Dynaudio 15W75 (woofer uit Audience 42) kaduuk

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

pappaleo
Contacteer:

Re: Dynaudio 15W75 (woofer uit Audience 42) kaduuk

Bericht door pappaleo »

Als het het niet lukt, rijd dan even langs, dan hang ik hem aan LIMP, dan weet je alles.

Batterijtje heb je niet nodig (wel in je multimeter natuurlijk :mrgreen: ).
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

pappaleo schreef:
Als het het niet lukt, rijd dan even langs, dan hang ik hem aan LIMP, dan weet je alles.

Batterijtje heb je niet nodig (wel in je multimeter natuurlijk :mrgreen: ).
Heb net gemeten met de multimeter en het resultaat was exact gelijk ( 3.8 ). Dus dat is fijn.

Polariteit meten met batterijtje werkt niet (geen uitslag van de woofer, wat ik ook doe), iemand nog andere tips? Lastige is ook dat ik niet weet of in het Dynaudio-filter de polariteit van de woofer standaard is of wellicht contra...
Laatst gewijzigd door mikekiwi op za 31 jan 2015, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
dre

Bericht door dre »

Je moet het ook direct op de luidsprekerklemmen doen. :wink:
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

dre schreef:
Je moet het ook direct op de luidsprekerklemmen doen. :wink:
eh...van de luidspreker of van de woofer? Dat laatste heb ik gedaan...(dus op het deel waar je normaal de kabel aan soldeert...)
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Als je een batterij op de polen van de woofer zet moet hij uitslaan. Anders is of de woofer kapot of de batterij leeg.
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

FR_Aad schreef:
Als je een batterij op de polen van de woofer zet moet hij uitslaan. Anders is of de woofer kapot of de batterij leeg.
ach, ik moet meer proberen en logisch nadenken. Ben eruit, het werkt...Dank aan allen!
dre

Bericht door dre »

En nu moet je het gaan verklappen! :rofl:
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

dre schreef:
En nu moet je het gaan verklappen! :rofl:
Wat wil je allemaal weten, ik heb geen geheimen (op audio-gebied)
Walt

Bericht door Walt »

Ik denk dat Dre wilt weten hoe je in hemelsnaam de batterij test zodanig kan uitvoeren dat deze niet werkt.... :lol: :lol: :lol:

Ik stel me zoiets voor als: beweeg nu de muis naar de rechter beeldscherm hoek... :rofl:

Groetjes Walter
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Dat heb ik allang verklapt, dus als je rustig en goed leest, zie je het al...
Jamesblond

Bericht door Jamesblond »

Is het misschien mogelijk dat de driver is vastgelopen? Dit is mij heel vroegâh wel eens gebeurd toen ik een speakertje uit mn toen nog kleine klauwen liet pleuren. Iets met de magneet/spoel constructie die een optater kreeg, waardoor deze wat scheef kwam te staan en de spoel klem zette tegen de poolplaat. Ofzo. Ik weet van Dynaudio drivers dat ze een erg krappe spleet hebben waarin de spoel beweegt. Daar kan zomaar iets mee mis zijn. Je weet immers de oorsprong en herkomst van de drivers niet.

Pas op met tweedehands en webshops!!! Er gaat veel Chinese imitatie "Dynaudio" prut over het net, wat voor origineel en nieuw moet door gaan. Kijk daar mee uit! De beste manier is om idd contact op te nemen met Erwin Vlieger van Dynaudio NL in Nunspeet, of met Sven Johannsen van Dynaudio HQ in Skandeborg. De Audience 42 is een goede speaker, maar in het gamma van Dynaudio zo'n beetje de onderkant van de voedselketen en dan ook nog een fossiel. Niets mis mee, ze klinken nog steeds prima (als ze in orde zijn, uiteraard :lol: ), maar je kunt je afvragen of 180,- voor een nieuwe woofer de moeite waard is. Bovendien wil je dan idealiter beide woofers vervangen, ivm veroudering.

Vandaag de dag staan genoeg goede setjes A40 of 42 (zijn technisch identiek, op de achterwand van de kast na; spaanplaat versus mfd) op Marktplaats voor een leuke prijs. De werkende twee tweeters en enkele woofer die je hebt, kun je wellicht demonteren en gebruiken om een (deel van) een nieuwe set occasion Audience 42's of 52's te financieren.
Duck Twacy

Bericht door Duck Twacy »

Dynaudio was nooit goedkoop (ook niet toen ze nog aan diy-ers levereden). Vroeger kon Remo (den Haag) er nog wel aankomen (door hun goede relatie is mij ooit verteld). Weet niet of ze dat steeds nog kunnen.

Anders http://support.dynaudioprofessional.com ... pare-parts ??
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Dank voor jullie reacties. Ik ben er echter - zonder het tot mijn spijt hier te melden :shock: :hide: :hide: :hide: - in geslaagd om de woofer te repareren. Ik dacht toch echt dat ik het ergens had neergepend...

Anyhow, bij de probleem woofer waren de litzedraden na een eerdere reparatiepoging van de vorige eigenaar - niet goed aangesloten. Dat heb ik weten te fixen en de woofer doet het weer. Heb wel het idee dat er nog een klein verschil zit tussen beide luidsprekers qua geluid, maar een meting toonde dat niet echt aan.

Ergo: ik ben tevreden zo, alles doet het weer en voor in woonkamer met een toch al niet al te beste opstelling voldoet het prima.
Duck Twacy

Bericht door Duck Twacy »

Goedzo,

Vond nog dit, maar denk dat het veel te veel geld is voor een paar oude Audience 42

http://www.audiokit.it/shop/en/replacem ... 84420.html

Bovendien "(not the same used in the Finish product complete speakers systems, for this parts ask quotations)"??
Jamesblond

Bericht door Jamesblond »

Duck Twacy schreef:
Goedzo,

Vond nog dit, maar denk dat het veel te veel geld is voor een paar oude Audience 42

http://www.audiokit.it/shop/en/replacem ... 84420.html

Bovendien "(not the same used in the Finish product complete speakers systems, for this parts ask quotations)"??
Uhm... ff off-topic:

is een "loop hole" waarmee toch Dynaudio componenten te krijgen zijn voor zelfbouw?? Ik ben al tijden min of meer van plan mijn Audience 122C te opwaarderen met een D260, als ik die zou kunnen vinden van betrouwbare bron...
Plaats reactie