Demo aan de ladder DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Oke,waar valt er nog meer te halen :-k

De I2S lijnen van de USB omzetter naar de DAC................. :mrgreen:

Nu nog met 20 cm jumper kabeltjes.

Dan maar even een verloop printje ontwerpen.(2x4cm)

Printje ontwerpen is niet het moeilijkste,wat wel gaat tellen zijn de afmetingen en wat is bij huis/tuin/en keukengebruik, thuis nog mogelijk met baantjes van 0,4mm :?

Oke,een paar tegenslagen gehad,als eerste lieten bepaalde baantjes al los bij het afweken van het foto papier :twisted: (ik gebruik de strijkmethode met action foto papier en een HP thuis laser printer)

Tweede tegenslag bij zulke kleine baantjes,,overetsing,, :twisted: ( zie,tweede foto)

Oke, derde poging gelukt :yeah:

Morgen maar even 0,8mm gaatjes boren en wat semi SMD soldeerwerk doen,,klein,,heel klein.......... :|

Op de print zitten ook gelijk de aansluitingen voor 3,3V extern en voor de digitale volume regeling (10K potmeter)
Bijlagen
I2S verloop.JPG
DSC01886.JPG
DSC01887.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Goed man...........!!!!!!!!! =D> =D>

Ik ben benieuwd of je dan met het directe contact dan ook een wat betere weergave krijgt, oftewel of het hoorbaar zal zijn, dat zou zomaar kunnen.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door FR_Aad »

Er is in ieder geval minder kans dat je af en toe een bitje mist.

Ik heb trouwens vandaag Hans zijn Ladder gehoord. Klinkt erg lekker.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

De aanhechting van de sporen laat te wensen over, etsmiddel kruipt eronder :( ,print schoon genoeg ?
En dit ziet er wat verdacht uit :o
Pslt.jpg
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Voor wat betreft de volume regeling, daar zit een foutje in, en is gecorrigeerd, komt dan mee met de volgende firmware.
Maar dat wist je misschien al, en is niet van belang voor Co, die gebruikt niet de interne volumeregeling.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Even voor Anne het printje voor een lamp gefotografeerd.

De print is eigenlijk te klein om zo goed op de foto te zetten.
Bijlagen
DSC01892.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

=D>
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Even voor Anne het printje voor een lamp gefotografeerd.

De print is eigenlijk te klein om zo goed op de foto te zetten.
Zo zit er genoeg ruimte tussen :D .Na die drie pogingen maar even rusten zeker :relax:
(en de ets-boel opruimen) :lol:
Anne

P.S. nog even moeilijk doen :-"
Bijlagen
DSC01893.JPG
DSC01893.JPG (44.72 KiB) 393 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 22 mei 2015, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Ja,morgen is er weer een dag :wink:
P.S. nog even moeilijk doen :-"
Ja was ook een mogelijkheid,maar voor nu laat ik het zo.............. :mrgreen:

Behalve als ik morgen het printje alsnog verkloot :hide:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Kort antwoord,de print is gelukt,het speelt en het maakt verschil :rock:

Ik zal nooit een fan worden van dit micro soldeerwerk,maar het werkt.............. :mrgreen:
Bijlagen
DSC01894.JPG
DSC01895.JPG
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Kort antwoord,de print is gelukt,het speelt en het maakt verschil :rock:

Ik zal nooit een fan worden van dit micro soldeerwerk,maar het werkt.............. :mrgreen:
Bravo ! :goedzo: .
Zo klein is 't nou ook weer niet, als je dit al micro noemt wat dan met opp.montage ? 8-[
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Toch wel mooi dan dat een dusdanige en kortere verbinding echt scheelt.

Tenminste, dat begrijp ik dat het scheelt.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door cve »

Dat het speelt dat geloof ik wel. Maar dat het hoorbaar verschil maakt? :-k Waar uit zich dat in en is daar een plausibele verklaring voor?

Co
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door FR_Aad »

Ik weet wel dat ik ooit te lange draden tussen mijn Raspberry en mijn dacje had. Dat uitte zich in een stotterende dac.
De gebruikte bedrading max 2cm korter en het geluid was weer in orde.

Maar aangezien er alleen enen en nullen over I2S gaan zal het behalve een hikje geen verschil geven.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Bravo ! :goedzo: .
Zo klein is 't nou ook weer niet, als je dit al micro noemt wat dan met opp.montage ? 8-[
Anne
Ja daar beginnen we niet aan dus,geef mij maar iets tastbaars................ :mrgreen:

Maar goed het was even zweten,dit is trouwens versie 4 :o

Ja gisteren er voor het geval ik het verkloote,twee printjes in de etsbak gehangen,en er vanmiddag dus 1 vernield met het boorwerk :twisted:

Of het nu echt hoorbaar is,ik verbeeld me dat het geluid nog iets relaxter klinkt als er voor,mijn mening.......... :mrgreen:

En nu scheelt het een hoop extra draadjes,altijd goed :wink:

Ach ja, en uiteindelijk hoop ik dat alle kleine beetjes een beetje uitmaken.............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door cve »

Het zou toch ook zo maar kunnen zijn dat een paar korte draadjes voor een betere verbinding zorgen dan trial-and-error koperbaantjes. :(

Co
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door FR_Aad »

Zolang alle enen en nullen maar aankomen.
Verder is er geen verschil te maken.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door Ah!buis »

democles schreef:
Maar goed het was even zweten,dit is trouwens versie 4 :o

Ja gisteren er voor het geval ik het verkloote,twee printjes in de etsbak gehangen,en er vanmiddag dus 1 vernield met het boorwerk :twisted:

Of het nu echt hoorbaar is,ik verbeeld me dat het geluid nog iets relaxter klinkt als er voor,mijn mening.......... :mrgreen:
Na al dat gezwoeg klinkt alles relaxer :lol:
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Je hebt gelijk Anne,

Zal ondertussen wat meer luisteren voor een betere indruk.

Maar dat minder stotteren door de hele korte verbinding, zou zomaar een verklaring kunnen zijn dat het relaxer klinkt.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Gisteren en vandaag even verder geluisterd,het wordt alleen maar beter.

Kreeg bericht van Hannesie dat de Amanero USB/I2S omzetter waarschijnlijk binnenkort binnen is. :D

Is er iets mis met de DIYINHK USB omzetter,nee verre van dat,maar ik wilde de Amanero ook uitproberen........... :mrgreen:

Dus maar weer een ander verloop printje ontwerpen :-k

We zijn toch eenmaal bezig en oefening baat kunst,daarom de minimale baandikte verlaagd naar 0,3mm i.p.v. 0,4mm.

Gelijk maar 4 printen in de etsfabriek gehangen,je weet ,maar nooit bij deze afmetingen :hide:

Oke,3 konden de kliko in :evil: en 1 was er gelukt \:D/

Op de print gelijk een mogelijkheid gemaakt om 3,3v ,voor de DAC I2S isolator, van de Amanero te pakken,of externe voeding.

Ik ben er klaar voor laat maar komen dat ding........... :mrgreen:
Bijlagen
DSC01896.JPG
DSC01898.JPG
DSC01901.JPG
DSC0190j.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Er is net een bericht binnen dat de Italiaanse post er aan werkt, en het (Amanero) zal Italië waarschijnlijk vannacht verlaten.

We zullen zien.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Oke,,,,,,,,,,,,I wil only say this once,,,,,,,,, waarschijnlijk vertrekt er vanavond een pakketje naar ....land. :hide: :-$

Nee,grapje :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Tja, morgen maar weer luisteren,wat een straf :D
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door democles »

Luisteren en een filmpie maken.

Was benieuwd hoe de dac zich houd met een buizen bufferversterker .

Een beetje het ,,uber Lampizator ding,, met de 6N16EV.


Filmpje verwijderd van jou tube.
Laatst gewijzigd door democles op vr 29 mei 2015, 2:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Demo aan de ladder DAC

Bericht door hannesie »

Voor zover je dat met zo een filmpje kunt beoordelen, het klinkt echt wel lekker zo :kwijl:
Plaats reactie