Je bedoeld, die is voorverkoold en voorgegloeid?ray5150 schreef:Witte krimpkous....doe altijd alles met zwart en rood.
hoe krimp jij de kous ?
Moderator: Beheerdersteam
Re: hoe krimp jij de kous ?
Re: hoe krimp jij de kous ?
hahaha. Ik moet zeggen dat die parkside apparatuur voor gemiddeld gebruik prima spul is. En duurzaam ook..
Re: hoe krimp jij de kous ?
Aangezien ik vroeger erg veel met paps aan zweefvliegtuigen, el. lijn en brandstof vliegtuigen , maar toen was ik 12jaarenzo, moesten uiteraard de ribvleugels bekleed worden
En het straktrekken ging bijna altijd goed met een elektrische stripper; voorvervarmd uiteraard. En krimpkous gaat ook daarmee... veel mooier resultaat dan een soldeerbout of
aansteker:noodmiddellen. En ik weet niet waar je je haar mee doet, maar of je doet het van heel dichtbij en en het duurt langer--> draad eronder wordt verpest en het moet mooi egaal gaan --> verfstripper. En die borstelloze motoren trokken/trekken toch ook 1000Watt/uur, dus het zat goed( geeb rib-vleugel . Sowieso veel geleerd toen qua elektro
en de zin/onzin van kabels ed. en koperconnectoren, regelaars en snelladers. Toch ruim 20 jaar geleden, maar veel vooruitgaan qua elektromotoren en aansturing is er niet geweest.
De laders kunnen nog steeds de meest moderne accu's laden ,zonderen dat ik uberhaupt geupdate heb.
gr.richard
En het straktrekken ging bijna altijd goed met een elektrische stripper; voorvervarmd uiteraard. En krimpkous gaat ook daarmee... veel mooier resultaat dan een soldeerbout of
aansteker:noodmiddellen. En ik weet niet waar je je haar mee doet, maar of je doet het van heel dichtbij en en het duurt langer--> draad eronder wordt verpest en het moet mooi egaal gaan --> verfstripper. En die borstelloze motoren trokken/trekken toch ook 1000Watt/uur, dus het zat goed( geeb rib-vleugel . Sowieso veel geleerd toen qua elektro
en de zin/onzin van kabels ed. en koperconnectoren, regelaars en snelladers. Toch ruim 20 jaar geleden, maar veel vooruitgaan qua elektromotoren en aansturing is er niet geweest.
De laders kunnen nog steeds de meest moderne accu's laden ,zonderen dat ik uberhaupt geupdate heb.
gr.richard
Re: hoe krimp jij de kous ?
Ik heb eergisteren nog met een stuk tape en daar overheen krimpkous het pootje aan mijn bril gefixeerd. Dat ging prima met een aansteker zonder dat de boel smolt. 
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: hoe krimp jij de kous ?
dat is wel een goed idee, je zal altijd zien dat je op vakantie bent en je brilpootje breekt, is mij ook eens overkomen.JBHC schreef:Ik heb eergisteren nog met een stuk tape en daar overheen krimpkous het pootje aan mijn bril gefixeerd. Dat ging prima met een aansteker zonder dat de boel smolt.
en op vakantie neem je niet snel krimpkous mee
Re: hoe krimp jij de kous ?
Een paar weken geleden zag ik bij de Gamma krimpkous te koop.
Was 2,50 euro per zak. Ze hadden 3 maten maar alleen in zwart en wit.
Hing op de elektra afdeling aan een stelling en ik had het daar nog nooit eerder gezien.
Heb gelijk maar 2 maten gekocht en het werkt prima met een aansteker.
Aad
Was 2,50 euro per zak. Ze hadden 3 maten maar alleen in zwart en wit.
Hing op de elektra afdeling aan een stelling en ik had het daar nog nooit eerder gezien.
Heb gelijk maar 2 maten gekocht en het werkt prima met een aansteker.
Aad
Re: hoe krimp jij de kous ?
Laat ik nu al een paar van die parksides versleten hebben en een 2e hands Steinel gekocht hebben, het oude type met draaischijf regelaar, 15 euro op marktplaats, ff open maken, perslucht erdoor en een paar druppels olie op de lagers, kan weer jaaaaren mee.ray5150 schreef:Witte krimpkous....doe altijd alles met zwart en rood.
Ik had vroeger zo'n mooie Steinel, elektronisch geregeld, opzet stukjes erbij....na een paar jaar was ie al kapot...![]()
Nu al een jaar of 7 een hele goedkope van de Lidl (Parkside) ding is nagenoeg onverwoestbaar.
Re: hoe krimp jij de kous ?
Yep, die met die draaischijf EN het rijtje LEDs zeker voor de temperatuur? Die van ons is inmiddels 25 jaar oud en heeft al vele valpartijen overleefd. Onverwoestbaar! Overigens kijk uit met oliën van het motortje. Kun je beter niet doen. Die olie kruipt de commutator op en die vindt dat niet leuk.Shadow schreef:Laat ik nu al een paar van die parksides versleten hebben en een 2e hands Steinel gekocht hebben, het oude type met draaischijf regelaar, 15 euro op marktplaats, ff open maken, perslucht erdoor en een paar druppels olie op de lagers, kan weer jaaaaren mee.ray5150 schreef:Witte krimpkous....doe altijd alles met zwart en rood.
Ik had vroeger zo'n mooie Steinel, elektronisch geregeld, opzet stukjes erbij....na een paar jaar was ie al kapot...![]()
Nu al een jaar of 7 een hele goedkope van de Lidl (Parkside) ding is nagenoeg onverwoestbaar.
Hot-Lijmpistolen idem dito. Al die goedkope troep druipt als een gek. De lijm loopt er als vanzelf uit. Met een Steinel nooit problemen, kan rustig uren aanblijven. De lijmpatronen van Steinel zijn ook veel sterker dan de goedkope. Overigens veel Bosch/Metabo op dit vlak komt ook bij Steinel vandaan.
Re: hoe krimp jij de kous ?
Ja dat snap ik wel. Maar het probleem met dunne olie is dat het "kruipt".
