Nieuwe condensatoren van mundorf
Moderator: Beheerdersteam
Nieuwe condensatoren van mundorf
Ik heb op de website van Eltim een aantal nieuwe typen condensatoren van mundorf gevonden.
Mundorf Supreme Evo Oil
Mundorf Supreme Evo Silver Gold
Mundorf Supreme Evo Silver Gold Oil
Ik ben wel benieuwd hoe ze zich verhouden t.o.v. de andere typen van mundorf, daar ik van plan was die te gaan gebruiken in mijn Evora's. Voordeel is dat de nieuwe typen kleiner zijn en volgens de fabrikant nog meer ruimtelijkheid.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Mundorf Supreme Evo Oil
Mundorf Supreme Evo Silver Gold
Mundorf Supreme Evo Silver Gold Oil
Ik ben wel benieuwd hoe ze zich verhouden t.o.v. de andere typen van mundorf, daar ik van plan was die te gaan gebruiken in mijn Evora's. Voordeel is dat de nieuwe typen kleiner zijn en volgens de fabrikant nog meer ruimtelijkheid.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ik zal ze over enige tijd gaan testen en het zou me niets verbazen als bij Tony Gee dit ook binnenkort gaat gebeuren.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Andreas heeft me uitgelegd dat de supreme evo een snellere impuls respons heeft dan de normale supreme vanwege de kortere poolplaten. Het sample van 4.7uF dat hij me liet zien had slechts enkele cm van de ene aansluitdraad tot de andere. Het geeft vooral voordeel in serie met de tweeter, niet zozeer parallel aan de mid.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ik houd hem in gedachte voor in serie aan de tweeter in het uiteindelijke wisselfilter van mijn Evora's.
Als ik het goed begrijp is het voor het mid niet te horen t.o.v. de supreme SGO. Ik denk dat ik voor de condensatoren in serie en parallel aan de mid voor iets minder deftigs ga i.v.m. de prijs.
Als ik het goed begrijp is het voor het mid niet te horen t.o.v. de supreme SGO. Ik denk dat ik voor de condensatoren in serie en parallel aan de mid voor iets minder deftigs ga i.v.m. de prijs.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Hoi,
Heeft iemand intussen de nieuwe Mundorf's al in gebruik?.
Ik zelf heb nu de " oude" mundorf silver gold oil
Ben benieuwd of de nieuwe generatie nog wat toe voegt.
Gr
Wim
Heeft iemand intussen de nieuwe Mundorf's al in gebruik?.
Ik zelf heb nu de " oude" mundorf silver gold oil
Ben benieuwd of de nieuwe generatie nog wat toe voegt.
Gr
Wim
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ze zijn duidelijk anders. Ik vind ze niet per se beter, het is meer een kwestie van smaak. Als je meer detail in het tophoog wil en genoegen kan nemen met net wat minder 'body' dan is de EVO meer voor jou.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ze komen eventueel in kombi met een scanspeak beryllium tweeter
Dus de tweeter is het wel waard denk ik.
Gr
Wim
Dus de tweeter is het wel waard denk ik.
Gr
Wim
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Omdat Eltim ze op hun site ook te koop aanbied, had ik ze een vriendelijk mailtje gestuurd
Met daarin de vraag welke mundorf ik nu het beste kan kopen
De mundorf supreme silver gold oil, of de nieuwe Evo supreme silver gold oil
En wat krijg ik als antwoord???
Citaat:
Bij deze verwijs ik u graag naar de Mundorf catalogus in bijlage.
Het is een te lang verhaal om even zo uit te leggen.
Nou dan ben je weer eens als bedrijf klant vriendelijk bezig, en wil je graag wat verkopen..........
Als ik nu info vraag voor een produkt van 2 euro, maar het gaat nota bene om honderden euro s.........
At your service. Zullen we maar denken
Met daarin de vraag welke mundorf ik nu het beste kan kopen
De mundorf supreme silver gold oil, of de nieuwe Evo supreme silver gold oil
En wat krijg ik als antwoord???
Citaat:
Bij deze verwijs ik u graag naar de Mundorf catalogus in bijlage.
Het is een te lang verhaal om even zo uit te leggen.
Nou dan ben je weer eens als bedrijf klant vriendelijk bezig, en wil je graag wat verkopen..........
Als ik nu info vraag voor een produkt van 2 euro, maar het gaat nota bene om honderden euro s.........
At your service. Zullen we maar denken
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Het kan een soort "filter" antwoord zijn om te zien of je niet "zomaar" een vraag stelt .... ik zou gewoon een reply op de email sturen en de vraag herhalen (met de opmerking dat je de brochure zelf ook al had gevonden maar graag gebruik wil maken van hun expertise) 
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ik heb een duidelijk mailtje gestuurd met daarin de volgende tekst.
Geachte heer/mevrouw,
Ik wil mijn bestaande filters gaan upgrade, en zal de artikellen bestellen via uw site.
Echter heb ik nog de volgende vragen, ik zag dat Mundorf sinds 2015 een nieuw type condensator verkoopt namelijk de Evo supreme serie.
Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen de Mundorf supreme silver gold oil, en de Mundorf supreme Evo silver gold oil ?
Ik kom er zelf niet echt uit als ik op de site van Mundorf zoek.
Met vriendelijke groet,
Wim Parre
En vervolgens krijg je dan een stomp zinnig antwoord van Eltim..................
Kortom ik ben niets wijzer geworden, maar Eltim word in ieder geval van mij ook niets meer wijzer, want de gun factor hebben ze verspeeld.
Geachte heer/mevrouw,
Ik wil mijn bestaande filters gaan upgrade, en zal de artikellen bestellen via uw site.
Echter heb ik nog de volgende vragen, ik zag dat Mundorf sinds 2015 een nieuw type condensator verkoopt namelijk de Evo supreme serie.
Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen de Mundorf supreme silver gold oil, en de Mundorf supreme Evo silver gold oil ?
Ik kom er zelf niet echt uit als ik op de site van Mundorf zoek.
Met vriendelijke groet,
Wim Parre
En vervolgens krijg je dan een stomp zinnig antwoord van Eltim..................
Kortom ik ben niets wijzer geworden, maar Eltim word in ieder geval van mij ook niets meer wijzer, want de gun factor hebben ze verspeeld.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ongetwijfeld duidelijk voor jezelf, maar voor een ander wellicht minder.Wim P schreef:..... een duidelijk mailtje gestuurd .....
Een open vraag naar "het verschil" is voor meerderlei uitleg vatbaar. Dat je naar "het verschil" zocht op de website van de fabrikant, kan de indruk versterken dat je vooralsnog zocht naar technische achtergrondinformatie. Dat kan inderdaad nogal een verhaal zijn om zomaar even in een mailtje te schrijven, en ook is het vrij begrijpelijk als je vanuit deze invalshoek werd geïnformeerd dat deze info te vinden is in de bijlage van de catalogus. Dat is dan toch waarnaar je had gezocht?
Misschien krijg je een heel ander antwoord als je verduidelijkt dat het om een aankoop- of toepassingsadvies gaat (gebruikmaken van hun expertise, zoals Sark dat zo mooi zegt), of als je informeert naar praktische verschillen (de meerwaarde waarnaar je ook in dit topic vroeg).
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Heb Eltim een nieuw mailtje gestuurd met daarin opnieuw de vraag
Wat het verschil tussen beiden types is, en dat ik een serieuze klant ben die graag na ontvangst van de gevraagde info over zal gaan tot de koop van de produkten van Eltim.
Ben benieuwd of de uitleg nu wat meer professie heeft.
Wat het verschil tussen beiden types is, en dat ik een serieuze klant ben die graag na ontvangst van de gevraagde info over zal gaan tot de koop van de produkten van Eltim.
Ben benieuwd of de uitleg nu wat meer professie heeft.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Uit de website van Mundorf maak ik op dat dat EVO betrekking heeft op de wikkeltechniek, De folie is minder breed en heeft veel meer wikkelingen zodat de condensator relatief kort maar wel dik wordt. Dat zou gunstig zijn voor de inductiviteit van dat ding.
(en ik maar denken dat je met meer wikkelingen ook meer inductie krijgt).
(en ik maar denken dat je met meer wikkelingen ook meer inductie krijgt).
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
En, heb je al antwoord gekregenWim P schreef:Heb Eltim een nieuw mailtje gestuurd met daarin opnieuw de vraag
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Je kunt van Eltim niet verwachten dat zij meer weten dan de fabrikant hun vertelt. Zij zijn slechts doorverkopers van dat spul. Niet zo gek dat zij doorverwijzen naar de fabrikant. Condensatoren zijn net als boutjes en moertjes: Gebruiksmateriaal waarvan de toepassing bekend is (of zou moeten zijn).
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ja ik heb inmiddels antwoord ontvangen
Inzake klank kwaliteiten verwijs ik graag naar de volgende site:
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap2.html
alwaar een vergelijkend warenonderzoek is gedaan.
Wij gebruiken allerlei types, naar gelang het beoogde prijslevel en kwaliteit van de diverse componenten.
De Supreme exemplaren zijn m.i. goudeerlijk, de EVO types hebben de beste prijs/kwaliteitverhouding.
Dus ga ik de testen maar eens doorlezen op de genoemde site
Inzake klank kwaliteiten verwijs ik graag naar de volgende site:
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap2.html
alwaar een vergelijkend warenonderzoek is gedaan.
Wij gebruiken allerlei types, naar gelang het beoogde prijslevel en kwaliteit van de diverse componenten.
De Supreme exemplaren zijn m.i. goudeerlijk, de EVO types hebben de beste prijs/kwaliteitverhouding.
Dus ga ik de testen maar eens doorlezen op de genoemde site
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Je zult daar het antwoord niet vinden. Tony heeft nog niet de Supreme EVO SGO getest. Waar Eltim naar verwijst dat zijn de standaard EVO condensators, met een mooie prijs/kwaliteitverhouding maar die zijn echt niet te vergelijken met de geluidskwaliteit van de Supremes. De Supreme EVO condensatoren daarentegen wel, maar die zitten dan ook in dezelfde prijscategorie als de Supremes.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Hoi Jeroen,
Maar wat zou jij kiezen in mijn plaats?
Stel jij bouwt ook een nieuwe speaker, en je hebt de keuze tussen Mundorf supreme silver gold oil, en de Evo supreme silver gold oil
Qua prijs zijn ze gelijk dus dat kan geen voorkeur opleveren voor de een of de ander.
Kwalitatief zullen ze denk ik elkaar ook niet veel ontlopen, dus blijft er over de muzikaliteit
Welke van de 2 types word het dan?
Maar wat zou jij kiezen in mijn plaats?
Stel jij bouwt ook een nieuwe speaker, en je hebt de keuze tussen Mundorf supreme silver gold oil, en de Evo supreme silver gold oil
Qua prijs zijn ze gelijk dus dat kan geen voorkeur opleveren voor de een of de ander.
Kwalitatief zullen ze denk ik elkaar ook niet veel ontlopen, dus blijft er over de muzikaliteit
Welke van de 2 types word het dan?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
er zal niets anders op zitten dan luisteren....
zeker met dat soort top-of-the-line spullen moet het echt je eigen beleving zijn.
zeker met dat soort top-of-the-line spullen moet het echt je eigen beleving zijn.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Dat zal het dan zeker moeten zijn. Echt objectief is er waarschijnlijk weinig verschil waarneembaar.Henkjan schreef:er zal niets anders op zitten dan luisteren....
zeker met dat soort top-of-the-line spullen moet het echt je eigen beleving zijn.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Waar geeft de supreme (evo) SGO in een scheidingsfilter echt een kwaliteitsverbetering?jeroen_d schreef:Je zult daar het antwoord niet vinden. Tony heeft nog niet de Supreme EVO SGO getest. Waar Eltim naar verwijst dat zijn de standaard EVO condensators, met een mooie prijs/kwaliteitverhouding maar die zijn echt niet te vergelijken met de geluidskwaliteit van de Supremes. De Supreme EVO condensatoren daarentegen wel, maar die zitten dan ook in dezelfde prijscategorie als de Supremes.
in serie met tweeter lijkt mij duidelijk.
in serie met mid? Word dan wel heel erg prijzig. (kantel frequenties tussen 250 en 400Hz)
Parallel (woofer en mid) lijkt mij overkil. Volgens mij is een standaard PP meer dan voldoende.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Bij de AT drivers ook parallel aan de mid in een open baffle een duidelijk hoorbaar effect. Het verschil in prijs tussen Supreme EVO en Supreme is marginaal, de klank is echt anders. Nogmaals, kwestie van smaak en hoe mid en tweeter combineren met elkaar. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de supreme als het overnamepunt op 2500Hz ligt of lager, die geeft meer body aan het middengebied en dat integreert mooier. Voor het tophoog geeft de Supreme EVO meer openheid.
RNacoustics, probeer eens in plaats van je standaard PP parallel aan de mid een Audyn Cap Plus te zetten van dezelfde waarde. Dat hoor je meteen en is niet een zo duur experiment.
RNacoustics, probeer eens in plaats van je standaard PP parallel aan de mid een Audyn Cap Plus te zetten van dezelfde waarde. Dat hoor je meteen en is niet een zo duur experiment.
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Tony heeft zijn website aangepast, de condensator test is ook geupdate met de Mundorf en de nieuwe Duelund zilver condensators, rating 15... 
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Wim P schreef:Omdat Eltim ze op hun site ook te koop aanbied, had ik ze een vriendelijk mailtje gestuurd
Met daarin de vraag welke mundorf ik nu het beste kan kopen
De mundorf supreme silver gold oil, of de nieuwe Evo supreme silver gold oil
En wat krijg ik als antwoord???
Citaat:
Bij deze verwijs ik u graag naar de Mundorf catalogus in bijlage.
Het is een te lang verhaal om even zo uit te leggen.
Nou dan ben je weer eens als bedrijf klant vriendelijk bezig, en wil je graag wat verkopen..........
Als ik nu info vraag voor een produkt van 2 euro, maar het gaat nota bene om honderden euro s.........
At your service. Zullen we maar denken
jij krijgt tenminste nog antwoord.
ik heb al 3 mailtjes gestuurd m.b.t. voorraad en levertijd, en krijg niet eens een reactie.
ik vroeg mij al af of het bedrijf nog wel bestond.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Nieuwe condensatoren van mundorf
Ik heb spullen besteld bij Rumoh.
Zit trouwens ook in Groningen
Zit trouwens ook in Groningen
