Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door MickRS »

Vriend van mij is bezig met nieuwe eindversterkers. De 845 monoblokken van Psvane. Nu heeft hij een Pass voorversterker met een uitgangsimpedantie van 1000 ohm. De Psvane monoblokken hebben een ingangimpedantie van 300 ohm. Kunnen die samen?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door AatV »

300 Ohm lijkt me nogal laag. Destijds was voor studiogebruik 600 Ohm de norm.
Wat betreft die monoblokken; Neem aan dat de spanningsversterking ook door buizen gebeurd. (de eerste buis in het schema dus).
Verwacht dan een ingangsimpedantie van 47 - 100 kOhm. Ik neem aan dat er een schema is?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door MickRS »

Hmmm, schema kan ik niet vinden...

Maar gelukkig is hij niet impulsief en heeft ie gisterenavond op de 'buy' knop gedrukt. :mrgreen:

En werkt het niet, dan kan hij altijd nog de Psvane pre erbij kopen. Komt er weer een Pass pre op mp...
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door Jan Geert »

Grappig, ik zag ze ook ergens staan, en die idioot lage ingangsimpedantie viel me ook al op. Normaal is dat ongeveer 100k of zo.
En ik dacht toch niet dat ik dit soort bakbeesten in een studio ging tegenkomen.
In het ergste geval zou je even de roosterlekweerstand van de eerste trap (6sn7 dacht ik?) vervangen door iets wat meer gepast is. De ingangsimpedantie zal wel daardoor bepaald worden.
Ik begrijp niets van een dergelijke keuze. Welk punt wil Psvane hier mee maken?
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door Jan Geert »

MickRS schreef:

Maar gelukkig is hij niet impulsief en heeft ie gisterenavond op de 'buy' knop gedrukt. :mrgreen:
ze kosten dan ook maar iets van 11kilo euros, dus pak je kans, niet te lang wachten, dan zijn ze weg! :mrgreen:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door MickRS »

Das bij de dealert in nederland. Rechtstreeks bij grandfidelty scheelt dat zomaar 3 mille.

Wat je voor dat geld niet voor leuks kan bouwen... 8)

Ze zijn wel mooi!
image.jpg
Het zijn de versterkers waarmee Zev van PureAudioProject zijn trio 15 tb speakers aanstuurt. En die heeft hij ook.
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Uitgang- en ingangimpedantie versterkers

Bericht door Jan Geert »

Leuk, ik heb al het materiaal voor zo een paar amps hier liggen.
Ook hier aansturing middels interstage trafo door een 300b of 2a3.
Eigenlijk wel een goed idee om parallel SET te doen, zou ook in mijn geval wat betere impedance match geven met mijn 4 ohm speakers.
Misschien eens even aan Tribute vragen hoeveel stroom die amorfe uitgangen van hen mogen hebben.
Aan de nettrafo kant heb ik enorme overkill, zou geen probleem mogen zijn. De grootste bottleneck is hier altijd de 10v/3.25A voor de gloei van de 845.

De fysieke constructie vraagt nogal wat vanwege het gewicht van iets van 40kg trafo ijzer per kant. Ik kijk dan ook trouw mee met de avonturen van Democles. :goeie:
Plaats reactie