instaltie maken op ori auto radio/
Moderator: Beheerdersteam
instaltie maken op ori auto radio/
hallo,
kort samengevat ik ben nieuw op dit forum.
ik heet: Matthijs mulder
ben:18jaartjes jong
woon in het gehucht: Driebergen
opleiding: autotechnicus niv 2
eniway...
ik heb een opel corsa C GSI
en wil graag mijn fabrieks radio behouden.
nou heb ik een auto audio specialist gevraagd of ik eigenlijk wel speakers kan inbouwen zonder alles te moeten aanpassen.
hij zij ja dit kan, als je weet wat je inbouw diepte is van je deur speakers.
dan kan je nieuwe speakers inzetten en aansluiten op de oude bedrading.
dus stel ik weet men inbouwdiepte.
kan ik dan gwn losse speakers inbouwen en in de achterbak los een subwoofer (eventueel met versterker in de woofer)
en alles aansluiten op men fabrieksauto radio?
Grt matthijs
kort samengevat ik ben nieuw op dit forum.
ik heet: Matthijs mulder
ben:18jaartjes jong
woon in het gehucht: Driebergen
opleiding: autotechnicus niv 2
eniway...
ik heb een opel corsa C GSI
en wil graag mijn fabrieks radio behouden.
nou heb ik een auto audio specialist gevraagd of ik eigenlijk wel speakers kan inbouwen zonder alles te moeten aanpassen.
hij zij ja dit kan, als je weet wat je inbouw diepte is van je deur speakers.
dan kan je nieuwe speakers inzetten en aansluiten op de oude bedrading.
dus stel ik weet men inbouwdiepte.
kan ik dan gwn losse speakers inbouwen en in de achterbak los een subwoofer (eventueel met versterker in de woofer)
en alles aansluiten op men fabrieksauto radio?
Grt matthijs
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: instaltie maken op ori auto radio/
Hallo Matthijs, welkom hier.
in principe kan dat, de details (en dus ook hoe makkelijk of moeilijk t wordt) hangt af van de radio, o.a. wat die voor aansluitmogelijkheden heeft
in principe kan dat, de details (en dus ook hoe makkelijk of moeilijk t wordt) hangt af van de radio, o.a. wat die voor aansluitmogelijkheden heeft
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: instaltie maken op ori auto radio/
Heb je nu een "in dash" radio, dus een hele console?
Dan helpt dit topic je wellicht
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=148955
daarnaast kun je op elke radio tig speaker en subs aansluiten.
(versterkers met een high input kunnen hier mee overweg)
Wat heb je dus precies nu ?
Dan helpt dit topic je wellicht
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=148955
daarnaast kun je op elke radio tig speaker en subs aansluiten.
(versterkers met een high input kunnen hier mee overweg)
Wat heb je dus precies nu ?
Re: instaltie maken op ori auto radio/
corsaGSI schreef:opleiding: autotechnicus niv 2
Ik begrijp dat het aansluiten van in-car entertainment niet tot de lesstof behoord ?
Gezien alle inbouwstations in het land is dat een industrie op zich, vreemd dat daar bij de opleidingen geen aandacht aan besteed wordt.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: instaltie maken op ori auto radio/
Na de mavo nog 2-3 jaar MBO.
Hoe oud ben je as je klaar bent? Ik vermoed dat CorsaGSI nog bezig is.
Hoe oud ben je as je klaar bent? Ik vermoed dat CorsaGSI nog bezig is.
Re: instaltie maken op ori auto radio/
ik heb een soort gelijke radio zeg maar.
top bedankt (: ik ga het topic op het opel-forum is door nemen!
PS:
en ik ben nog bezig met mijn opleiding.
ik heb wel inbouw componenten.
maar dit is meer zoals: Car kit, cruisecontrol, navigatie, auto radio's (gwn een unit plaatsen en stekkers der in en inlezen in boordcomputer)
en dat soort dingetjes.
in ieder geval hartstikke bedankt voor de info!
Mvg,
Matthijs mulder
top bedankt (: ik ga het topic op het opel-forum is door nemen!
PS:
en ik ben nog bezig met mijn opleiding.
ik heb wel inbouw componenten.
maar dit is meer zoals: Car kit, cruisecontrol, navigatie, auto radio's (gwn een unit plaatsen en stekkers der in en inlezen in boordcomputer)
en dat soort dingetjes.
in ieder geval hartstikke bedankt voor de info!
Mvg,
Matthijs mulder
-
speedy_d_27
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 21:41
Re: instaltie maken op ori auto radio/
Kun je ook een foto van de achterkant maken? Dan is te zien of er uitgangen op zitten voor een versterker. Zo niet, dan zul je een converter tussen je radio en versterker moeten zetten. (Wat op zich ook geen probleem hoeft te zijn hoor).
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 299
- Lid geworden op: za 25 jun 2011, 23:34
Re: instaltie maken op ori auto radio/
Op de site van diverse merken kan je vinden wat er in je auto past,of je moet een zeer verouderd model hebben.
Maar dan moet er haast nog wel wat info te vinden zijn.
Type bouwjaar vd auto.
De radio behoud je met high/low level converter,s,want ik neem aan dat je aan amp in wil bouwen.
Ook een sub?
Maar dan moet er haast nog wel wat info te vinden zijn.
Type bouwjaar vd auto.
De radio behoud je met high/low level converter,s,want ik neem aan dat je aan amp in wil bouwen.
Ook een sub?
Re: instaltie maken op ori auto radio/
Ik ben al een 8jaar extreme car audio hobbyist.
Uit mijn ervaringen met originele radios komt niet veel goed tenzij je investeerd in een goede processor natuurlijk.
Maar dan nog meestal heb je maar 1 rca uitgang van 2v op zich geen probleem. Het probleem vormt hem bij muziek.bass/ treble regeling laat altijd de wensen over en boosten de frequenties in vervorming.
Dit is enkel een waarschuwing.meestal is de eindtrap van originele radios ook dusdanig zwak dat u binnen het halfjaar problemen kan krijgen.
ook bestaan er voor elk type can bus interface modules voor het behouden van boordcomputertoegang.
Persoonlijk vindt ik dat car audio in volgorde :
Goede headunit al dan niet met processor of ingebouwd
Goede front set met de gebruikelijke demping en versteviging en hier kan een kleine sub bij.
Als u verder gaat met versterkers en zware subs zorg dan eerst voor een goede voeding.
Deze info wou ik u gewoon meegeven.
En ben benieuwd wat het wordt.
Uit mijn ervaringen met originele radios komt niet veel goed tenzij je investeerd in een goede processor natuurlijk.
Maar dan nog meestal heb je maar 1 rca uitgang van 2v op zich geen probleem. Het probleem vormt hem bij muziek.bass/ treble regeling laat altijd de wensen over en boosten de frequenties in vervorming.
Dit is enkel een waarschuwing.meestal is de eindtrap van originele radios ook dusdanig zwak dat u binnen het halfjaar problemen kan krijgen.
ook bestaan er voor elk type can bus interface modules voor het behouden van boordcomputertoegang.
Persoonlijk vindt ik dat car audio in volgorde :
Goede headunit al dan niet met processor of ingebouwd
Goede front set met de gebruikelijke demping en versteviging en hier kan een kleine sub bij.
Als u verder gaat met versterkers en zware subs zorg dan eerst voor een goede voeding.
Deze info wou ik u gewoon meegeven.
En ben benieuwd wat het wordt.

