Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door sander1238 »

hannesie schreef:
Even voor de duidelijkheid, je hebt een RPI 2 met een digi uit een 40Gb schijf USB en een PC met LMS.

Welk software pakket gebruik je dan nu? piCore, Max2Play, Runeaudio?
hoop dat ik het goed heb, picore staat op de sd card in de rpi 2
lms staat op de pc
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

En met welke pc/computer is de USB schijf verbonden?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef:
En met welke pc/computer is de USB schijf verbonden?
Niet als ik Sander goed begrijp. En volgens mij kan het ook niet wat hij wil... dus PI met Picoreplayer alleen aan een USB schijf geknoopt.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door sander1238 »

de usb schijf zit in de rpi,

begrijp dat dit zo niet gaat werken.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door sander1238 »

Voor als het niet zou lukken.
ik heb nog een oude pc staan, samen met dit zou dat de basis kunnen worden voor een eerste voorlopige NAS server.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door FR_Aad »

Ik zit op mijn telefoon dus geen garantie dat ik gelijk heb.

Maar, ik denk dat Freenas de boel alleen gecompliceerder maakt. Het draait standaard geen LMS.

Dus als noob kan je gelijk klooien. Windows is dan een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door sander1238 »

is maar een idee, gewoon de eerste link op google gepakt.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door FR_Aad »

Gewoon Windows of Linux gebruiken. (En LMS)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

Is nog niet zo gek hoor Sander, je zou dan je muziek op de FreeNas (=Linux) kunnen zetten en dan kun je met de NFS koppeling naar de RPI2 goed kunnen werken, maar dan zou ik ook eens kijken of je niet beter met de max2play voor de RPI ook kunt werken.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 25 mei 2015, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door FR_Aad »

Ik dacht ik hou het makkelijk :-)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

We laten Sander gewoon even zweten. :lol: :lol:

Als je een imago kunt schrijven.
http://www.max2play.com/en/max2play-image/
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 25 mei 2015, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door sander1238 »

Ik hou wel van makkelijk.

Toch wel handig. Met de telefoon in de hand op de bank hangen en een ander plaatje opzetten. Heb odertussen de usb schijf in de pc gepropt en dat werkt wel.

Zal me eens verdiepen in de diy server
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door sander1238 »

hannesie schreef:
We laten Sander gewoon even zweten. :lol: :lol:

Als je een imago kunt schrijven.
http://www.max2play.com/en/max2play-image/
Ach hans, ik kom volgend weekend gewoon een hele dag naast jou zitten :yeah: :yeah: :yeah: tis luisterdag dus meestal werkt het niet zoals thuis :-" :-"

een imago schrijven, tja dat was vandaag ook een probleem, mijn huidige pc is zo'n 7 jaar oud en de kaartlezer ook, voel je het probleem al?
de kaartlezer herkende de micro sd kaart niet, moesten naar mijn schoonvader die net een nieuwe pc had om het sd kaartje te beschrijven.

ga binnenkort wel voor een nieuwe pc weg dus dan zou dat probleem opgelost moeten zijn.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door FR_Aad »

Mooi dat het weer werkt!
In principe is een nas een computer met een paar schijven er in. Het voordeel van een nas is dat hij minder stroom verbruikt. Maar de meeste zaken die ze doen kan je ook met een oude pc. Ongeacht de software. (Windows, Linux, OSX en alle Linux varianten)

Vanaf de bank uit honderden of meer ceedees kunnen kiezen is inderdaad erg makkelijk. Ik zou niet meer willen missen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”