goede 5.1 set gezocht

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

goede 5.1 set gezocht

Bericht door CoenvanDongen »

Mijn schoonvader houd van harde muziek en heeft daardoor 2 speakertjes opgeblazen in zijn 5.1 setje van Magnat.
Stiekem vond ik dat niet erg want die set klinkt als een natte krant.
Nu word ik als "zelfbouwende luidsprekerspecialist" natuurlijk ingeschakeld om een leuk vervangend setje te zoeken.
Maar ik heb geen kaas gegeten van 5.1 setjes.

dus...
Is er een redelijk klinkende 5.1 set op marktplaats te vinden die ook hard kan. voor onder de 150,-?
Geen zuiltjes, maar hoeven ook geen melkpakjes te zijn (liever niet zelfs).

De subwoofer doet het nog prima en is met het kantelpunt instelbaar dus 4 kleine boekenplank speakers zouden ook nog een optie zijn.

tips meer dan welkom!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: goede 5.1 set gezocht

Bericht door hannesie »



Ik denk dat je daar een heleboel mee kunt oplossen.

En ik kan dan met een gerust hart zeggen, ik heb ze zelf ook.
Als je dit over z'n nek krijgt heb je echt een hele slechte versterker.
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: goede 5.1 set gezocht

Bericht door beewee »

Gewoon tweedehands Realistic Minimus 7 (niet de 11, die zijn minder) luidsprekertjes nemen. Bijna zo compact als een satelliet, mooi gegoten metaal, tweeweg systeempje, en klinkt lekker. Er staan er momenteel een paar op Marktplaats. Gewoon in de gaten houden tot je er genoeg bij elkaar hebt gesprokkeld.. ;-)

Je zelfbouwaspiraties kun je daarna laten zien omdat er ook setjes zijn om de filters te verbeteren.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: goede 5.1 set gezocht

Bericht door Bas Horneman »

4 kleine boekenplank speakers
Bedoel je niet 5?
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: goede 5.1 set gezocht

Bericht door CoenvanDongen »

Ik was even een weekendje weg vandaar de late reactie.
Die concaeve is wel errug leuk maar denk dat een speakertje zoals die realistic minimus meer in de smaak gaat vallen.

Ik ga het even voorleggen.
Bedankt voor de tips!
Bas Horneman schreef:
4 kleine boekenplank speakers
Bedoel je niet 5?
mwaah ik denk dat 4 genoeg is. De huidige center ligt naast de tv een beetje in de hoek geschoven en hij luistert vooral stereo. :P
Plaats reactie