Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Michielw
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 16:16

Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Michielw »

Na project1; kleine actieve hoorn reflex speakertjes, zie http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=275
Heb ik de smaak te pakken en ben ik klaar voor het volgende project. Ik wil nog steeds een beetje low budget blijven, geloof in de eenvoud van een 1-weg systeem(liefst zonder filters) en wil een TQWT of needle bouwen.
Ik dacht zelf aan speaker de CHR-70, maar kom er niet uit hoe groot de kast moet worden. Volgens mij heb ik nu niks aan winSD aangezien dit een hoornprincipe is?
Ik heb de volgende materialen gevonden(eerste 2 foto's), wat ik mis bij foto 2 is de breedte?(wil gaan voor fold A2)
Als ik de speaker gegevens invul op:
http://www.mh-audio.nl/TQWT.asp
Kom ik op een kasthoogte van 60cm? Dat lijkt mij ook niet juist?
Kan iemand mij helpen bij het bepalen van de kastgrootte? Of andere keuze speaker inclusief kastmaten?

Groeten,
Michiel
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door grimoire »

Leuke speaker die pensil :goedzo:

Heb m gebouwd, eenvouding te doen, en klinkt goed!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door richard »

Michielw schreef:
wat ik mis bij foto 2 is de breedte?(wil gaan voor fold A2)
20 cm + de dikte van het tussenschot?

http://www.hitonaudio.com/forum_oneissue.php?mi=13
Coinman63
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 06 apr 2015, 20:57

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Coinman63 »

Wellicht is de Torretta iets voor je.. Ontwerp van rumoh Die staat ook op mijn programma. Ik be nu ook met een aanfepaste versie van het mini reflexhoorntje bezig. Foto's volgen later in dat topic
Michielw
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 16:16

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Michielw »

richard schreef:
20 cm + de dikte van het tussenschot?
http://www.hitonaudio.com/forum_oneissue.php?mi=13
Ja, dit is precies wat ik wil bouwen! Maar nog steeds niet de breedte vreemd genoeg, en het is een CHP ipv een CHR, maar ik neem aan dat die uitwisselbaar zijn? Ik gok de breedte hier op 15-15,5 cm.
Orbit_be
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 22:15
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Orbit_be »

De breedte staat toch gewoon op het plannetje? 160mm binnen breedte ...
Michielw
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 16:16

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Michielw »

Coinman63 schreef:
Wellicht is de Torretta iets voor je.. Ontwerp van rumoh Die staat ook op mijn programma.
Had ik al naar gekeken, maar ik heb de hoornuitgang liever aan de voorkant.
Wellicht is het gewoon "om te draaien" en dat maten gelijk blijven, maar deze zijn 6,5 cm dieper dan de chinese uitvoering?
Michielw
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 16:16

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Michielw »

Orbit_be schreef:
De breedte staat toch gewoon op het plannetje? 160mm binnen breedte ...
How stupid, totaal overheen gekeken?!? thanks :-)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door richard »

Michielw schreef:
Coinman63 schreef:
Wellicht is de Torretta iets voor je.. Ontwerp van rumoh Die staat ook op mijn programma.
Had ik al naar gekeken, maar ik heb de hoornuitgang liever aan de voorkant.
Wellicht is het gewoon "om te draaien" en dat maten gelijk blijven, maar deze zijn 6,5 cm dieper dan de chinese uitvoering?
Houdt er rekening mee dat er bij een breedbander altijd wat middentonen uit zo´n opening komen. Bij de opening naar achteren heb je hier minder last van, maar je kan hem niet pal voor de muur zetten.
Michielw
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 08 mar 2015, 16:16

Re: Start project2; beetje hulp bij TQWTL

Bericht door Michielw »

Zo, speakers en materialen zijn binnen, nu nog het hout. Ik haal het toch niet met de voorraad uit de schuur, dus wordt nieuw MDF, 18mm. Voordeel natuurlijk dat het lekker strak wordt.
De meeste pensils, needles zijn 90cm of hoger, deze tekening(foto 2 fold A2) geeft aan 85cm... Ik ben voornemens hem te verlengen naar 90cm(hoe langer, hoe lager de freq?), of ga ik dan het hele ontwerp (audio technisch) verkrachten?
Tevens melden ze dat de poort voor eventueel ook iets te verkleinen is, waardoor je nog enkele Hz lager komt!? Dat heeft dan volgens mij ergens anders weer consequenties voor? En hoeveel is iets? Ik twijfel om bv de onderkant instelbaar te maken, of wat verschillende diktes aan plaatjes te maken om deze er in toe te voegen.
Graag hoor ik of ik hier foute ideeen of keuzes maak.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”