Vortexbox

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Vortexbox

Bericht door ToTo »

Ik krijg het maar niet voor elkaar om Vortexbox op mijn PC te krijgen :hide:

De iso van Vortexbox heb ik gedownload.
En op een DVD gebrand.

Maar mijn pc wil niet opstarten met de gebrande DVD.
(natuurlijk heb ik in de bios aangegeven dat de pc moet starten vanaf dvd)
In het bootmenu van de bios handmatig aanklikken van de dvd werkt ook niet.

Wie heeft een simpele uitleg hoe de iso van Vortexbox op een bootable dvd of usb te zetten?

Ik kan het doen met een Imac of met een Windows 7 ultimate PC.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Vortexbox

Bericht door knuisje »

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Vortexbox

Bericht door FR_Aad »

Staat de ISO op de DVD of de uitgepakte bestanden?
Ik zou in eerste instantie een pc proberen. Een Intel Mac zou moeten kunnen maar dat is mij indertijd niet gelukt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

Als je hem in een draaiende/opgestartte PC in de DVD speler legt dan moet het leesbaar zijn. maar hij moet dan nog wel ook gaan booten in een andere PC.
Het kan zijn met sommige PC's dat die een soort van startkeuze hebben met de functie toets F8 in de meeste gevallen, waarbij je dan de keuze maakt tijdens het opstarten.

Je kunt dan tijdens het opstarten aan geven, via een menu, dat je de DVD speler gebruiken wilt.

Anders kan het nog zijn dat de bootvolgorde van de verschillende optie's aangepast moet worden.
Dan moet je dus als eerste de DVD speler kiezen en niet de HD, want dan gaat het natuurlijk altijd mis. :mrgreen:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Bedankt Heren.

Knuisje: dat heb ik allemaal meerdere keren gelezen. maar geeft niet specifiek aan hoe een bootable dvd of usb te maken.

FR_Aad: Ik heb een dvd met uitgepakte bestanden en een dvd met alleen de iso.
Welke zou ik moeten hebben?

Hannesie: Het is een Asus UEFI Bios Utility.
Wat ik ook doe (Ik heb zelfs de harde schijf uit de opstartlijst verwijderd) hij wil niet opstarten.

Edit: ik zie een extra "secure boot" optie hier kan ik het OS type wijzigen.
FF kijken wat dit doet :think:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Vortexbox

Bericht door FR_Aad »

Je moet de ISO met een programma als Free Iso Burner op een cd branden. Zo krijg je de installatiebestanden op je cd. Met een ISO zelf kan je niet opstarten of installeren.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

FR_Aad schreef:
Je moet de ISO met een programma als Free Iso Burner op een cd branden. Zo krijg je de installatiebestanden op je cd. Met een ISO zelf kan je niet opstarten of installeren.
Done, en hij is bezig.
Kijken of het lukt. :D
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Warning: /dev/root does not exist :boos:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Bij mijn vorige poging Vortexbox op deze pc te zetten kwam deze melding ook.

Google leverde een aantal dingen op.

Waaronder IPv6 instellingen.
Mijn provider gebeld en deze blijkt IPv6 niet te ondersteunen. :think:

Of het heeft te maken met mijn hardwarematige raid configuratie http://gromit.csi.cam.ac.uk/vb/

Of?????
In ieder geval doet mijn muis niks, dus de instructie volgens de voorgaande link kan ik niet uitvoeren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Vortexbox

Bericht door ray5150 »

Ik heb dit wel eens gebruikt om een USB-stick opstartbaar te maken.
https://rufus.akeo.ie/?locale=nl_NL
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Ik voel me al iets minder dom.
Onze streaming specialist (hannesie) was in de buurt en kwam "ff" kijken.
Wat een schat van een man is dat toch, als ik een vrouw was zou ik het wel weten :yeah:

Maar hij doet het nog steeds niet en is mee naar de werkplaats.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

De Vortexbox geeft inderdaad veel problemen met deze combinatie, het lijkt een geheugen managementprobleem.

Met Daphile loopt het vlot, maar er is dan is de beperking er om er de andere toepassing en bestanden anders als muziek te beheren.

Nu dan maar gekeken naar de server van Ubuntu, en dan gaat de laatste versie van 15.04 ook niet goed werken met dit motherboard, kernel 3.19.
Met de versie 14.04 LTS gaat het prima, hij is dan ook nog eens zo dat de Raid schijven en instellingen gelijk meeneemt, maar er was al wat in de structuur van de raid verkeerd gegaan, en niet meer terug te halen.
login.JPG
Nu dan met Webmin de rest opgezet, raid kunnen opzetten en activeren.
4 schijven van 2 Tb, en dan heb je dit met Raid 5.
Raid1.JPG
mnt raid.JPG
en dan een /mnt/data.
De rechten nu eerst maar even op nobody gezet, dan is het wat makkelijker te beheren nu.

Beheer op afstand is dan het makkelijkste, en dan nu eens zien of het komt doordat er niet is ingelogd bij Logitech of iets anders, maar ik zit nog wel even te zoeken hoe dan de server ook de DSD player activeert.

Edit: Raid is nog niet goed :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

Nu dus een wel juiste situatie naar ik meen.
Wel vreemd dat het totaal van het aanwezige schijven niet op deze wijze wordt weergegeven.
Nu dus wel. :kwijl:
5.51 Tb.JPG
raid2.JPG
herstel.JPG
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

:beer: :-({|=
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

Niet te vroeg/snel juichen, het lijkt dat de DSD Player nog niet werkt, heel vreemd. :shock:


Op de Odroid is het er wel en bij de server werkt het niet, maar eens verder snuffelen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

Ik zal eens zien of dit mogelijk de oplossing bied.
dsd2.JPG
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Het speelt :beer:
Muziefiles van de server naar Odroid met USB naar de Afdac2.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

Mooi dat dat het doet. gebruik je alleen de speler USB van de Odroid?
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Max2play.~png.jpg
Welke adviseren jullie uit deze lijst?
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

Hij speelt nu met de laatste
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

sysdefault of front.
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

die werken beide niet???
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vortexbox

Bericht door hannesie »

Ik kan het helaas nu niet uitproberen, en je weet zelf wel waarom. :lol:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

hannesie schreef:
Ik kan het helaas nu niet uitproberen, en je weet zelf wel waarom. :lol:
Nee? Hoezo??? :lol:

Ik zit te genieten Van AUDIOGON
:rock:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Vortexbox

Bericht door ToTo »

IMG_0933.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”