Muziekfiles
Moderator: Beheerdersteam
Muziekfiles
Ik ben alvast wat muziek aan het verzamelen voor als de Afdac2 klaar is en ik mijn Odroid en muziekserver werkend heb.
Nu kom ik DSD files tegen met de extentie DFF.
Deze zijn niet te taggen (ik gebruik MP3TAG).
Met JRiver kan je DFF omzetten naar DSF en dan kan ik wel taggen.
In de instellingen voor converteren kan ik (bij omzetten naar DSD) kiezen voor DSD64 of DSD128.
- Heeft omzetten zin?
- Zijn tags nodig?
- Kiezen voor DSD128 bij het omzetten?
Nu kom ik DSD files tegen met de extentie DFF.
Deze zijn niet te taggen (ik gebruik MP3TAG).
Met JRiver kan je DFF omzetten naar DSF en dan kan ik wel taggen.
In de instellingen voor converteren kan ik (bij omzetten naar DSD) kiezen voor DSD64 of DSD128.
- Heeft omzetten zin?
- Zijn tags nodig?
- Kiezen voor DSD128 bij het omzetten?
Re: Muziekfiles
Ik heb nu 1 file omgezet.
Dan krijg ik in mp3tag:
Codec = DSD128
Bitrate = 11290kbit/s
Frequentie = 5644800Hz
Dan krijg ik in mp3tag:
Codec = DSD128
Bitrate = 11290kbit/s
Frequentie = 5644800Hz
Als de oorspronkelijke er is op 64, dan zou ik dat zo houden.ToTo schreef:Ik heb nu 1 file omgezet.
Dan krijg ik in mp3tag:
Codec = DSD128
Bitrate = 11290kbit/s
Frequentie = 5644800Hz
Daarnaast is het hoe je de de files wilt hebben dan wel het liefst inderdaad met de DSF extensie.
Hoe krijg je de bestanden binnen, als een .ISO?
Ik zit me gek te zoeken hoe ik (zonder gebruik te maken van MP3tag)
de Codec, Bitrate en Frequentie kan aflezen van een file
Kanutnievindennie.
Ik heb losse DFF bestanden, dus per nummer 1 bestand.
de Codec, Bitrate en Frequentie kan aflezen van een file
Kanutnievindennie.
Ik heb losse DFF bestanden, dus per nummer 1 bestand.
Ik krijg hier met dBPoweramp ook niet de juiste info bij echte .dsf files.
Hij geeft dan aan dat het 24/88kHz, en het zouden dan DVD files zijn, ik weet beter en Squeezebox weet het ook beter.
Hij geeft dan aan dat het 24/88kHz, en het zouden dan DVD files zijn, ik weet beter en Squeezebox weet het ook beter.
JRiver laat dit toch standaard al zien, bij de player (of playing now) ? Deze info komt niet uit de tags, en is ook niet aanpasbaar. Dit was overigens een dff.ToTo schreef:Ik zit me gek te zoeken hoe ik (zonder gebruik te maken van MP3tag)
de Codec, Bitrate en Frequentie kan aflezen van een file![]()
Kanutnievindennie.
Verder kun je de aanpassingen in het audiopad van in naar uit volgen, via 'Audio Path' (en daar dus zien wat de input was).
MAAR : dat kan denk ik alleen als je aangesloten DAC inderdaad DSD lust én je in de instellingen aangeeft dat hij dat mag streamen.
(Standaard converteert hij namelijk eerst naar PCM 64bit, op 1/8 van de oorspronkelijke samplerate + verdere downsampling indien nodig. Zie screenshot onder wat er gebeurt zonder DSD DAC/streaming, met een 2.8224Mbit/s dff bestand.)
Ik gebruik JRiver als test en eigenlijk alleen omdat ik gevonden heb dat River DFF bestanden kan omzetten naar DSF.
Dus ff gezocht en de instellingen van die balk aangepast.
Eigenlijk (door omzetting naar PCM als tussenstap) is omzetten van DFF naar DSF met JRiver niet zinvol???? Lijkt mij kwaliteitsverlies?
Is er een betere optie?
Dus ff gezocht en de instellingen van die balk aangepast.
Eigenlijk (door omzetting naar PCM als tussenstap) is omzetten van DFF naar DSF met JRiver niet zinvol???? Lijkt mij kwaliteitsverlies?
Is er een betere optie?
. Had ik niet in de gaten...wist niet wat (een) Odroid was. Nu welToTo schreef:Ik gebruik JRiver als test en eigenlijk alleen omdat ik gevonden heb dat River DFF bestanden kan omzetten naar DSF.
Tijdens afspelen is een PCM tussenstap in veel gevallen idd nodig.ToTo schreef:Eigenlijk (door omzetting naar PCM als tussenstap) is omzetten van DFF naar DSF met JRiver niet zinvol???? Lijkt mij kwaliteitsverlies?Is er een betere optie?
Tijdens enkel converteren zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn...maar je lijkt gelijk te hebben. De huidige engine ondersteunt geen directe DSD bewerkingen, en heeft altijd een PCM conversie tussendoor.... (Even daargelaten hoe hoorbaar dat verlies dan is).
Dit tooltje claimt dff->dsf rechtstreeks verliesvrij te kunnen doen. En aan de snelheid waar dat mee gebeurt te zien, geloof ik dat ook wel. ondersteunt helaas niet alle mogelijke formaten : http://www.hfx.at/index.php?option=com_ ... Itemid=159
Een andere oplossing kan zijn : behoud de oorspronkelijke *.dff files, en maak er een cue sheet voor aan waar je de metadata ('tags') in kwijt kan. Weet niet of daar handige tooltjes voor zijn.
Bedankt voor de extra uitleg.
De link is alleen voor Windhoos en daar wil ik nu juist vanaf
De link is alleen voor Windhoos en daar wil ik nu juist vanaf
Werkt wel, maar telkens 1 file, wil je meer, betaal dan €10.
Het zelfde gedaan met dBpoweramp, maar dan is het dan wel naar wav ongecomprimeerd.
Bestandsgrootte zegt wel wat.
http://www.macupdate.com/app/mac/50017/dff2dsf
en nog wat.
http://www.signalyst.com/professional.html
Het zelfde gedaan met dBpoweramp, maar dan is het dan wel naar wav ongecomprimeerd.
Bestandsgrootte zegt wel wat.
http://www.macupdate.com/app/mac/50017/dff2dsf
en nog wat.
http://www.signalyst.com/professional.html