Z.C.A 2SK1058 klasse A
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Heb zojuist beide kanten aan het voedings ontwerp van anne gehad. Ik meet dan tussen de emitter en de colector 265MV. Veel te weinig dus. Volgens anne zou dit 1 a 1, 5 V moeten zijn
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Zoiets simpels stelt zichzelf niet in (bij)sander1238 schreef:Heb zojuist beide kanten aan het voedings ontwerp van anne gehad. Ik meet dan tussen de emitter en de colector 265mV. Veel te weinig dus. Volgens anne zou dit 1 a 1, 5 V moeten zijn
Kan ook nog dat de versterkers geen stroom trekken, moet toch wel iets van 12V over de dikke 15 Ω staan.
Anne
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Sorry Anne maar dit is gepruts!Ah!buis schreef:Zoiets simpels stelt zichzelf niet in (bij)sander1238 schreef:Heb zojuist beide kanten aan het voedings ontwerp van anne gehad. Ik meet dan tussen de emitter en de colector 265mV. Veel te weinig dus. Volgens anne zou dit 1 a 1, 5 V moeten zijn.Die transistor heeft blijkbaar een redelijk grote stroomversterking.Kwestie van de basisweerstand voldoende groot te nemen.Pluspunt, hoe hoogohmiger hoe minder watt nodig
![]()
Kan ook nog dat de versterkers geen stroom trekken, moet toch wel iets van 12V over de dikke 15 Ω staan.
Anne
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Dus experimenteren met de weerstand steeds hoger totdat ik tussen E en C op de 1 a 1.5 volt uitkom??
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
In Breda heb ik van Pjotr (peter) 2 smoorspoelen overgenomen, inmiddels speelt de versterker weer.
Er zit een lichte brom nog in, deze is alleen merkbaar als het volkomen stil is en je met je oor bij de speaker zit. tijdens muziek hoor je er niks van.
De voeding zoals die er nu in zit is gelijkrichter, elco 10000uf, smoorspoel, 4 elco's van 10000uf en een cap van 100nf. that's it.
Ik moet zeggen dat ik met het resultaat zeer content ben, het dingetje klinkt echt heel erg goed. binnenkort maar eens even aan de scoop hangen met een toonfiets.
het Pre-ampje werkt ook al, er moet nog iets in van een kanaal keuze en een speaker-beveiliging, dus werk genoeg.
Er zit een lichte brom nog in, deze is alleen merkbaar als het volkomen stil is en je met je oor bij de speaker zit. tijdens muziek hoor je er niks van.
De voeding zoals die er nu in zit is gelijkrichter, elco 10000uf, smoorspoel, 4 elco's van 10000uf en een cap van 100nf. that's it.
Ik moet zeggen dat ik met het resultaat zeer content ben, het dingetje klinkt echt heel erg goed. binnenkort maar eens even aan de scoop hangen met een toonfiets.
het Pre-ampje werkt ook al, er moet nog iets in van een kanaal keuze en een speaker-beveiliging, dus werk genoeg.
Laatst gewijzigd door sander1238 op za 06 jun 2015, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Voor mij is dit echt , "ZOEK DE VERSCHILLEN", ik word geloof ik kippig. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
De foto's hebben wel een andere naam. Maar wat er anders is, Sander enlighten us 
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Voutje van mij. Ik maak altijd een aantal foto's om debeste te pakken. Heb ze nu allemaal ingeplakt. Inmiddels verwijderd.
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Dit is wel de duidelijkste, de ander wat verder af en schever, zag je nog minder
Smoorspoel tegen de brom is wel de betere manier
.Zie daar iets wat meer op een spoel voor een LS scheidingsfilter lijkt.Is dat de smoorspoel ?Heeft wel een flink strooiveld met die open kern. En waar is dan de tweede ?
Anne
Smoorspoel tegen de brom is wel de betere manier
Anne
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
In de kast in het bakje spoelen.
Heb nog wel zitten denken om de 2e spoel tussen de 2e en de 3e elco te zetten. Weet niet of dit nut heeft? ??
Heb nog wel zitten denken om de 2e spoel tussen de 2e en de 3e elco te zetten. Weet niet of dit nut heeft? ??
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Dan zit er over de versterker zelf weer minder capaciteit, als de restbrom niet hindert zou ik 't zo latensander1238 schreef:In de kast in het bakje spoelen.
Heb nog wel zitten denken om de 2e spoel tussen de 2e en de 3e elco te zetten. Weet niet of dit nut heeft? ??
Hou je wat over voor een volgend projekt
Anne
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Je kun nog een CLCLCCC proberensander1238 schreef:In de kast in het bakje spoelen.
Heb nog wel zitten denken om de 2e spoel tussen de 2e en de 3e elco te zetten. Weet niet of dit nut heeft? ??
@Anne
Zijn i.d.d. LS spoelen en dat strooiveld? So what? Het is klein en hoofdzakelijk DC wat er door loopt. Bovendien is dit tamelijk experimenteel met een hoog leergehalte
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Ja eigenlijk wel, de ingangs-selectie met relais is ingebouwd, daardoor is de bedrading wat ingekort en dit heeft ook wel wat brom weggehaald.
er zit nu nog maar 1 spoel in en een brommetje die met het oor aan de speaker nauwelijks hoorbaar is, voor in het knutselhok laat ik het erbij, hij komt wel mee naar de volgende audio dag.
snel verder met de aleph 5
er zit nu nog maar 1 spoel in en een brommetje die met het oor aan de speaker nauwelijks hoorbaar is, voor in het knutselhok laat ik het erbij, hij komt wel mee naar de volgende audio dag.
snel verder met de aleph 5
