Aaah! Witte kabel!ray5150 schreef:Van den Hul maakt witte kabel.
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zo ongeveer elke kleur is wel een verbetering t.o.v. de standaard rood/zwarte kabel die ik nu gebruik! Bedankt voor de tips tot nu toe.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Poging twee met de spikes lijkt geslaagd, ik heb ze met Bison 2-componenten lijm direct op de aluminium T-profielen vast gelijmd. Ze zitten precies onder het lijf van het T-profiel om torsie zoveel mogelijk te vermijden, immers een T-profiel is vrij torsie slap.
Het laag met spikes is klasses beter dan zonder spikes. Ik draai nu de cd Privateering van Mark Knopfler, het laag is diep en droog en supersnel. Dit bewijst weer mijn eerdere ervaring: op vloerbedekking altijd spikes gebruiken!
Groetjes Walter
Het laag met spikes is klasses beter dan zonder spikes. Ik draai nu de cd Privateering van Mark Knopfler, het laag is diep en droog en supersnel. Dit bewijst weer mijn eerdere ervaring: op vloerbedekking altijd spikes gebruiken!
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat is dat voor smerige vlek in je vloerbedekking?
Resultaat van een 3-delige reflex poort samenlijmen met 2-componenten lijm en dan op het tapijt knoeien... 
De vloer van de studeerkamer is nog een stuk erger. overal gestolde soldeer druppels in de vloerbedekking
De vloer van de studeerkamer is nog een stuk erger. overal gestolde soldeer druppels in de vloerbedekking
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Aha, dacht even dat het uit je woofer was gelopen.......
Nee die AT woofers zijn wel zindelijk, die houden hun plasje prima op, is geen oude JBL zooi!

-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je wil niet weten wat voor rare afzetting je krijgt in woofers als je teveel Krall draait...... 
Geen madame Krall vandaag, ik ben nu meerdere cd's van Mark Knopfler aan het draaien, klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. De Mundorf AMT dipool tweeter klinkt veel lichtvoetiger nu hij volledig vrij is gemonteerd.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Het viel mij onlangs bij een luistersessie bij GerardJ dat Private Investigations op zijn zelfbouw AMT's nogal metalig klonk. Tell me about the Forest, van Dead Can Dance klonk weer fenomenaal. Bij mij thuis klinken beide opnames heel goed. Wil dat zeggen dat de AMT een zodanige definitie heeft dat het verschil in beide opnames duidelijk naar voren komt, terwijl dat bij mij thuis verdoezeld wordt?
Ik speel thuis over mijn mini monitors met Dynaudio D260E tweeter.
Hoe klinkt Private Investigations bij jou? Die opname vond ik juist zo leuk vanwege de diepte in het geluidsbeeld.
Ik speel thuis over mijn mini monitors met Dynaudio D260E tweeter.
Hoe klinkt Private Investigations bij jou? Die opname vond ik juist zo leuk vanwege de diepte in het geluidsbeeld.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 17 mei 2015, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Pappaleo,
Ik heb net even Private Investigations beluisterd, t.o.v. modernere opnames klinkt het wel enigzins metalig maar dat hoort bij het geluid uit die periode denk ik.
Als je erg veel output in het tophoog hebt kan het te metalig gaan klinken, maar de Mundorf AMT geeft juist niet zoveel tophoog en zeker niet in combinatie met de Duelund RS condensator en CAST weerstanden.
Groetjes Walter
Ik heb net even Private Investigations beluisterd, t.o.v. modernere opnames klinkt het wel enigzins metalig maar dat hoort bij het geluid uit die periode denk ik.
Als je erg veel output in het tophoog hebt kan het te metalig gaan klinken, maar de Mundorf AMT geeft juist niet zoveel tophoog en zeker niet in combinatie met de Duelund RS condensator en CAST weerstanden.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hier klinkt ie ook niet, typisch een album wat eens een goede remastering behoeft.
En een ruisonderdrukker, het lijkt soms wel of er een kraan is blijven openstaan in de studio...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dat bij een plaat waarmee de CD gepromoot werd.....
Dat was toch Brothers in Arms ? die is digitaal opgenomen. (Mitsubishi X32, dacht ik.
)
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, Telegraph Road. Ik heb overigens niet de originele CD maar een verzamelaar met een compilatie uit 2006. Het kan best zijn dat er al wat aan de knoppen (knopflers?) gedraaid is.
De ruis is er wel, maar zeker niet opvallend. Op de Focal/Dynaudio klinkt het echt niet metalig. Op de zelfbouw AMT's van GerardJ wel.
Overigens zei GerardJ in Hengelo dat hij die Focal/Dynaudio best aardig vond klinken, maar dat ze alleen ietsiepietsie te fel in het hoog waren.
Ik denk dus dat het verschil niet alleen aan de hand van die AMT's te verklaren is.
De ruis is er wel, maar zeker niet opvallend. Op de Focal/Dynaudio klinkt het echt niet metalig. Op de zelfbouw AMT's van GerardJ wel.
Overigens zei GerardJ in Hengelo dat hij die Focal/Dynaudio best aardig vond klinken, maar dat ze alleen ietsiepietsie te fel in het hoog waren.
Ik denk dus dat het verschil niet alleen aan de hand van die AMT's te verklaren is.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 18 mei 2015, 8:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Die kwam pas in 1985, de eerste DDD. De cd speler kwam in 1983 op de markt. De eerst geperste cd was van Abba trouwens.ray5150 schreef:Dat was toch Brothers in Arms ? die is digitaal opgenomen. (Mitsubishi X32, dacht ik.)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Kwam dit filmpje tegen (1983) met daarin de productie van de eerste spelers.
Ik heb laatst de conceptversie van Daudio gehoord, dus ook volledig OB. Als deze ook maar een beetje zoals die klinken, dan heb je een hele fijne luidsprekers!
Mooi project!
Mooi project!
Ik heb hier de CD die mee werd geleverd met de Philips 104 CD speler op mijn server staan, is een copie van een exemplaar uit het RadioMuseum van Correct Rotterdam.
Ik zal hem eens opzoeken en beluisteren. Mix van verschillende opnames.
Ik zal hem eens opzoeken en beluisteren. Mix van verschillende opnames.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Bij mijn CD104 zat geen cd.
Was dan een type als de de CM 100, al die verschillende type 's ook.
- MechanicalAnimal
Jantzen Audio Supra 5NWalt schreef:Heeft er iemand nog suggesties voor mooie witte speaker kabel voor het laag, ik heb deze graag in het wit zodat dit mooi past bij de Mundorf mid/hoog bekabeling. In totaal heb ik per kant 4 aders nodig die samen in een 4-polige speakon moeten passen. Ik zat aan ongeveer 2.5mm2 te denken.
Groetjes Walter
wit? check
2.5mm²? check
3.95/m¹ in de shop bij Geenius/Humblehomemadehifi.nl
Fijne soepele kabel om te verwerken, ik soldeer 'm tussen de 350 en 400 graad met Mundorf silversoldeer.

Bedankt voor de tip! Die kabel is precies wat ik nodig hebt: no nonsense, wit en 2.5mm2. Ik moet toch nog bij Tony de Mundorf Silver/gold wire voor de mid bestellen dus dan laat ik deze gelijk mee komen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- MechanicalAnimal
Graag gedaan walt