooie tips, dan maak ik gewoon 4 stuks speakonconnectoren
bijgaand ook een winisd simulatie waarbij de kast is afgestemd op 70 en op 50 hz, bij 70 hz loopt het laag vlakker door, bij 50hz zal ik het actief wat moeten boosten denk ik
bijgaand ook een winisd simulatie waarbij de kast is afgestemd op 70 en op 50 hz, bij 70 hz loopt het laag vlakker door, bij 50hz zal ik het actief wat moeten boosten denk ik
Re: drummonitor
en bijgaand nog een vergelijk van speaker volgens datasheet (blauw) en volgens meting (geel) - 70l kast afgestemd op 55hz
Re: drummonitor
sommige getallen vind ik wel gek afwijken van de datasheet, daarom ben gaan spelen met de invoervolgorde van data in winisd
handmatig ingevoerd:
- vanuit datasheet BL, Sd, Xmax, Xlim, Znom, Pe
- vanuit meting Le, Re, Fs, Qes, Qms
nu passen de getallen ook beter bij de datasheet
handmatig ingevoerd:
- vanuit datasheet BL, Sd, Xmax, Xlim, Znom, Pe
- vanuit meting Le, Re, Fs, Qes, Qms
nu passen de getallen ook beter bij de datasheet
Re: drummonitor
Ik heb ooit eens de volgorde van invoeren gekregen van Bart (b_force)
Ik ga hier eens sticky van maken......
Voer in met deze volgorde:
Qes, Qms, Fs, Vas, Znom, Re, Sd (of BL), Pe, Xmax
Dat gaat altijd goed. Le kun je weglaten omdat winISD daar een beetje raar mee doet.
Je kunt trouwens kiezen of je Sd of BL invoert.
Ik kies altijd voor Sd aangezien dat een vaste maat is (luidsprekers verschillen niet ineens significant in grootte).
Bl kan wel verschillen per luidspreker.
Re: drummonitor
Bedankt voor je lijstje Hannesie, Fs en Re worden daadwerkelijk gemeten lijkt mij, Qes en Qms worden berekend zou ik denken
Re: drummonitor
Ik ben weer wat verder met hoe ik het wil doen.
- de bracing zo geplaatst dat de grote panelen stijver worden
- in alle opstellingen is 1 stel speakonaansluitingen voldoende
- klopt het dat de poortafstemming in de praktijk wat lager uitvalt dan winisd voorspelt omdat de poort aan de binnenzijde doorloopt in de achterwand?
- de bracing zo geplaatst dat de grote panelen stijver worden
- in alle opstellingen is 1 stel speakonaansluitingen voldoende
- klopt het dat de poortafstemming in de praktijk wat lager uitvalt dan winisd voorspelt omdat de poort aan de binnenzijde doorloopt in de achterwand?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Die handvaten die je er nu in hebt zitten zijn een ramp om mee te tillen.
Deze zijn beter:
http://www.zelfbouwcase.nl/volledige-pr ... greep.html
Deze zijn beter:
http://www.zelfbouwcase.nl/volledige-pr ... greep.html
Re: drummonitor
vind je? ik heb ze ook op mijn basspeaker (zie render) en daar bevallen ze goed maar die is wel veel lichter door de neo magneten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: drummonitor
Mijn ervaring is dat bij zware kasten een grote greep (rond van vorm) heel prettig is, die snijdt niet zo in je handen.
Re: drummonitor
Als je ze alleen tilt (niegoe voor je rugarchitect schreef:vind je? ik heb ze ook op mijn basspeaker (zie render) en daar bevallen ze goed maar die is wel veel lichter door de neo magneten.
Re: drummonitor
Verticaal zo als hij op de baskast staat toch niet?architect schreef:- in alle opstellingen is 1 stel speakonaansluitingen voldoende
Re: drummonitor
Maar het kan wel en waarom dan niet?
Hij is bedoeld als drummonitor maar het is toch mooi als het ook anders kan.
Hij is bedoeld als drummonitor maar het is toch mooi als het ook anders kan.
Re: drummonitor
08 overzicht; links:architect schreef:Maar het kan wel en waarom dan niet?
Bovenop de baskast met de slotpoort aan de bovenzijde staat hij toch op de speakon aansluitingen?
Re: drummonitor
verdraaid, je hebt gelijkrichard schreef:08 overzicht; links:architect schreef:Maar het kan wel en waarom dan niet?
Bovenop de baskast met de slotpoort aan de bovenzijde staat hij toch op de speakon aansluitingen?
daar ga ik nog eens naar kijken
maar dat lijkt niet echt mooi oplosbaar
dan moeten de speakons opzij
of een tweede setje in het achterpaneel
...
Re: drummonitor
In het smalle paneel aan de achterzijde dat parallel met de voorkant loopt?
Moet je wel even kijken of de kabel met stekker niet knel komt te zitten als hij op een van de schuine zijden staat. Misschien moet je dit paneel dan iets breder maken of de speakon aansluitingen verdiept aanbrengen.
Moet je wel even kijken of de kabel met stekker niet knel komt te zitten als hij op een van de schuine zijden staat. Misschien moet je dit paneel dan iets breder maken of de speakon aansluitingen verdiept aanbrengen.
